|
کدخبر: 66233

اختصاصی گسترش‌نیوز از تحولات بازار؛

پیش‌بینی تحولات قیمتی ارز و طلا برای آخر هفته

کارشناس بازار طلا و سکه گفت: می‌توان انتظار داشت گروه مذاکره ایران در نیویورک یک رویکرد آرامش بخش و با صلح‌جویی را در پیش بگیرد و تا پایان هفته می‌توان انتظار داشت دلار به روند اصلاحی خود از حالت کاهشی به صعود آرام در محدوده ۱۱۵۰۰ تومان برای روزهای پنج شنبه و جمعه ۴ و ۵ مهرماه برسد.

علی حیدری، کارشناس بازار طلا و سرمایه در گفت‌وگو با گسترش‌نیوز اظهار کرد: افزایش و یا کاهش نرخ دلار در هفته جاری به دو رویداد مهم وابسته است.

مورد اول مربوط است به سفر رئیس‌جمهوری به نیویورک که این سفر هرچند با محدودیت‌هایی همراه است اما حامی پیام دعوت به آرامش و صلح است که می‌تواند در بازار دلار آرامش نسبی و انتظارات خوشبینانه‌ای ایجاد کند. به همین دلیل می‌توان انتظار داشت امروز و فردا (چهارشنبه ۳ مهرماه) دلار در حیطه قیمتی ۱۲۰۰تا ۱۵۰۰ تومان ثابت باشد و روند کاهشی آرامی را تجربه کند.

HEYDARI342 4.jpg

وی در پاسخ به این پرسش که به شکل کلی آخر هفته نرخ دلار افزایشی خواهد بود یا کاهشی، گفت: روند بعدی تحولات دلار بستگی به نتیجه مذاکرات فردا دارد. البته در مورد سفر حسن روحانی، رئیس جمهوری ایران و ظریف به آمریکا می‌توان به دیدار مقامات ایران با عمان اشاره کرد. در موارد قبلی دولت عمان همراه مناسبی برای ایران در زمینه مذاکرات برجام بوده، همین همراهی عمان در کنار ایران سبب می‌شود بازار دیدگاه خوشبینانه‌ای داشته باشد

چه بر سر دلار می‌آید؟

این کارشناس بازار سرمایه گفت: فردا گروه برجام دیداری با مقامات جمهوری اسلامی ایران خواهند داشت. شواهد نشان می‌دهد که تیمی از عمان در این نشست حضور خواهند داشت و نرخ دلار در یک سراشیبی آرامی برای آخر هفته قرار بگیرد. این موضوع تا روز چهارشنبه آرامش همراه با تردید را در بازار دلار ایجاد خواهد کرد و می‌توان انتظار داشت در این روز علرغم تمامی آرامش‌ها ما حرکت‌های لحظه‌ای و پرشتاب در بازار دلار داشته باشیم.

تاثیر نتایج مذاکرات بر قیمت طلا و سکه

وی افزود: در مجموع تا پایان روز چهارشنبه که اخبار و حواشی مربوطه نتیجه مذاکرات گروه برجام از اتاق مربوطه خارج نشود ما همچنان برای دلار روند خنثی پیش‌بینی می‌کنیم.

حیدری گفت: دو روز آخر هفته نتیجه مذاکرات هرآنچه باشد روند دلار را مشخص خواهد کرد پیشاپیش می‌توان انتظار داشت گروه مذاکره ایران در نیویورک یک رویکرد آرامش بخش و با صلح‌جویی را در پیش بگیرد و تا پایان هفته می‌توان انتظار داشت دلار به روند اصلاحی خود از حالت کاهشی به صعود آرام در محدوده ۱۱۵۰۰ تومان برای روزهای پنج شنبه و جمعه ۴ و ۵ مهرماه برسد.

تاثیر مذاکرات چین، اتحادیه اروپا و ایران

این کارشناس بازار در مورد ارزیابی از نرخ جهانی طلا در بازارهای بین‌الملل در هفته پیش‌رو احتمالا خبرهای مثبتی از توافقات اتحادیه اروپا و برکسیت شنیده می‌شود. همچنین عنوان می‌شود به احتمال قوی ترامپ رویکرد مثبت تری نسبت به مذاکرات با چین خواهد داشت و این عوامل موجب می‌شود طلا در یک حالت انتظار خوشبینانه قرار بگیرد و نرخ طلا در بازار جهانی خنثی باشد

آخرِ هفته طلا و سکه چگونه است؟

وی در ادامه با بیان این که در آخر هفته انتظار نوسان نرخ انس به طور میانگین بین ۱۴۸۰ د لار و ۱۵۲۰ دلار خواهد بود، گفت: در بیشتر مواقع در حالت انتظار و بدون نوسان خواهیم بود و برای روز پنج شنبه دو حالت وجود دارد. اول آنکه در صورتی خبرهای مثبتی از مذاکرات شنیده نشود، افزایش قیمتی آرام در بازار طلای ایران و به ویژه سکه را خواهیم داشت. و در حال دوم با روند مثبت این مذاکرات در مورد طلا احتمال وجود دارد طلا و سکه با همین نرخ هفته اول مهر را به پایان برسانند.

ارسال نظر