|
کدخبر: 36154

جانشین کرباسیان کیست؟

«آقای معدن» ایران گزینه مناسب وزارت اقتصاد

تنها چند ساعت پس از استیضاح وزیر امور اقتصادی و دارایی، گمانه‌زنی‌ها برای جانشینی مسعود کرباسیان آغاز شد. مسعود کرباسیان، در جریان جلسه استیضاح یکشنبه ۴ شهریور ماه با ۱۳۷ رای موافق از سکانداری وزارت امور اقتصادی و دارایی بازماند.

گسترش نیوز: به طور قطع افراد زیادی را می‌توان به عنوان جانشین کرباسیان در وزارت امور اقتصادی و دارایی معرفی کرد، اما در این میان چند نام بیش از بقیه به گوش رسید. طهماسب مظاهری، علی طیب‌نیا و مهدی کرباسیان به عنوان افراد نزدیک تر به وزارت اقتصاد مطرح هستند.

eghtesad.jpg

با این حال، منصور مرادی نماینده مردم بندر عباس و عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در گفت‌وگو با گسترش نیوز از نیاز اقتصاد کشور به افراد جدید و تازه نفس گفت و افزود: از سه نفری که فعلا به عنوان گزینه در محافل غیر رسمی مطرح شده دو نفر در چرخه اقتصاد بودند و محک زده شدند. ما به افرادی تازه نفس و با تجربه برای مدیریت شرایط فعلی حاکم بر اقتصاد کشور نیاز داریم. البته باید اشاره کرد عملکرد آقای طیب نیا در دوره وزارت خود قابل توجه بوده و ایشان بالاترین رای اعتماد را در تاریخ مجلس شورای اسلامی کسب کرده‌اند. همچنین دکتر مظاهری تجربیات خوبی در مدیریت بانک مرکزی دارند. کرباسیان نیز اقدامات قابل توجهی برای صنایع ایران در کارنامه خود دارد.

وی ادامه داد: اقتصاد کشور به متخصصی احتیاج دارد که چالش‌ها را خوب بشناسد و با همگرایی و مبادرت در کار مشکلات را هموار کند یا شرایط را برای حل آنها مرتفع سازد. وزارت اقتصاد در خط مقدم شرایط فعلی است و در شرایطی که قدرت جهانی به دنبال تحت فشار قرار دادن ما و ایجاد جنگ اقتصادی است باید به گونه‌ای مدیریت شود که کشور از خطرات آن کمترین آسیب را ببیند. وزیر باید در بعد داخلی با رویکرد جدی و علمی به مبارزه با فساد و اصلاح ساختار آسیب دیده نظام اداری بپردازد و موانع این حوزه را به صورت شفاف با مردم در میان گذارد.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها