|
کدخبر: 79076

راهکاری برای شناسایی خانه‌های خالی

نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس گفت: وزارت راه و شهرسازی باید با اعمال قوانین مالیاتی، از سوء استفاده برخی مالکان جلوگیری کند، این رویکرد موجب کاهش میزان تعداد خانه‌های خالی در کشور می‌شود.

گسترش‌نیوز : ابوالفضل موسوی‌بیوکی نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، با اشاره به برنامه‌ریزی وزارت راه و شهرسازی برای ساماندهی خانه‌های خالی از سکنه، گفت: بر اساس آمارها در شرایط کنونی بیش از دو میلیون خانه خالی در کشور وجود دارد که شناسایی دقیق و ساماندهی آن می‌تواند بخشی از التهابات بازار مسکن را کنترل کند.

راه‌اندازی سامانه املاک و مسکن راهکار شناسایی خانه‌های خالی در کشور

نماینده مردم یزد و صدوق در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: یکی از ابزارهای اساسی برای شناسایی خانه‌های خالی در کشور، راه‌اندازی سامانه املاک و مسکن است، خوشبختانه اخیرا وزارت راه و شهرسازی اعلام کرده که این سامانه تا پایان امسال طراحی و عملیاتی می‌شود و پس از آن به سازمان امور مالیاتی واگذار می‌شود.

واحدهای مسکونی را برای افزایش سود بیشتر تا زمان گرانی خالی نگه می‌دارند

وی تصریح کرد: کشور سالانه به حدود ۹۰۰ هزار تا یک میلیون مسکن جدید نیاز دارد، حال با ساماندهی خانه‌های خالی می‌توان بخشی از نیازهای عقب افتاده و نیازهای روز کشور به تأمین مسکن را برطرف کرد.

موسوی بیوکی گفت: در شرایط کنونی وجود خانه‌های خالی دلایل مختلفی دارد، برخی مالکان، واحدهای مسکونی را برای افزایش سود بیشتر تا زمان گرانی مسکن خالی نگه می‌دارد، همچنین برخی افراد، دارای واحد مسک.مسک.مس دوم هستند، یعنی آنکه در دو شهر مختلف، مسکن دارند.

وزارت راه جلوی سوء استفاده مالکان محتکر را بگیرد

این نماینده مردم در مجلس دهم ادامه داد: وزارت راه و شهرسازی باید با اعمال قوانین مالیاتی، از سوءاستفاده برخی مالکان جلوگیری کند، این رویکرد موجب کاهش میزان تعداد خانه‌های خالی در کشور می‌شود.

نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس گفت: در شرایط کنونی وضعیت خانه‌های خالی بسیار بحرانی شده، زیرا مسکن به یک کالای سرمایه‌ای تبدیل شده است، از این رو دولت باید شرایطی را ایجاد کند که مسکن از یک کالای سرمایه‌ای به یک کالاهای مصرفی تبدیل شود.

منبع: خانه ملت

ارسال نظر