|
کدخبر: 96595

قیمت طلا و دلار به کجا رسید؟ (۱۱ اردیبهشت ۹۹)

پس از شروع نشست دو روزه فدرال‌رزرو و همچنین افزایش امیدها به آزمایش داروی کرونا، شاخص دلار در معاملات امروز بازارهای جهانی افت کرد. همچنین قیمت جهانی طلا با کاهش ۰٫۱ درصدی مواجه شد.

گسترش‌نیوز: شاخص دلار که نرخ برابری آن را در مقابل سبدی از ارزهای جهانی اندازه‌گیری می‌کند، در معاملات امروز و پس از نشست فدرال‌رزرو افت کرد و در سطح ۹۹٫۶۲ واحد قرار گرفت.

جلسه دو روزه فدرال‌رزرو دیروز آغاز شد و به‌گفته جروم پاول، رئیس بانک مرکزی آمریکا، هنوز مشخص نیست که چه زمانی نرخ کم‌سابقه بیکاری و رشد اقتصادی به حالت‌ عادی بازمی‌گردد. بنابر تصمیم‌گیری این گروه، نرخ بهره همچنان در نزدیکی صفر و بدون تغییر باقی ماند. نتیجه نهایی این جلسه امشب اعلام خواهد شد.

همچنین، هیچ نشانه‌ای مبنی بر توقف سیاست‌های انبساطی (کاهش نرخ بهره و خرید اوراق قرضه) برای مقابله با پیامدهای اقتصادی شیوع کرونا در تصمیم‌گیری سیاستگذاران دیده نشد.

در آستانه نشست بانک مرکزی اروپا، که امروز برگزار می‌شود، یورو در برابر دلار تغییری نکرد.

افزایش امیدها به داروی آزمایشی بیماری کووید-۱۹، از دیگر عوامل افزایش اشتها برای دارایی‌های پرریسک بود. بورس ژاپن در معاملات امروز بازارهای آسیایی با رشد دو درصدی مواجه شد.

به‌دنبال کاهش سرعت انتشار ویروس، بسیاری از کشورها در حال بازگشایی فعالیت‌های اقتصادی هستند و این امر خود موجب خوش‌بینی سرمایه‌گذاران شده است.

دلار آمریکا امروز به کمترین سطح شش هفته گذشته در برابر ین ژاپن رسید. هر دلار آمریکا به‌ازای ۱۰۶٫۶۵ ین مبادله شد.

همچنین دلار در برابر پوند انگلیس افت ۰٫۳ درصدی را تجربه کرد.

ویروس کرونا در روزهای پایانی سال ۲۰۱۹ در ووهان چین شیوع یافت و در حال حاضر با گذشت بیش از چهار ماه در سراسر جهان گسترش یافته است.

به‌دلیل تعطیلی کارخانه‌ها، توقف فعالیت کسب‌وکارها و لغو پروازها، رشد اقتصادی کشورها در سه‌ماهه ابتدایی سال ۲۰۲۰ با افت قابل توجهی مواجه شد.

بسیاری از اقتصاددانان اما بر این باورند که وضعیت در سه‌ماهه دوم سال به مراتب بدتر خواهد بود.

افزایش خوش‌بینی‌ها به داروی کرونا موجب شد قیمت جهانی طلا هم امروز با افت ۰٫۱ درصدی مواجه شود.

هر اونس طلا در بازارهای آسیایی به هزار و ۷۱۱ دلار و ۳۸ سنت رسید. این در حالی است که روز گذشته فلز زرد موفق شده بود بار دیگر به کانال هزار و ۷۰۰ دلار بازگردد.

تحت تاثیر کاهش نرخ بهره و سیاست‌های انبساطی به‌دلیل شیوع ویروس، طلا از ابتدای سال تاکنون با رشد قابل توجهی مواجه شده و در چند مرحله از قله بالاترین سطح هشت گذشته عبور کرده است.

گزارش‌ها نشان می‌دهد، از ابتدای سال ۲۰۲۰ تاکنون، فلز زرد با بیش از ۱۳ درصد رشد، در صدر فهرست پربازده‌ترین دارایی‌ها قرار گرفته است.

با توجه به پیامدهای غیرقابل پیش‌بینی ویروس، بسیاری از تحلیلگران چشم‌انداز بسیار روشنی برای بازار طلا در نظر گرفته‌اند.

استیو فوربس، مدیر و سردبیر نشریه آمریکایی فوربس به‌تازگی در این زمینه گفته است: صرفنظر از اینکه پیامدهای اقتصادی شیوع بیماری کووید-۱۹ و واکنش بعدی دولت‌ آمریکا به آن چه باشد، یک نکته واضح است؛ نقش طلا به‌عنوان دارایی امن پابرچا است و سرمایه‌گذاری بر روی آن یک ضرورت است.

منبع: تجارت‌نیوز

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها