|
کدخبر: 324654

بازار بورس / بورس امروز / پیش بینی بورس

پیش بینی بورس امروز ۲۹ فروردین / منتظر خروج میلیاردی سرمایه از بازار باشیم؟

در پایان معاملات ‌روز سه‌‌شنبه، ۳۰ درصد بازار رشد قیمت داشتند و قیمت سهام ۷۰ درصد از نمادهای بازار افت کرد.

اقتصاد پیش بینی بورس امروز ۲۹ فروردین / منتظر خروج میلیاردی سرمایه از بازار باشیم؟

در روز سه‌شنبه، شاخص کل بورس با ۴ هزار و ۹۹۸ واحد کاهش یافت و به رقم ۲ میلیون و ۲۰۱ هزار و ۹۰۸ واحد رسید. همچنین، شاخص کل هم‌وزن نیز با ۲ هزار و ۸۳۳ واحد کاهش یافت و در رقم ۷۲۳ هزار و ۱۶۶ واحد ایستاد. در مقابل، شاخص کل فرابورس با ۱۰۵ واحد کاهش یافت و به رقم ۲۴ هزار و ۶۰۳ واحد رسید. همچنین، شاخص هم‌وزن فرابورس نیز با ۶۲۱ واحد کاهش یافت و به سطح ۱۳۱ هزار و ۶۹ واحد رسید.

در پایان معاملات ‌روز سه‌‌شنبه، ۳۰ درصد بازار رشد قیمت داشتند و قیمت سهام ۷۰ درصد از نمادهای بازار افت کرد.

بیشترین افزایش قیمت

روز سه‌شنبه در بورس شرکت سرمایه گذاری توسعه صنعت و تجارت (وصنعت)، شرکت سرمایه گذاری توسعه صنعتی ایران (وتوصا) و شرکت ارتباطات سیار ایران (همراه) بیشترین افزایش قیمت را ثبت کردند. در فرابورس نیز شرکت سرمایه گذاری الماس حکمت ایرانیان (والماس)، شرکت شهرسازی و خانه سازی باغمیشه (ثباغ) و شرکت صنعتی دوده فام (شصدف) بیشترین افزایش قیمت را داشتند.

بیشترین کاهش قیمت

در بورس نمادهای شکلر (شرکت نیروکلر)، غپاک (شرکت لبنیات پاک) و دپارس (شرکت پارس دارو) در روز سه‌شنبه بیشترین کاهش قیمت بازار را داشتند و در معاملات فرابورس شرکت مدیریت انرژی امید تابان هور (وهور)، شرکت سرمایه گذاری مس سرچشمه (سرچشمه) و شرکت کشاورزی مکانیزه اصفهان کشت (زکشت) بیشترین کاهش قیمت را داشتند.

عرضه و تقاضای بازار

در معاملات سه‌شنبه، ۸۶ نماد صف خرید داشتند و ۲۹۰ نماد با صف‌ فروش مواجه بودند. مجموع ارزش صف‌های خرید با افت ۸۸ درصدی نسبت به روز کاری قبل به ۱۶۹ میلیارد تومان کاهش یافت و مجموع ارزش صف‌های فروش نیز با افزایش ۷۰ درصدی به ۷۸۲ میلیارد تومان رسید.

030128

 

پیش بینی بورس امروز

دیروز شاخص برای سومین بار در چهار روز معاملاتی اخیر ریزش کرد و به مرز ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار واحد نزدیک شد. روز سه شنبه شاخص با پیشرانی بزرگان بازار –شستا، فارس و وبملت- ریزش کرد. در سوی دیگر، فملی و فولاد به همراه نماد همراه بیشترین اثر مثبت را بر شاخص داشتند.

همچنین روز سه‌شنبه باز هم پول حقیقی از بورس خارج شد که رقم آن ۵۷۵ میلیارد تومان بود. نمادهای خودرو، وبانک، فولاد، شستا، ملت، وبملت، وتجارت، خساپا، شپنا، نوری و شبندر بیشترین خروج سرمایه بازار را داشتند.

بدین ترتیب در سومین روز محدودیت نوسان قیمت سهام، شاخص‌ها ریزش کردند. امروز نیز محدودیت نوسان یک درصدی اعمال خواهد شد و به نظر می‌رسد با وجود اخبار احتمال حمله نظامی اسرائیل به ایران روند خروج سرمایه و ریزش بورس تداوم یابد.

روز گذشته مهدی محمود رباطی، در مورد تصمیم جدید سازمان بورس و اوراق بهادار برای حمایت از حقوق سهامداران، اظهار داشت: در تمام بازارهای سهام دنیا، به ویژه در قانون بهادار کشور، این قانون وجود دارد که در مواقع اضطراری، متولی بازار سرمایه می‌تواند تصمیماتی مبنی بر تعطیلی بازار، تغییر در نحوه معاملات، تغییر در ساعات معاملات و یا تغییر در دامنه نوسان قیمت ها بگیرد.

این اظهارات نشان می‌دهد که تصمیم سازمان بورس و اوراق بهادار برای حمایت از حقوق سهامداران در شرایط اضطراری، منطبق بر قوانین و استانداردهای بین‌المللی بازارهای سهام است. مدیرعامل کارگزاری اعتبار تابان تأکید دارد که این اقدامات می‌تواند به بهبود شرایط بازار و حفظ منافع سهامداران کمک کند.

منبع: اکو ایران
  • ناشناس ارسالی در

    وقتی تیم اقتصادی دولت خروجی دانشگاه اما م صادق افرادی نظیر خاندوزی، عشقی، محسن ر ضایی، مخبر، وحیدی و ...... باشه باید هم انتظار داشت که اقتصاد مملکت و موتور م حرکه ی آن یعنی بورس به این حال و روز بیفتد. تنها راه خروج از این وضعیت اسفبا ر حذف این افراد از تیم اقتصادی دولت و بجای آنها کمک از فارغ التحصیلان دانشگاه شریف ،نخبه ، جوان ، پاکدست، د لسوز ، با وجدان و دکترای اقتصاد هست . نه افرادی که از دانشگاه امام صادق فارغ ‌التحصیل شدند

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها