|
کدخبر: 324991

بازار خودرو / قیمت خودرو / خودروسازی

آماده ورود این محصول قدیمی به بازار خودرو باشید / لحظه شماری برای دیدن این خودرو جذاب

نیسان قشقایی با ظاهری بروز شده در دسترس متقاضیان قرار خواهد گرفت.

اقتصاد آماده ورود این محصول قدیمی به بازار خودرو باشید / لحظه شماری برای دیدن این خودرو جذاب

این تولیدکننده خودرو ژاپنی قصد دارد مدل ۲۰۲۵ خود از قشقایی را با طراحی به‌روز شده معرفی کرده و آن را به بازار خودرو عرضه کند. به‌طبق اعلام این شرکت خودروسازی، نخستین نمونه از قشقایی با فیس‌لیفت ابتدا در بازار اروپا معرفی خواهد شد.

به نظر می‌رسد یک شرکت واردکننده فعال در زمینه واردات محصولات برندهای بین‌المللی خودروسازی، قصد دارد تا نیسان قشقایی مدل ۲۰۲۳ را به بازار خودرو عرضه کند، همانند سایر محصولات برندهای معروف دیگر، این محصول ژاپنی نیز در خطوط تولید نیسان در چین تولید می‌شود و از طریق این کشور پهناور به بازار خودروی کشورهای اروپایی صادر می‌شود. احتمالا دلیل این امر باید در محدودیت‌های موجود در مسیر نقل و انتقال پول که به علت تحریم‌ها ایجاد شده است، جست و جو شود. با این حال، در شرایط تحریمی، مسیر چین برای انجام معاملات مالی برای شرکت‌های واردکننده خودرو، به نظر می‌رسد ساده‌تر باشد.

براساس اخبار رسیده تعدادی نیسان قشقایی نیز درحال‌حاضر در گمرک کشور حاضر هستند اما هنوز از مسیر سامانه یکپارچه فروش خودروهای وارداتی در دسترس متقاضیان قرار نگرفته‌اند.

با توجه به علاقمندی متقاضیان ایرانی به محصولات برندهای ژاپنی پیش‌بینی می‌شود چنانچه نیسان قشقایی پشت ویترین سامانه یکپارچه فروش خودرو قرار گیرد به سرعت از سوی متقاضیان واجد شرایط خریداری شود.

مدل ۲۰۲۳ قشقایی در حالی هنوز پایش به بازار خودروی کشور باز نشده که شاهد هستیم خودروساز ژاپنی فیس لیفت این خودرو با مدل ۲۰۲۵ را برای بازار اروپا در نظر گرفته است.

به نظر می‌رسد نرخ مدل جدید نیسان با توجه به آپشن‌ها و همچنین افزایش نرخ جهانی خودروی دیگر در محدوده ۲۰ هزار یورویی قرار نگیرد، بنابراین این خودروی کراس اوور ژاپنی از دسترس متقاضیان عادی خارج خواهد شد.

 

بررسی‌ها نشان می‌دهد نیسان قصد دارد مدل برقی این خودرو را نیز تولید کند بنابراین پیش‌بینی می‌شود با توجه به امکان واردات خودروهای برقی تا سقف ۴۰ هزار یورویی، نیسان قشقایی ۲۰۲۵ یکی از کاندیداهای ورود به بازار خودروی کشور باشد.

آن طور که اطلاعات منتشر شده نشان می‌دهد در نیسان قشقایی e-Power از یک موتور سه سیلندر ۱.۵ لیتر توربوشارژ به علاوه موتور برقی در زیر در موتور خود بهره می‌برد. این موتور امکان تولید قدرتی معادل ۱۹۰ اسب بخاری دارد. گشتاور تولیدی این موتور نیز ۳۰۰ نیوتن متر برآورد می‌شود.

البته این احتمال وجود دارد که این خودرو از مسیر چین به بازار ایران بیاید و شاهد تغییراتی در آپشن‌های این خودرو به نسبت مدل اروپایی باشیم.

نیسان قشقایی

نیسان قشقایی مدل ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۳ در بازار خودروی کشور موجود است. مدیران این خودروساز ژاپنی سال ۲۰۰۶ از این خودرو رونمایی کردند اما شاهد بودیم که این محصول کراس اوور با تاخیر حدود سه ساله روانه بازار خودروی کشور شد.

قشقایی در خطوط تولید پارس خودرو مونتاژ می‌شد. همکاری پارس خودرو و نیسان مربوط به سال هایی است که خبری از تحریم صنعت خودروی کشور نبود و شاهد بودیم که شرکت‌های خودروساز ایرانی به راحتی می‌توانستند با شرکای خارجی ارتباط گرفته و محصولات آنها را در سبد محصولاتی خود جای دهند.

انتخاب نام این محصول نیسان از روی نام یکی از ایل‌های بزرگ کشور در زمان تولید نسل اول آن از رابطه خوب خودروسازان بین‌المللی با خودروسازان داخلی حکایت می‌کرد اما به واسطه تحریم‌ها و دور ماندن شرکت‌های خودروساز از فضای بین‌المللی دیگر اتفاق هایی از این دست تکرار نشد.

 

منبع: اقتصادنیوز

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها