|
کدخبر: 96546

رئیس سازمان برنامه و بودجه خبر داد؛

پرداخت بخشی از مطالبات وزارت بهداشت

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور گفت: ۱۰ هزار میلیارد برای وزارت بهداشت در نظر گرفته ایم که ظرف چند ماه آینده تامین خواهد شد.

گسترش‌نیوز: محمدباقر نوبخت، رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور در پخش زنده صفحه کاربری خود در اینستاگرام اظهار کرد: حدود ۲۶ هزار سوال برای ما ارسال شده است که بخش زیادی از سوالات مربوط به رشته‌های علوم آزمایشگاهی بود.

وی افزود: طبق رایزنی انجام شده اجرای همه مطالبات و انتظارات انجام شدنی نیست، اما می‌توانیم با اختصاص بودجه بخشی از مطالبات پرداخت را به سرانجام برسانیم. یکی از مسائل و سوالات پرتکرار موضوع ارتقای بهروری است و بخش بالینی جز دسته بندی ارتقای بهروری نیستند که اگر لازم باشد باید قانون اصلاح شود.

یکی از مقام مسئول اظهار کرد: زمانی که امتیازات فصل دهم قانون مدیریت کشوری ۵۰ درصد افزایش حقوق را اعمال کرد، ای افزایش شامل دو مورد از جمله فوق العاده شغل و بخشی مربوط به حقوق خود شغل است.

نوبخت گفت: تا جایی که اطلاع دارم فصل دهم قانون مدیریت شغلی که بخشی از آن مربوط به فوق العاده شغل است اجرا شده است.

در ادامه نوروزی معاون وریز بهداشت گفت: امتیاز فصل دهم در وزارت بهداشت اجرا شده است. راهکار تبدیل وضعیت نیروی های قراردادی به استخدامی بررسی شده و قصد داریم یک آزمون استخدامی برای تبدیل وضعیت این نیروها برگزار کنیم.

وی در مورد نیروهای شرکتی گفت: این افراد هیچ رابطه شغلی با وزارت بهداشت ندارند و باید مانند نیروهای عادی در آزمون استخدامی شرکت کنند.

نوبخت در مورد پرداخت کارانه نیروهای شرکتی وزارت بهداشت، گفت: گفته می شود یک سال است که مطالبات نیروهای شرکتی پرداخت نشده است.

نوروزی گفت: مطالبات تمام شرکت ها پرداخت شده است نام شرکت را مطرح کنند تا پیگیری کنیم.

در ادامه نوبخت گفت: با اقدام انجام شده حدود ۱۰ هزار میلیارد برای وزارت بهداشت در نظر گرفتیم که ظرف چند ماه اینده تخصیص پیدا می‌کند و اگر مطالباتی باقی مانده باشد آن را پرداخت می‌کنیم.

نوروزی در مورد فوق العاده شغل در زمان کرونا گفت: آیین نامه این فوق العاده ویژه که اقای جهانگیری قول آن را داده بودند در حال اجرا است.

نوبخت در مورد فوق العاده شغل در دوران کرونا گفت: حدود ۳۰۰ میلیارد تومان در مورد پاداش در زمان کرونا در نظر گرفته شده است.

وی در مورد فوق العاده شغل برای بازنشستگان گفت: فوق العاده شغل به شاغلان مربوط می‌شود و برای بازنشستگان فوق العاده شغل مطرح نیست، اما در سال ۹۹ حدود ۱۰ هزار میلیارد تومان برای همسان سازی حقوق‌ها در نظر گرفتیم.

نوبخت گفت: در حال حاضر هم شاغلان و هم بازنشستگان حقوق یکسان و حدود ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان حقوق دریافت می‌کنند مگر اینکه بازنشستگان کمتر از ۳۰ سال کار کرده باشند.

وی گفت: بخشی از ۱۰ هزار میلیارد تومان به صندوق بازنشستگی کشوری و بخشی با بازنشستگان لشگری اختصاص پیدا کرد.

همچنین حق بیمه تکمیلی از ۶۰ هزار تومان به ۱۴۰ هزار تومان افزایش پیدا کرده است.

در ادامه ظفری معان مرکز بودجه پایش وزیر بهداشت گفت: افزایش فصل ۱۰ قانون مدیریت خدمات کشور در وزارت بهداشت اجرا شد و بارمالی این قانون زیاد بود و حقوق‌ها حدود ۳۳ درصد افزایش پیدا کرد.

ظفری افزود: ماهیانه حدود هزار و ۶۰۰ میلیارد حقوق پرداخت می‌کردیم که بااجرای قانون فصل دهم در اسفندماه حدود ۲ هزار و ۲۰۰ ملیارد تومان پرداخت کردیم.

وی افزود: حدود ۹ ماه از کارانه پرستاران پرداخت نشده بود که با دستور وزیر بهداشت نظام پرداخت اصلاح شد و حقوق از کارانه جدا شد.

در پایان نوبخت گفت: با تشکل‌های رسمی کارکنان وزارت بهداشت جلسه خواهم داشت و مسائل و مشکلات نیرو‌های این وزارت خانه را بررسی خواهم کرد.

برای سال ۹۹ امکانات بودجه‌ای قانونی وجود دارد تا فوق العاده ویژه دوران کرونا پرداخت شود.

نوبخت گفت: درمورد استخدام نیرو‌ها جدید با سازمان اداری و استخدامی صحبت شده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران

ارسال نظر