|
کدخبر: 327319

رشد بازار ارز دیجیتال دردسر ساز شد / نهنگ ها خشمگین شدند ؟

اخیرا، یک کیف پول دیجیتال قدیمی که از سال ۲۰۱۳ غیرفعال بود، دوباره فعال شده است. این کیف پول، ۱۱۴ بیت‌کوین به ارزش تقریبی ۷.۶ میلیون دلار را جابجا کرده است. این اولین تراکنش از این کیف پول پس از ۱۱ سال است و توجه جامعه ارزهای دیجیتال را به خود جلب کرده است.

اقتصاد رشد بازار ارز دیجیتال دردسر ساز شد / نهنگ ها خشمگین شدند ؟

کیف پول‌های خفته بیت‌کوین، آدرس‌هایی هستند که برای مدت طولانی هیچ فعالیتی نداشته‌اند. هنگامی که این نوع کیف پول‌ها ناگهان با مقادیر قابل توجهی از بیت‌کوین دوباره فعال می‌شوند، این امر اغلب باعث نگرانی می‌شود. این می‌تواند نشان‌دهنده تمایل نهنگ‌های بیت‌کوین یا سرمایه‌گذاران اولیه برای فروش دارایی‌های خود باشد.

فعال شدن مجدد کیف پول مذکور در تاریخ ۱۹ می ۲۰۲۴ در شرایطی رخ داده که علاقه‌ نهادهای مالی به بیت‌کوین در حال افزایش است.

گزارش‌های کرپتوکوانت (CryptoQuant) نشان می‌دهند که فعالیت بیشتر سرمایه‌گذاران سازمانی با نوساناتی در آدرس‌های خفته بیت‌کوین همراه بوده است. این موضوع می‌تواند نشانه‌ای از فعال‌تر شدن نهنگ‌های بیت‌کوین در واکنش به تغییر شرایط بازار یا تحولات نظارتی جدید باشد.

نمودار-بازار

فروش قابل توجه بیت‌کوین می‌تواند با افزایش عرضه در بازار، منجر به کاهش قیمت شود. با این حال، برخی از کارشناسان مانند خاویر باستاردو (Javier Bastardo) از بیتفینکس، معتقد است که فعالیت‌ مجدد نهنگ‌های خفته بیت‌کوین هیچ تاثیر قابل‌توجهی بر بازار نخواهد داشت.

به گفته‌ی باستاردو، تعداد قابل توجهی از نهنگ‌های بیت کوین، قصد دارند دارایی‌های خود را برای مدت طولانی نگهداری کنند.

در نهایت، درک دلایل جابجایی وجوه از کیف پول‌های راکد اهمیت دارد. این موضوع با روانشناسی بازار ارتباط دارد و نیازمند بررسی‌های بیشتر است.

 

منبع: رمز ارز نیوز

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها