|
کدخبر: 103722

منتظر شوک نفتی جدید باشید!

سازمان اطلاعات انرژی امریکا پیش‌بینی کرد در سه ماهه سوم سال ۲۰۲۰ بازار انرژی جهان با کمبود عرضه ۲.۹ میلیون بشکه‌ای روزانه مواجه شود.

انرژی منتظر شوک نفتی جدید باشید!

در گزارش این مرکز آمده است انتظار می‌رود تقاضای نفت بین ماه‌های جولای تا سپتامبر از متوسط ۸۳.۸ میلیون بشکه در روز در سه ماهه دوم امسال به ۹۴.۹ میلیون بشکه افزایش یابد و دلیل اصلی آن کاهش محدودیت‌های اجتماعی و اقتصادی برای حضور مردم در اجتماعات در بسیاری از کشورها است.

در عین حال پیش‌بینی می‌شود عرضه نفت در سه ماهه سوم امسال ۶۰۰ هزار بشکه در روز نسبت به سه ماهه دوم کاهش داشته به ۹۲ میلیون بشکه در روز برسد.

بنابراین بازار از مازاد عرضه ۸.۸ میلیون بشکه‌ای روزانه در ماه‌های آوریل و ژوئن به کمبود عرضه ۲.۹ میلیون بشکه‌ای در ماه‌های جولای تا سپتامبر خواهد رسید.

آژانس اطلاعات انرژی امریکا همچنین تاکید کرده است که پیش‌بینی انجام‌شده توافق اخیر اوپک پلاس در تمدید کاهش عرضه ۹.۷ میلیون بشکه‌ای برای یک ماه دیگر در نظر گرفته نشده و بر مبنای کاهش عرضه ۷.۷ میلیون بشکه‌ای روزانه در توافق ماه آوریل انجام بوده است.

انتظار می‌رود میزان نفت انبار شده در جهان در ماه ژوئن روندی کاهشی را در پیش گرفته و این روند تا پایان سال ۲۰۲۱ ادامه یابد.

بنا به گزارش سازمان اطلاعات انرژی امریکا برای سال ۲۰۲۰ پیش‌بینی می‌شود مصرف جهانی نفت به طور متوسط روزانه ۸.۳ میلیون بشکه در روز کاهش یابد.

این سازمان همچنین پیش‌بینی خود نسبت به تولید نفت امریکا در سال ۲۰۲۰ را از ۱۱.۷ میلیون بشکه در روز به ۱۱.۶ میلیون بشکه در روز کاهش داد و برای سال ۲۰۲۱ هم تولید نفت ۱۰.۸ میلیون بشکه‌ای روزانه را برای امریکا پیش‌بینی کرده است.

منبع: فارس

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها