|
کدخبر: 98993

مطمئن‌ترین راه برای سرمایه‌گذاری کدام است؟

عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: بازار مسکن همواره تحت تأثیر عوامل روانی اقتصادی، سیاسی و اجتماعی بوده و اگر قیمت‌ها به صورت نامتعارف بالا برود، تحت تأثیر این عوامل است.

اقتصاد مطمئن‌ترین راه برای سرمایه‌گذاری کدام است؟

سیدهادی بهادری عضو کمیسیون عمران مجلس، با اشاره به اهمیت کنترل قیمت‌ها در بازار مسکن، گفت: تا وقتی که معضل نقدینگی سرگردان در اقتصاد کشور تعیین تکلیف نشود، افزایش قیمت‌ها در بازار مسکن یک مسئله ادامه دار خواهد بود.

بازار طلا و مسکن مطمئن‌ترین بازارهای اقتصادی کشور هستند

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در یک ماه اخیر بخش گسترده‌ای از نقدینگی جامعه به سمت بازار بورس هدایت شده، اما هنوز نمی‌توان به صورت قطعی درباره وضعیت نقدینگی در ماه‌های آینده صحبت کرد، از طرف دیگر با وجود سود بالای بازار بورس، مردم هنوز بازار طلا و مسکن را مطمئن‌ترین بازارهای اقتصادی کشور می‌دانند.

بهادری گفت: به نظر من در آینده‌ای نزدیک بخشی از سرمایه‌های موجود در بازار بورس بار دیگر به بازارهای اقتصادی مانند مسکن برمی گردد، زیرا بسیاری از افراد به دلیل عدم تجربه کافی، سرمایه خود را از بازار بورس خارج خواهند کرد.

حباب بازارهایی مانند مسکن و طلا از بازارهای اقتصادی دیگر همچون بورس و دلار بسیار کمتر است

وی با بیان اینکه حباب بازارهایی مانند مسکن و طلا از بازارهای اقتصادی دیگر همچون بورس و دلار بسیار کمتر است، افزود: بازار مسکن همواره تحت تأثیر عوامل روانی اقتصادی، سیاسی و اجتماعی بوده و اگر قیمت‌ها به صورت نامتعارف بالا برود، تحت تأثیر این عوامل است.

عضو کمیسیون عمران مجلس ادامه داد: ریزش گسترده نرخ مسکن دور از انتظار است، زیرا معمولا قیمت‌ها در بازار مسکن به صورت پلکانی و تدریجی کاهش می‌یابد، از این رو نمی‌توان انتظار داشت که قیمت‌ها کاهش چشمگیری داشته باشد.

 

منبع: بازار

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها