|
کدخبر: 324770

اختصاصی گسترش نیوز؛

با ۲۵۰ میلیون صاحب این خودرو خارجی شوید + جدول قیمت

از اولین خودروسازی های ژاپن می توان کمپانی میتسوبیشی را نام برد. این خودروسازی فعالیت خود را از سال ۱۹۱۷ آغاز کرده است. البته اولین فعالیت اصلی این شرکت به سال ۱۸۷۰ میلادی که در زمینه کشتیرانی و با ۳ کشتی بخار کار خود را آغاز کرده است برمی گردد.

اقتصاد با ۲۵۰ میلیون صاحب این خودرو خارجی شوید + جدول قیمت

فعالیت میتسوبیشی فقط در صنعت خودرو محدود نمی شود و در زمینه های دیگر مانند انرژی (نفت ، گاز) مواد صنعتی ، زیر ساخت های صنعتی ، منابع معدنی و... نیز فعالیت هایی دارد.

میتسوبیشی-سفید

یکی از خودرو های موفق این شرکت بزرگ میتسوبیشی گالانت است که از سال ۱۹۶۹ تا ۲۰۱۲ نیز در خط تولید این کمپانی تولید می شده است.

این خودرو که در کلاس اتومبیل های خانوادگی قرار دارد تا سال ۲۰۱۲ در ۹ نسل تولید و بازار عرضه شد. از بد اقبالی این شرکت در این اواخر در صنعت خودرو سازی حال و روز خوشایندی ندارد ودیگر خودروهای جذابی مانند گالانت ، لنسر اوولوشن را تولید نمی کند.

این کمپانی در حال حاضر عضو مجموعه رنو-نیسان- میتسوبیشی است و بیشتر تمرکز و تولیدات خود را روی خودروهای کراس اورهال قرار داده است . دلیل اصلی که این کمپانی بر روی این دسته از خودرو ها تمرکز کرده است چیزی نیست جز اینکه بتواند در این بازار پرتقاضای خودرو سهم بیشتری ببرد ، چیزی که به مذاق طرفداران خودروهای اسپرت چندان خوش نمی آید.

گالانت اولین نسلش در سال ۱۹۶۹ به بازارهای داخلی و سپس بازارهای جهانی تبدیل شد. ایرانیان گالانت را بیشتر  از نسل سوم به بعد که بین سال های ۱۹۷۶ تا ۱۹۸۲ تولید شده است می شناسند. نسلی که  تعداد قابل توجهی از آن وارد ایران شد.

اگر بخواهیم به طور دقیق بگوییم نسل چهارم و پنجم گالانت به صورت عمده به ایران وارد نشد و نسل ششم که در دهه ۹۰ میلادی وارد ایران شدند ومعروف به گالانت سوسماری است ،  این نسل در بازار کشور بسیار خوش درخشید.

نسلی که موضوع اصلی این گزارش است بین سال های ۱۹۸۷ تا ۱۹۹۴ تولید و به ایران وارد شده است. در سال ۱۹۸۹ به عنوان خودروی سال وارداتی شناخته شد. خودروهای وارداتی این نسل عمدتا از نوع فیس لیفت شده بودند.

نسل هفتم گالانت هم که بین سال های ۱۹۹۲ تا ۱۹۹۸ به بازار عرضه می شد به بازار ایران راه پیدا کرد و به گالانت عینکی معروف شد. نسل های بعدی این خودرو به صورت عمده وارد ایران نشدند، آخرین نسل گالانت نسل نهم آن بود که تا سال ۲۰۱۲ تولید می شد (در بعضی بازارها لنسر با عنوان نسل دهم گالانت هم عرضه شد).

موتور خودرو

نمونه هایی که از این خودرو محبوب وارد ایران می شدند عموما از موتور کاربراتی ۱.۸ لیتری یا ۲ لیتری ۸ سوپاپ و با گیربکس ۵ سرعته ستی یا ۴ سرعته بهره می بردند.

در این میان موتورهای ۱.۶ لیتری، ۲ لیتری انژکتوری ۱۶ سوپاپ و ۲ لیتری مجهز به توربوشارژر نیز به چشم می خورد که در تیراژ کمتری وارد شده اند.

در حالت کلی می توان گفت تیپ GLS بالاتر از تیپ پایه GLX و پایین تر از تیپ سوپرسالن قرار می گیرد. تیپ GTi نیز بالاتر از سوپر سالن و در سطحی پایین تر از VR۴ می باشد. نکته جالب دیگر در مورد نسل ششم گالانت تیونینگ تعدادی از مدل ها توسط AMG است که گفته می شود تعداد این مدل ها حدود ۵۰۰ دستگاه بوده و به صورت انحصاری برای بازار ژاپن در نظر گرفته شده بودند.

کابین و ظاهری جذاب

اگر بخواهیم از ظاهر این خودرو جذاب  بگوییم ، این طراحی در دوره خود یکی از طراحی های خوبی بده است که مناسب آن دوران است و حتی در مقایسه با خودرو های داخلی امروزی نیز جذاب تر به ظر می رسد. چراغ های کشیده و باریک جلو در آن دوران به نوعی نماد خودروهای به روز آسیایی بودند.

در طراحی کابین این خودرو جذابیت چندانی دیده نمی شود و کاملا یک طرح کلاسیک قدیمی می باشد. اما کیفیت مواد بکار گرفته شده در کابین را باگذشت ۳۰ سال از ساخت آن را نمی توان نادیده گرفتو رنگ کابین در اکثر موارد مشکی بوده و در برخی مدل ها رنگ مارو و آبی تیره نیز دیده می شود.

سیستم تعلیق

فنر بندی و تعلیق گالانت بسیار راحت و نرم است و ناهمواری های جاده را به طور مناسبی جذب می کند. البته برای طرفداران سواری اسپرت ممکن است این وضعیت چندان مناسب نباشد. اما در هنگام رانندگی و عبور از معابر پر دست انداز کشور یک امتیاز مثبت به حساب می آید .

در زیر جدولی از قیمت این خودرو محبوب که در سایت های فروش خودرو آگهی شده است برای شما نمایش داده شده است.

اسم خودرو مدل ( سال تولید ) کارکرد خودرو ( کیلومتر‌ ) قیمت ( تومان )
میتسوبیشی گالانت ۱۹۹۳ ۳۰۰ هزار ۲۸۹ میلیون
میتسوبیشی گالانت ۱۹۹۳ ۲۰۰ هزار ۳۸۰ میلیون
میتسوبیشی گالانت ۱۹۹۳ ۱۰۰ هزار ۱۷۰ میلیون
میتسوبیشی گالانت ۱۹۹۲ اتومات ۳۰۰ هزار ۳۳۰ میلیون
میتسوبیشی گالانت ۱۹۹۲ ۴۱۵ هزار ۳۱۰ میلیون
میتسوبیشی گالانت ۱۹۹۰ ۴۰۰ هزار ۲۳۰ میلیون
میتسوبیشی گالانت ۱۹۹۷ ۳۰۰ هزار ۲۵۰ میلیون

 

  • داراشاد ارسالی در

    الان داره هواپیما مسافر بری می‌سازه و موتور هواپیما درست می‌کنه

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها