|
کدخبر: 98737

افت کرونایی معاملات مسکن در پایتخت

وضعیت بازار معاملات مسکن پایتخت در فروردین امسال حاکی از تاثیر کرونا بر این بازار بوده به نحوی که بازار معاملات مسکن، افت ۸۷ درصدی را نسبت به اسفند ۹۸ و کاهش ۶۳ درصدی را نسبت به فروردین ۹۸ نشان می‌دهد.

گسترش نیوز - دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی در تازه‌ترین آماری که ارایه کرده، به بررسی وضعیت بازار مسکن در فروردین ماه ۹۹ پرداخته است.

بر اساس آمار ارایه شده توسط دفتر اقتصاد مسکن، تعداد معاملات انجام‌گرفته در فروردین امسال ۱۳۰۰ معامله بوده است که این رقم در مقایسه با اسفند ۹۸ که ۱۰ هزار و ۲۴۲ معامله بوده، بیش از ۸۷ درصد کاهش و نسبت به فروردین سال گذشته حدود ۶۳ درصد کاهش معاملات را نشان می‌دهد. به رغم کاهش قابل‌توجه معاملات در ماه‌های پایانی سال، قیمت‌ها سیر صعودی داشته‌اند.

متوسط قیمت یک مترمربع واحد مسکونی آپارتمانی در فروردین امسال ۱۵ میلیون و ۵۴۷ هزار تومان معامله شده که در سال گذشته که متوسط معاملات هرمترمربع واحد مسکونی، ۱۱ میلیون و ۴۱۱ هزار تومان بوده است. معاملات یک مترمربع واحد مسکونی آپارتمانی نسبت به اسفند ۹۸، ۰.۷ درصد کاهش و نسبت به فروردین ۹۸، بیش از ۳۶ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

بر اساس آمار ارائه‌شده، پروانه های ساختمانی صادر شده تعداد واحدهای مسکونی در سال ۹۸، به تعداد ۲۸۰۳ واحد بوده است.

همچنین بر اساس آخرین آمار ارایه شده توسط دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی، در منطقه ۵ شهرداری تهران ۱۸۶ مبایعه به ثبت رسیده که بیشترین حجم معاملات پایتخت را همانند سال گذشته به خود اختصاص داد. کمترین معاملات انجام شده در مناطق ۱۶، ۱۹ و ۲۲ بوده که هرکدام با ۱۲ معامله، کمترین میزان معاملات پایتخت را ماه فروردین امسال به ثبت رساندند.

در عین حال، منطقه یک شهرداری تهران با هرمترمربع ۳۱ میلیون و ۹۲۰ هزار تومان و منطقه ۳ با هر مترمربع ۲۶ میلیون و ۸۳۷ هزار تومان معامله شد که بیشترین مقدار قیمتی معاملات را به خود اختصاص دادند و مناطق ۱۸ شهرداری تهران با هرمترمربع ۷ میلیون و ۱۱۸ هزار تومان، منطقه ۱۲ با هرمترمربع ۷ میلیون و ۷۱۳ هزار تومان و منطقه ۱۷ با هرمترمربع ۷ میلیون و ۹۱۶ هزار تومان کمترین میزان قیمتی را داشتند.

منبع: فارس

ارسال نظر