|
کدخبر: 327475

قیمت جدید طلا و دلار در بازار آزاد / سکه چند شد؟ (۵ خرداد)

امروز ۵ خرداد ۱۴۰۳ در بازار آزاد، قیمت هر دلار ۵۸ هزار و ۱۰۰ تومان و هر گرم طلای ۱۸عیار ۳ میلیون و ۲۷۳ هزار تومان اعلام شد.

اقتصاد قیمت جدید طلا و دلار در بازار آزاد / سکه چند شد؟ (۵ خرداد)
در حال حاضر قیمت طلای ۱۸عیار در بازار آزاد هر گرم ۳ میلیون و ۲۷۳ هزار تومان، قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح قدیم ۳۶ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان و قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید نیز ۴۰ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان معامله می شود.
در بازار سبزه‌میدان، قیمت نیم‌سکه بهار آزادی ۲۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان، ربع‌سکه بهار آزادی ۱۴ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان و سکه یک‌گرمی ۶ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان تعیین شده است و به فروش می‌رسد.

هر مثقال طلا در بازار داخلی ۱۴ میلیون و ۱۸۸ هزار تومان ارزش‌گذاری شده است؛ ضمن اینکه قیمت هر اونس طلا در بازار‌های جهانی ۲.۳۳۴ دلار است. همچنین در بازار آزاد، دلار ۵۸ هزار و ۱۰۰ تومان، یورو ۶۳ هزار و ۱۵۰ تومان و پوند ۷۴ هزار و ۱۵۰ تومان است. ارز دیجیتال تتر نیز هم‌اکنون ۵۷ هزار و ۳۱۰ تومان، بیت‌کوین ۶۸ هزار و ۶۱۷ دلار و اتریوم ۳ هزار و ۷۴۷ دلار مبادله می‌شود.

جریان ورود پول به صندوق های طلا

نمودار

قیمت طلا در بازارهای جهانی

قیمت طلا همچنین بر اثر عواملی چون اتفاقات مهم سیاسی و اقتصادی و همچنین نوسانات قیمت دلار تعیین می شود.

قیمت طلا به دنبال پایین آمدن ارزش دلار امریکا افزایش یافته اما در آستانه بدترین عملکرد هفتگی طی پنج ماه و نیم گذشته قرار دارد. امید به کاهش زود هنگام نرخ بهره فدرال رزرو امریکا پایین آمده است.

قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۲۰ درصد افزایش به ۲۳۳۳ دلار و ۸۳ سنت رسید. قیمت معاملات آتی طلا در بازار کامکس نیویورک با یک کاهش ۰.۱۲ درصدی به ۲۳۵۶ دلار و ۹۰ سنت رسیده است.

قیمت طلا در روز دوشنبه به رکورد ۲۴۴۹ دلار و ۸۹ سنت رسیده بود اما بیش از ۱۰۰ دلار از ارزش خود را از آن زمان از دست داده و در آستانه یک کاهش قیمت هفتگی ۳ درصدی قرار دارد.

جزییات آخرین اجلاس فدرال رزرو امریکا که در روز چهارشنبه منتشر شد نشان داد سیاست نرخ بالای بهره برای رسیدن به هدف تورم دو درصد ادامه خواهد داشت.

تاجران درحال‌حاضر تردید دارند فدرال رزرو نرخ بهره را بیش از یک بار در امسال میلادی کاهش دهد و ۶۳ درصد احتمال می‌دهند این اتفاق در ماه نوامبر بیفتد.

نرخ بالای بهره هزینه نگهداری طلا به عنوان یک سرمایه غیر سودده را افزایش داده و تمایل برای خرید آن را پایین می‌آورد.

علی رغم بی‌ثباتی موضع امریکا در مورد نرخ بهره، قیمت طلا ۱۳ درصد از ابتدای امسال میلادی تا حالا افزایش یافته که دلیل آن تقاضای بالا در چین و ادامه بی‌ثباتی‌های ژئوپلیتیکی است.

در میان سایر فلزات گرانبها، قیمت نقره با ۰.۱۴ درصد افزایش به ۳۰ دلار و ۵۰ سنت رسید و پلاتین با یک افزایش ۰.۸۳ درصدی ۱۰۲۸ دلار و ۱۵ سنت معامله می‌شود.

منبع: شهرآرانیوز
  • ناشناس ارسالی در

    سیستم با ایجاد نوسانات شدید دلار و طلا س ود و نقدینگی کلان بدست می آورد و جیب ملت را خالی می‌کند

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها