|
کدخبر: 86876

شفاف‌سازی نوبخت درمورد لایحه بودجه ۹۹

رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: بودجه سال ۹۹، ۸.۵ درصد به درآمدهای نفتی وابستگی دارد که کمترین وابستگی به درآمدهای نفتی در طول تاریخ انقلاب است.

گسترش‌نیوز: در ادامه جلسه علنی روز دوشنبه مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی کلیات لایحه بودجه، محمدباقر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه در دفاع از لایحه بودجه سال ۹۹، گفت: از یک سو مردم نظاره گر ایفای نقش خطیر مجلس دهم در آخرین روزهای مسئولیتش هستند و از سوی دیگر، با توجه به اجرای سومین سال تحریم‌ها علیه ایران، بدخواهان ملت ایران منتظر هستند ببینند آیا تحریم‌ها و تهدیدها اثر کرده و کشور متوقف شده ست یا خیر.

وی خطاب به نمایندگان با عصبانیت، گفت: شما می‌دانید ما درحال‌حاضر چه شرایطی داریم. شما وضعیت کشتی ما را در جبل‌الطارق ندیدید که توقیف کردند و بعد عزیزان ما چطور در حال دور زدن تحریم هستند.

رئیس سازمان برنامه و بودجه تاکید کرد: بودجه سال ۹۹، ۸.۵ درصد به درآمدهای نفتی وابستگی دارد که کمترین وابستگی به درآمدهای نفتی در طول تاریخ انقلاب است.

نوبخت خطاب به برخی از نمایندگان که نسبت به فروش اموال دولت انتقاد داشتند، تصریح کرد: باید در این شرایط از اموال دولت استفاده کنیم. در لایحه بودجه سال ۹۹ شرایط لازم برای فروش اموال دولت در نظر گرفته شده است. به نظر می‌رسد دوستان لایحه بودجه را نخوانده‌اند.

وی با اشاره به انتقادات نمایندگان در مورد فروش اوراق، گفت: ۴۴ میلیارد تومانی که در لایحه بودجه سال ۹۸ برای انتشار اوراق در نظر گرفته شده بود همگی را صرف طرح‌های عمرانی کردیم. راه آهن سنندج، بستان آباد، چابهار و بزرگراه تهران-شمال از این محل تکمیل شد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه باردیگر با عصبانیت، گفت: چرا می‌خواهید ما را در برابر دشمنان حقیر جلوه دهید؟ ما می‌توانیم کشور را اداره کنیم.

نوبخت با بیان اینکه گفته شد که تصویر بودجه به مجلس آینده موکول شود، یعنی این مجلس صغیر و مجلس آینده کبیر است!، اظهارکرد: اگر سه دوازدهم بودجه را به تصویب برسانید، حقوق کارمندان در سال آینده قابل افزایش نخواهد بود.

وی افزود: من نمی‌گویم که مجلس می‌خواهد از بعضی‌ها انتقام بگیرد، اما بدانید خدمات این مجلس در تاریخ ثبت می‌شود. شما باز هم می‌توانید رأی بیاورید و به مجلس راه یابید، نگران چه هستید.

رئیس سازمان برنامه و بودجه تصریح کرد: اگر بودجه تصویب نشود، امریکا و ترامپ می‌گویند توانستیم جمهوری اسلامی را متوقف کنیم.

نوبخت گفت: دولت صددرصد منابع حاصل از افزایش نرخ بنزین را به مردم اختصاص داده است. در لایحه بودجه سال ۹۹، ۴۷ هزار میلیارد تومان به طرح‌های عمرانی اختصاص یافته است.

وی با اشاره به اظهارات یکی از نمایندگان مبنی بر اینکه بودجه سال ۹۹ برنامه‌ای برای اشتغال ندارد، گفت: بودجه ۹۹ برای اشتغال یک میلیون نفر برنامه‌ریزی کرده است. اگر دوستان درگیر انتخابات بودند و بودجه را مطالعه نکرده‌اند، حرف دیگری است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه خطاب به نمایندگان، اظهارکرد: این تصور و تغییرات در کشور عادی است. دوستان دوباره به مجلس بازخواهند گشت.

نوبخت بودجه مالیاتی کشور را در راستای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی خواند و گفت: اقدام مجلس دهم در کاهش وابستگی بودجه به نفت در تاریخ ثبت خواهد شد. همه چشم‌ها در جهان به سوی جمهوری اسلامی است که آیا متوقف شده‌ایم و قادر به تأمین دخل و خرج کشور نیستیم.

وی افزود: کشور در شرایط‌گذار قرار دارد، تاریخ تصمیم بزرگ شما را ثبت خواهد کرد که برای نجات کشور اقدام کردید.

رئیس سازمان برنامه بودجه اظهارکرد: در راستای افزایش قدرت خرید کارمندان، متوسط حقوق ۱۵ درصد و امتیازات شغلی مربوط به اصل دهم ۵۰ درصد افزایش یافته است.

نوبخت با بیان اینکه رد لایحه بودجه ۹۹ خدمت به کشور و مردم نیست، گفت: حتی مجلس دهم را در مظان اتهام قرار می‌دهد. در این آزمون الهی شما را به خدا می‌سپارم.

منبع: مهر

  • ناشناس ارسالی در

    آقای نوبخت همه رو احمق و ساده لوح فرض کر ده.ما غیر از دروغ و دورویی و نفاق از ایش ون و دولت چیزی ندیدیم.مستقیما نمایندگان رو پپه و نادون فرض کرده.فکر کرده همه مثل خودشن که برای دنیاپرستی و پول و مقام هم ه چیز رو فدا میکنن.تعجب میکنم یه نفر آدم زنده توی مجلس نباید پیدا بشه درشت بارش کنه.حالم از این آدم خودبزرگ بین و کارنشن اس بهم میخوره😡😡😡

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها