|
کدخبر: 95820

چرا گزارش بازار مسکن اسفند ۹۸ منتشر نشد؟

در حالی انتظار می‌رفت طبق معمول بانک مرکزی گزارش بازار مسکن اسفند ۹۸ را منتشر کند که این بانک دیروز گزارش فروردین ۹۹ مسکن تهران را منتشر کرد.

گسترش‌نیوز: ۷ فروردین ماه امسال وزارت راه و شهرسازی گزارش مربوط به تحولات بازار مسکن طی اسفند ماه ۹۸ را منتشر کرد، بر این اساس متوسط نرخ هر مترمربع واحد مسکونی در مناطق ۲۲گانه تهران با رشد حدود ۸.۶درصدی به ۱۵ میلیون و ۵۶۸ هزار تومان رسید. در بهمن ماه سال ۹۸ نرخ هر مترمربع واحد مسکونی در مناطق ۲۲گانه تهران ۱۴ میلیون و ۴۰۵ هزار تومان بود.

تعداد معاملات ثبت‌شده اسفند ۹۸ نسبت به ماه پیش از آن (بهمن) کاهش یافت؛ در اسفند ۹۸ بالغ بر ۱۰ هزار و ۲۴۲ فقره قرارداد مسکن ثبت شد که نسبت به بهمن سال گذشته ۲۴.۴ درصد کاهش یافته است.

بر اساس این آمار بیشترین نرخ مسکن مربوط به منطقه یک با ۳۳ میلیون و ۲۱۷ هزار تومان بوده که نسبت به بهمن ماه (۲۹ میلیون و ۴۲۷ هزار تومان) ۱۲.۸ درصد افزایش یافته است. در اسفند ماه سال گذشته نرخ مسکن در ۲۱ منطقه دیگر تهران با وجود کاهش معاملات افزایش یافته است.

طی سال‌های اخیر به‌طور معمول بانک مرکزی نیز به‌فاصله چند روز پس از گزارش‌های دفتر اقتصاد و برنامه‌ریزی وزارت راه، اقدام به انتشار گزارش می‌کرد، این در حالی است که تا دیروز یعنی ۶ فروردین ۹۹ این گزارش منتشر نشد و این بانک اقدام به انتشار گزارش تحولات بازار مسکن در مناطق ۲۲گانه تهران طی فروردین ۹۹ کرد. مشخص نیست چرا و به چه‌دلیل بانک مرکزی انتشار گزارش اسفندماه بازار مسکن را از برنامه‌ کاری خود حذف کرده و آنها را منتشر نکرده است، سؤالی که روابط عمومی بانک مرکزی بایستی به آن پاسخ دهد.

مطابق گزارش بانک مرکزی در فروردین ماه امسال فقط ۱۲۴۳ فقره قرارداد مسکن در مناطق ۲۲گانه تهران ثبت شده و متوسط نرخ مسکن در مقایسه با ماه قبل از آن (اسفند ۹۸) بالغ بر ۲.۱ درصد کاهش یافته است. در فروردین ماه امسال متوسط نرخ هر مترمربع واحد مسکونی ۱۵ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان بوده است.

طبق همین گزارش همچنین اجاره‌بهای مسکن در شهر تهران و مناطق شهری طی فروردین ۹۹ در مقایسه با فروردین ۹۸ به‌ترتیب ۲۸.۷ و ۳۱ درصد افزایش یافته است.

منبع: تسنیم

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها