|
کدخبر: 91840

کسانی که سود سهام عدالت نگرفته‌اند، بخوانند

به گفته معاون سازمان خصوصی‌سازی، علت عمده واریز نشدن سود سهامداران این است که حساب بانکی این افراد راکد یا مسدود شده و وجوه برگشت خورده است، اما درباره این مشکل تا دو ماه آینده تعیین تکلیف می‌شود.

گسترش‌نیوز: سود سهام عدالت قرار بود در هفته اول اسفند ماه سال گذشته برای همه سهام‌داران واریز شود، ولی پس از گذشته بیش از یک ماه و ورود به سال جدید هنوز بسیاری از دارندگان برگه‌های این سهام مدعی هستند سود آن را دریافت نکرده‌اند.

یک ماه از آخرین زمان واریزی سود سهام عدالت می‌گذرد، چرا هنوز برخی این سود را دریافت نکرده‌اند؟

در این خصوص حسن علائی، عضو هیات عامل و معاون واگذاری سهام و بنگاه‌ها سازمان خصوصی‌سازی به این سوال پاسخ داد.

وی گفت: قطعا برای تمام کسانی که شماره شبا آنها در سامانه موجود ثبت شده، سود سهام عدالت واریز شده است. یعنی لیستی شامل اطلاعات شماره ملی، شماره شبا و مبلغ سود سهام هر یک از سهامداران به هر یک از بانک‌ها داده شده است.

به گفته وی، علت عمده واریز نشدن سود سهامداران مورد اول یعنی برگشت خوردن واریزی‌ها است.

دو علت برای واریز نشدن سود سهام عدالت

علائی عنوان کرد: سود سهام برخی از افراد به دو دلیل واریز نشده است، اول این که ممکن است به هر دلیلی شماره شبا برخی از افراد مسدود یا راکد باشد، هستند بانک‌هایی که وقتی حسابی چند ماه فعال نباشد راکد می‌کند و عملیات بانکی برای آن حساب متوقف می‌شود و سود سهام عدالت این افراد برگشت می‌خورد.

وی افزود: دلیل دوم نیز این است که برخی از بانک‌ها به خاطر شیوع ویروس کرونا عملیات بانکی‌شان به کندی صورت می‌گیرد و در واریز سود برخی از سهامداران کند عمل می‌کنند؛ اما در نهایت بانک این واریزی‌ها را انجام خواهد داد.

معاون خصوصی‌سازی برای حل این مسئله گفت: مردم به بانک مراجعه نکنند. ما در در حال جمع‌آوری اطلاعات این افراد و بررسی علت واریز نشدن سود سهام این افراد هستیم که علت را از طریق سامانه به سهامداران اعلام می‌کنیم و در نهایت تا دو ماه آینده در این خصوص تعیین تکلیف می‌شود.

منبع: تجارت نیوز

  • یادگار ارسالی در

    سلام ببخشید من کلا موندم چکارکنم هرکی یه چیزی میگه
    من اصلا اطلاع نداشتم فق ط سود سال 95 و96 سهام عدالت برام واریز ش ده
    بعدش 97نوشته برگشت خورده مال 98 هم هیچی نیومده
    شماره شبا رو هم فرو ردین ماه درستش کردم تایید شده
    گفتم آیا واقعا کسی هست پیگیری کنه یا بیخیال شم؟
    بعدش اگه من آزادسازی سهام رو ا نجام بدم سود این دو سال رو بهم میدن یا د یگه می سوزه؟؟؟
    ممنونم جواب رو بگیر م باتشکر

  • ناصرمجیدی ارسالی در

    سلام من تا وقتی یادم میاد سهام عدالت دارم ولی بعلت ندادن شبا در زمان معین هیچ سودی دریافت نکردم

  • رضا ارسالی در

    سلام . به هر دلیلی که نمیدانم . سود سهام عدالت فرزندم که شماره شبای پس انداز گنجینه سپهر بانک صادرات را داده بودیم برگشت خورده مجددا اصلاح کردیم شبای انصار اعلام کردیم ولی تا امروز 8 خرداد 99 هنوز هیچ سودی از اول تا کنون دریافت نکرده . کی مشکل حل میشود .

  • احمد ارسالی در

    من نمیونستم شماره شبا برای واریز لازم دا شته برای همین خانواده سه نفره بنده تا ک نون هیچ سودی دریافت نکرده ایم هر چند در سامانه سهام عدالت در سال 95 و 96 تخصیص س ود اعمال شده. حال با معرفی شماره شبا این سود قابل برگشت است؟

  • سعید ارسالی در

    من تا به الان نه سود و نه سهامی بنام ثبت شده چیکار باید بکنم؟

  • فرحناز ارسالی در

    کسانی که شماره شبا خود را تازه دادن کی س ود سهامی که ریخته نشده به حسابشون ریخته میشهد

    • مریم ارسالی در

      من دو ماه پیش شماره شبام تایید شد اما هن وز هیچ سودی نریختن،بانکم هم قوامینه. به بانک گفتم میگن به ما ربطی نداره

  • ناشناس ارسالی در

    نقی هستم آز خلخال من آز دوازده سال سهام تا الان 176000هزار تومان گرفتم من هنوز هم آزاد سازی نکردم موندم چکار کنم

  • محمدرضا ارسالی در

    امروز 11شهریور 99
    شماره تلفن ثبت ش ده من داخل سامانه مال چند سال پیشه درصو رتی که اصلا من اون شماره رو ندادم ،حالا هم که میخوام تغییرش بدم اصولا باید برم د اخل سامانه سهام عدالت ،ولی وقتی مراجعه م یکنم گزینه تغییر شماره اصلا کار نمیکنه،پ ایین همون صفحه نوشته برای تغییر شماره تل فن ب فلان ادرس مراجعه کنید،جالب اینجاست که وقتی اون ادرسم پی گیر میشم اونجاهم ام کان تغییر شماره نیست و پایین اون هم ادرس سامانه اولو داده دوباره،فقط مردمو پاس م یدن و سرکار میزارن،خود سامانه عدالت هم ا صلا چیزی ب عنوان نظرات دیگران نداره فقط ی قسمت نوشته`` ارتباط با ما``ی شماره تلف ن گویا هم نوشته اما فقط همون توضیحاتی ک داخل تمام سایت ها هستشو شرح میده و تمام یعنی ی شخص ب عنوان اپوراتور نداره ک مشکل ات مردمو بخواد حل بکنه.
    نظرات مردم و میخوندم خیلیا مشکل مالی داشتن ک دارن ب هر دری میزنن ک پول تهیه کنن بعد خیلی را حت نوشتن ک مردم نگران نباشن تا ۲ماهه دیگ ه مشکل واریز سود حل میشه ،تا ۲ ماه دیگه هوا باید بخورم؟! منی ک مشکل مالی دارم و نمیدونم پول نون فردا واسه زنو بچمو از کج ا بیارم،والا دیگه کسی نیست ک ازش قرض نکر ده باشم،سهام عدالتو میخوام بفروشم الان چ ند وقته گذاشتم واسه فروش ولی دریغ از یک ریال واریزی
    فکرکنم بهترین کار این باشه ک خودمو زنو بچم بریم داخل حمام ی ۴ لیتری بنزین بریزیم رو خودمون و ی کبریت ب زنیم .....

ارسال نظر