|
کدخبر: 324460

بازار بورس / بورس امروز / پیش بینی بورس

پیش بینی بورس امروز ۲۷ فروردین / بازار در انتظار اخبار جنگ

روز یکشنبه برای سومین روز کاری سرمایه حقیقی از بورس خارج شد که رقم آن ۵۲۷ میلیارد تومان بود.

اقتصاد پیش بینی بورس امروز ۲۷ فروردین / بازار در انتظار اخبار جنگ

با توجه به حمله موشکی جمهوری اسلامی ایران به اسرائیل در روز یکشنبه، بورسی‌ها در روز دوشنبه با شرایط خاصی روبرو شدند. به منظور کنترل ریزش بازار، سازمان بورس تصمیم گرفت دامنه نوسان قیمت سهام را به منفی و مثبت یک درصد کاهش دهد. این تصمیم باعث شد که شاخص‌ها ریزش کمتری نسبت به روز قبل ثبت کنند.

بدین ترتیب شاخص کل ۱۱ هزار و ۱۹۴ واحد ریزش کرد و شاخص کل هم‌وزن ۲ هزار و ۶۷۷ واحد افت کرد. همچنین شاخص کل فرابورس  ۱۲۹ واحد پایین آمد و شاخص هم وزن فرابورس کاهش ۹۹۷ واحدی داشت.

نمادهای سبز بازار

روز یکشنبه در بورس سرمایه گذاری اعتبار ایران (واعتبار) و شرکت سرمایه گذاری توسعه صنعت و تجارت (وصنعت) از معدود نمادهای سبزپوش بازار بودند. در فرابورس نیز شرکت پویا زرکان آق دره (فزر) و شرکت صنعتی تبرک (ثپردیس) سبزپوش بودند.

بیشترین کاهش قیمت

در بورس نمادهای چکاپا (شرکت صنایع کاغذ پارس)، پتایر (شرکت ایران تایر) و سآبیک (شرکت سیمان آبیک) در روز یکشنبه بیشترین کاهش قیمت بازار را داشتند و در معاملات فرابورس شرکت بیمه معلم (ومعلم)، شرکت صنایع مادیران (مادیرا) و شرکت تولید برق ماهتاب کهنوج (بکهنوج) بیشترین کاهش قیمت را داشتند.

عرضه و تقاضای بازار

در معاملات یکشنبه، ۲۸ نماد صف خرید داشتند و ۵۴۸ نماد با صف‌ فروش مواجه بودند. مجموع ارزش صف‌های خرید با افت ۱۱ درصدی نسبت به روز کاری قبل به ۴۰ میلیارد تومان کاهش یافت و مجموع ارزش صف‌های فروش نیز با افزایش ۲۸۷ درصدی به ۳ هزار و ۵۳۷ میلیارد تومان رسید.

 

030126

پیش بینی بورس امروز

دیروز اغلب نمادهای بازار قرمزپوش بودند و شاهد سکل گیری صف‌های فروش طویل بودیم. نمادهای فملی، فولاد، فارس، وغدیر، وبملت، نوری و شپنا بیشترین اثر کاهنده را بر شاخص داشتند.

روز یکشنبه برای سومین روز کاری سرمایه حقیقی از بورس خارج شد که رقم آن ۵۲۷ میلیارد تومان بود.

دیروز نمادهای وبملت، نوری، فملی، وغدیر، بوعلی، فولاد، دامین، شگستر، وکغدیر و وتجارت بیشترین خروج پول حقیقی را ثبت کردند.

بنابراین وضعیت کلی بازار نزولی بود. به نظر می‌رسد تا زمانی که احتمال تداوم درگیری نظامی وجود دارد بازار با ریزش قیمت‌ها و خروج سرمایه مواجه خواهد بود. فعلا بازار منتظر است تا مشخص شود آیا حمله موشکی ایران تداوم خواهد داشت و یا اسرائیل چه واکنشی به حمله شنبه شب ایران خواهد داشت. در نتیجه نگاه سهامداران و معامله گران به اتاق‌های جنگ و تصمیمات نظامیان است.

خبرهای مهم بورسی در ۲۶ فروردین ۱۴۰۳

 پیرو برگزاری جلسه اضطراری هیات مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار در ساعات ابتدایی روز جاری، مقرر گردید با هدف حمایت از حقوق سهامداران و جلوگیری از تاثیر هیجانات بر روند بازار، دامنه نوسان کلیه نمادهای سهام و حق تقدم سهام قابل معامله در بازارهای بورس و فرابورس برای مدت سه روز متوالی به مثبت و منفی ۱ درصد و دامنه نوسان صندوق های سهامی نیز به مثبت و منفی ۲ درصد محدود گردد.

بدیهی است سازمان بورس با همکاری شرکت های بورس و فرابورس بصورت پیوسته شرایط بازار و وقایع مرتبط را رصد نموده و در صورت لزوم تصمیمات بعدی را اتخاذ و اعلام خواهد نمود.

منبع: اکوایران

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها