|
کدخبر: 324456

اختصاصی گسترش نیوز؛

قیمت عجیب بز سانن / بز چند قلو زا ۹۰ میلیون تومان فروخته می شود

در این گزارش به بررسی قیمت انواع بز چند قلوزا پرداخته ایم.

اقتصاد قیمت عجیب بز سانن / بز چند قلو زا ۹۰ میلیون تومان فروخته می شود

پرورش بز را می توان یکی از اقدامات دامداران دانست که در هرشرایطی قابل انجام است. بز ها می توانند در هر شرایط آب و هوایی زندگی کنند و اگر محیط خوبی داشته باشند تا ۱۲ سال هم عمر خواهند کرد. دامداران از شیر، پوست و کرک و گوشت بزها استفاده می کنند و تجارت پوست و کرک بز، درآمد بسیار بالایی دارد. همچنین شیر بز دارای خاصیت های فراوان است که قیمت بالاتری نسبت به شیر گاو و گوسفند دارد. یکی از انواع بز، صلاله نام دارد که قیمت هر عدد آن ۸ میلیون تومان است. این بز توانایی زاییدن ۲ قلو تا ۴ قلو را دارد که برای دامداران یک بز مفید محسوب می شود.

بز-سفید

به گزارش گسترش نیوز، یکی دیگر از انواع بز که چند قلو زا است و برای دامداران اهمیت فراوان دارد، بز پاکستانی گوش بلند نام دارد. وزن تقریبی این بز به ۶۰ کیلو می رسد و توانایی زاییدن چند بزغاله را دارد. قیمت آن در ایران مبلغ ۱۷ میلیون تومان است که برای یک بز رقم بسیار بالایی است. یکی دیگر از انواع بزهای چند قلو زا که شیر آن بسیار گران است و خودش نیز قیمت بسیار بالایی دارد بز سانن نام دارد. فروشندگان این مدل بز در فضای مجازی، قیمت آن را ۴۰ میلیون تومان گذاشته اند و گفته می شود که خریداران بسیاری دارد. این بز به علت داشتن شیر پر خاصیت و توانایی زایمان چند قلو، قیمت بسیاری پیدا کرده است.

بز صلاله

بز-گوش بلند

بز-سانن

بزهای ۲ قلو زا قیمت بالا تری نسبت به سایر بزها دارند. با گشت بیشتر در فضای مجازی متوجه شدیم که یک مدل بز ۲ قلو زا وجود دارد که قیمت آن ۹۰ میلیون تومان است. در ادامه این مطلب قصد داریم تا شما را با چند بز ۲ قلو زا آشنا کنیم.

بز-۲قلوزا

بز نژاد نجدی

نجدی ها یکی از نژاد های بز هستند که گفته می شود وزن تقریبی آن ها در هنگام تولد ۳ کیلوگرم است و توانایی دارند که روزانه ۸۰۰ تا ۹۰۰ گرم شیر بدهند. . یکی از ویژگی های برجسته و مهم این نژادها ، چند قلو زا بودن آن ها می باشد. این مدل از بزها در جنوب کشور و بیشتر در خوزستان پرورش داده می شوند و گفته می شود که همی چیز خوار هستند. اما خوراک این بزها معمولا از نان و پس مانده غذاها می باشد.

بز-نجدی

بز نژاد عدنی

یکی دیگر از انواع بزها، عدنی ها هستند که بازهم در جنوب کشور و در شهر بوشهر پرورش داده می شوند. بزهای عدنی روزانه رشد بسیار خوبی دارند. و می توانیم بگوییم که روزانه ۸۰ گرم افزایش وزن دارند یکی از خصوصیت شاخص این بزها شیردهی آن ها می باشد و قادر هستند که روزانه یک کیلوگرم شیر دهند.

بز-عدنی

یکی از بهترین نژادهای چند قلو زا در ایران تالی ها هستند. این بزها هم گوشت بسیار لذیذی دارند و هم شیر فراوانی دارند. البته باید گفت که این بزها چون دارای گوشت خوبی هستند. بیشتر بزهای تالی ، برای استفاده از گوشت آن ها خریداری می شوند. باید اشاره کرد که  بزهای تالی مانند  بزهای نجدی دارای روزانه ۸۰۰ گرم شیر هستند. بزهای دیگری وجود دارند که چند قلوزا هستند اما نوشتن نام و مشخصات آن ها از حوضله خواننده خارج است.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها