|
کدخبر: 99142

خواسته بازنشستگان برای افزایش مستمری‌ها

درحالیکه اردیبهشت ماه به روزهای پایانی خود نزدیک می‌شود، هنوز تکلیف افزایش مستمری بازنشستگان تامین اجتماعی مشخص نشده است.

اقتصاد خواسته بازنشستگان برای افزایش مستمری‌ها

ملیحه نصراللهی با بیان اینکه باید در تعیین افزایش مستمری‌های بازنشستگان تامین اجتماعی شرایط اقتصادی و قانون مدنظر قرار بگیرد، از انتظار برای تعیین افزایش مستمری‌ها در هفته جاری خبر داد.

درحالیکه اردیبهشت ماه به روزهای پایانی خود نزدیک می‌شود، هنوز تکلیف افزایش مستمری بازنشستگان تامین اجتماعی مشخص نشده است. ملیحه نصراللهی (بازرس کانون عالی بازنشستگان تامین اجتماعی کشور و نایب رئیس کانون بازنشستگان رشت) در این رابطه می‌گوید: علیرغم گذشت دو ماه از سال، هنوز میزان افزایش مستمری بازنشستگان تامین اجتماعی مشخص نشده است.

وی با بیان اینکه هنوز پرداخت مستمری اردیبهشت ماه بازنشستگان تامین اجتماعی آغاز نشده، ادامه می‌دهد: ۲۱ اردیبهشت، جلسه‌ای در کانون عالی بازنشستگان داشتیم و پس از آن به دیدار آقای سالاری (مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی) رفتیم؛ در این جلسه، مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی به نمایندگان بازنشستگان وعده داد که با یک نگاه مثبت، در همین هفته‌ای که پیش رو داریم، تکلیف افزایش مستمری بازنشستگان تامین اجتماعی مشخص شود.

نصراللهی اضافه کرد: از قرار معلوم، یکسری پیشنهادات هم به دولت ارائه شده و امیدواریم همین هفته میزان افزایش مستمری بازنشستگان مشخص شود و نهایتاً در ماه خرداد بتوانیم مابه‌التفاوت فروردین و اردیبهشت ماه را دریافت کنیم.

بازرس کانون عالی بازنشستگان در ارتباط با توقعات و خواسته‌های بازنشستگان تامین اجتماعی گفت: خواسته ما رساندن کف مستمری بازنشستگان تامین اجتماعی به ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان است؛ دولت پیش از این، کف مستمری بازنشستگان سایر صندوق‌ها ازجمله لشگری و کشوری را به این رقم افزایش داده و نباید در حق کارگران بازنشسته تبعیض قایل شوند. در همین زمینه، پیشنهاداتی نیز به سازمان تامین اجتماعی ارائه داده‌ایم و منتظریم ببینیم سازمان تامین اجتماعی تا چه حد از مستمری‌بگیران و بازنشستگان خود حمایت می‌کند.

 به گفته نصراللهی، نگاه دولت به مقوله افزایش مستمری بازنشستگان تامین اجتماعی، باید یک نگاه واقعی و مبتنی بر قانون باشد و بایستی با توجه به نرخ تورم، گرانی‌ها و کوچک شدن سفره بازنشستگان، میزان مستمری‌ها را تعیین کنند.

وی تاکید می‌کند: مستمری بازنشستگان باید به گونه‌ای افزایش یابد که از پس افزایش هزینه‌های زندگی بربیاید؛ اکنون دو ماه از سال گذشته و کارگران بازنشسته هنوز با مستمری سال قبل سر می‌کنند.

نصراللهی در پایان اضافه می‌کند: در این مدت کانون عالی بازنشستگان و رئیس این کانون، تلاش‌های بسیار کرده‌اند؛ بارها با نمایندگان مجلس دیدار شده؛ نامه‌هایی به همه مقامات مسئول نوشته شده و رایزنی‌های بسیار با مدیرعامل و مقامات سازمان تامین اجتماعی صورت گرفته؛ امیدواریم همین هفته انتظار طولانی کارگران بازنشسته به سر آید و شاهد افزایش عادلانه و مکفی مستمری‌ها باشیم.

 

منبع: ایلنا
  • ناشناس ارسالی در

    با هیچ عقل و منطقی جور در نمی آید که چرا دولت افزایش حقوق بازنشستگان و کارگران را به تاخیر انداخته است . ایجاد نارضایتی عمومی و بستر سازی برای یک شورش بزرگ معیشتی برای تسلیم مقابل خواسته های آمریکا دولت چه هدفی می تواند داشته باشد ؟ این ماه‌های آخر عمر سیاه دولت بی تدبیر و ناامید باید مراقب بود ضربه کاری برنظام و انقلاب وارد نسازد

  • اکرم ارسالی در

    خدا کمک کنه ک درست بشه
    ما هم از این گرفتاری نجات پیدا‌کنیم
    دست اونا بی هم ک امسال دارن تلاش میکنن ک تبعیضی بین باز نشسته هایی کشوری و لشگری برداشته بشه درد نکنه خدا براشون بسازه. 🙏🙏🙏🙏🙏

  • ناشناس ارسالی در

    خدا کنه زودتر این افزایش حقوق رو بدن تاق سط های عقب افتادمون روبدیم خسته شدیم ازا ین بلاتکلیفی

ارسال نظر