|
کدخبر: 80023

ظریف: از کشته‌های آمریکا آماری ندارم

وزیر امور خارجه با حضور در جمع خبرنگاران در حاشیه جلسه هیات دولت به حمله موشکی شب گذشته سپاه پاسداران به پایگاه هوایی امریکا در عراق واکنش نشان داد.

گسترش نیوز: محمد جواد ظریف در جمع خبرنگاران ایرانی و رسانه‌های خارجی اظهار کرد: وقتی نادانی و غرور با هم ممزوج شود نتیجه خطرناکی دارد. ترامپ دورش افرادی این‌چنین دارد نتیجه‌اش این است که این حرکت‌های خبط را نشان دادند.

وی ادامه داد: همه مردم یک بار دیگر ما را وامدار خود کردند. آمدند و نشان دادند شهید سلیمانی ایجاد وحدت و قدرت می‌کند. این وحدت باید به امریکا اشتباهش را نشان دهد.

ظریف گفت: جمهوری اسلامی پایگاهی که از آن به سردار سلیمانی حمله شده بود را هدف قرار داد و ما اقدام مشروع انجام دادیم.

وی تاکید کرد: تنها انتقام، خروج امریکا از منطقه است.

ظریف در پاسخ به این سوال که برخی مقامات امریکایی در توئیت‌های خود کار را به فحاشی کشانده‌اند گفت: همانطور که پیش تر گفتم وقتی نادانی و غرور با هم ممزوج شود نتیجه بسیار خطرناکی دارد. آقای ترامپ در اطراف خود افرادی را دارد که متاسفانه نادانی و غرور را با هم ممزوج کردند و نتیجه این شده که حرکت‌های خبط را از خودشان بروز دادند. ما امیدوار هستیم این درسی که مردم ایران در چند روز گذشته دادند و دوباره همه ما را وامدار خود کردند و آمدند با حضور خودشان در صحنه نشان دادند که شهید سلیمانی ایجاد وحدت و قدرت بین مردم می‌کند. این قدرت باید امروز ایالات متحده را به این باور برساند که اشتباه کرده است.

وی همچنین در خصوص آمار کشته شدگان امریکایی در حملات ایران و اینکه خط خبری امریکا عدم آسیب به نیروهای این کشور است، گفت: من هنوز آماری ندارم؛ حتما آمار را مقامات نظامی اعلام می‌کنند.

آنچه که مسلم است این است که جمهوری اسلامی یکی از پایگاه‌های نظامی امریکا که از این پایگاه‌ها علیه سردار سلیمانی اقدام شده بود و قبلا هم علیه مقاومت اقدام شده را مورد حمله قرار داده که یک هدف مشروع از دیدگاه حقوق بین‌الملل است. اقدام ما در راستای حق دفاع مشروع ما در برابر یک اقدام تروریستی نظامی بوده که ما اقدام دفاع مشروع خود را انجام دادیم.

وزیر امور خارجه کشورمان در پاسخ به این سوال که آیا پیامی در ساعات گذشته بین ایران و ایالات متحده رد و بدل شده است، گفت: ما به محض انجام عملیات پیام خود به ایالات متحده را از طریق حافظ منافع آنها دادیم.

در حال تکمیل...

منبع: ایسنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها