|
کدخبر: 324221

گوشی/ قیمت گوشی/ بازار گوشی

رقابت برندهای معروف در فروش بیشتر / نوکیا پر فروش تر است یا آیفون؟

احتمالاً در زمانی که شرکت موتورولا در سال ۱۹۷۳ اولین گوشی همراه را معرفی کرد، تصور نمی‌کرد که این فناوری به یکی از پراستفاده‌ترین و فراگیرترین دستگاه‌های ارتباطی بشر تبدیل خواهد شد. اما واقعیت این است که در حال حاضر بسیاری از افراد نمی‌توانند حتی یک روز را بدون استفاده از موبایل خود سپری کنند.

اقتصاد رقابت برندهای معروف در فروش بیشتر / نوکیا پر فروش تر است یا آیفون؟

طبق آماری که سال ۲۰۲۱ ارائه شد، ۷٫۱ میلیارد کاربر تلفن همراه در دنیا وجود داشت که این آمار تقریباً ۹۰ درصد جمعیت جهان را دربرمی‌گیرد. گوشی همراه اکنون به‌عنوان بانک ذخیره‌ی اطلاعات دردسترس ما قرار دارد و دنیایی نامحدود از دانش را پیش روی ما می‌گذارد. شاید برایتان پیش آمده باشد که بخواهید بدانید پرفروش‌ترین موبایل‌های دنیا، کدام گوشی‌ها هستند؟ با ما همراه باشید تا با آن‌ها آشنا شوید.

پرفروش‌ترین گوشی‌های تمام دوران

به‌طور کلی باید بگوییم که بازار پرفروش‌ترین گوشی‌های تاریخ، رونقش را به دو شرکت محبوب اپل و نوکیا مدیون است؛ اگرچه درآمد فعلی این شرکت‌ها با یکدیگر زمین تا آسمان تفاوت دارد.

نوکیا ۱۱۰۰، در صدر گوشی‌های پرفروش تاریخ

گوشی نوکیا ۱۱۰۰، جایگاه اول فهرست پرفروش‌ترین گوشی‌ها را از آن خود کرده است؛ دستگاهی که پیش از توقف تولید در سال ۲۰۰۹، گوشی محبوب ۲۵۰ میلیون نفر بود.

نوکیا با تکیه بر فروش استثنایی این گوشی، نسخه‌ی ۱۱۱۰ را به بازار عرضه کرد و فروشی ۲۴۸ میلیونی را رقم زد. گوشی نوکیا ۱۱۱۰ دومین جایگاه پرفروش‌ترین گوشی‌ها در دنیا را تصاحب کرده است.

رتبه

نام گوشی

میزان فروش

رتبه

نام گوشی

میزان فروش

۱

نوکیا ۱۱۰۰

۲۵۰ میلیون

۱۱

نوکیا ۶۶۰۰

۱۵۰ میلیون

۲

نوکیا ۱۱۱۰

۲۴۸ میلیون

۱۲

نوکیا ۱۲۰۰

۱۵۰ میلیون

۳

آیفون ۶ و آیفون ۶ پلاس

۲۲۲ میلیون

۱۳

نوکیا ۵۲۳۰

۱۵۰ میلیون

۴

نوکیا سری ۱۰۵

۲۰۰ میلیون

۱۴

سامسونگ E1100

۱۵۰ میلیون

۵

آیفون 6s و آیفون 6s پلاس

۱۷۴ میلیون

۱۵

آیفون ۵

۱۴۶ میلیون

۶

آیفون 5s

۱۶۵ میلیون

۱۶

نوکیا ۲۶۰۰، نوکیا ۲۶۱۰، نوکیا ۲۶۲۶ و نوکیا ۲۶۳۰

۱۳۵ میلیون

۷

نوکیا ۳۲۱۰

۱۶۱ میلیون

۱۷

موتورولا ریزر V3

۱۳۰ میلیون

۸

آیفون ۷ و آیفون ۷ پلاس

۱۶۰ میلیون

۱۸

نوکیا ۱۶۰۰، نوکیا ۱۶۵۰ و نوکیا ۱۶۶۱

۱۳۰ میلیون

۹

آیفون ۱۱، آیفون ۱۱ پرو و آیفون ۱۱ پرومکس

۱۵۹ میلیون

۱۹

نوکیا ۳۳۱۰

۱۲۶ میلیون

۱۰

آیفون XR، آیفون XS و آیفون XS مکس

۱۵۱ میلیون

۲۰

آیفون ۸ و آیفون ۸ پلاس

۱۲۵ میلیون

 

زمانی که نوکیا ۱۱۰۰ به بازار آمد، گوشی‌های دیگری مثل سری نوکیا E و اولین نسخه‌های آیفون نیز حضور داشتند، اما کماکان رقابت را به عملکرد خوب، قیمت مناسب و اندازه‌ی جیبی گوشی نوکیا ۱۱۰۰ باختند.

پس از نوکیا نوبت به اپل می‌رسد که خودی نشان دهد. رتبه‌ی سوم فهرست پرفروش‌ترین گوشی‌ها، به آیفون ۶ و آیفن ۶ پلاس تعلق دارد؛ گوشی‌هایی که با نمایشگر ۴٫۷ و ۵٫۵ اینچی خود بازار موبایل را به‌کلی متحول کردند و همچنان محبوب‌ترین گوشی‌های تاریخ آیفون محسوب می‌شوند. فروش این گوشی‌ها آنقدر حیرت‌آور بود که در سال ۲۰۱۷ نسخه‌ی دیگری از آیفون ۶ با قیمتی رقابتی و سطح میان‌رده، وارد بازار شد.

۱۷ جایگاه بعدی فهرست گوشی‌های پرفروش تاریخ، بین آیفون و نوکیا تقسیم شده است؛ البته گوشی سامسونگ مدل E1100 و گوشی موتورولا مدل ریزر V3 با کسب رتبه‌ی یازدهم و هفدهم، توانسته‌اند اندکی انحصار بازار را کمرنگ کنند.

رقابت گوشی‌های هوشمند؛ اپل دربرابر سامسونگ

باورش سخت است، اما شرکت اپل با فروش کامپیوترهای رومیزی و شرکت سامسونگ با فروشگاه مواد غذایی، امروزه در بازار گوشی هوشمند به جایگاهی رسیده‌اند که رسیدن به آن برای شرکت‌های دیگر تقریباً غیرممکن به‌نظر می‌رسد.

در سال ۲۰۰۹، آیفون فقط ۲۵ درصد از درآمد اپل را تشکیل می‌داد و در سال ۲۰۲۳، نیمی از درآمد ۳۸۳ میلیارد دلاری اپل را به ارمغان آورد. براساس پژوهش تحلیلگران Omdia، آیفون هرساله ۱۰ گوشی برتر و پرفروش بازار را به نام خود ثبت می‌کند.

پرفروش‌های ۲۰۲۲

میزان فروش

پرفروش‌های ۲۰۲۳

میزان فروش

آیفون ۱۳

۵۵ میلیون

آیفون ۱۴ پرومکس

۳۱ میلیون

گلکسی A13

۳۵ میلیون

آیفون ۱۴

۲۶ میلیون

آیفون ۱۳ پرومکس

۲۹ میلیون

آیفون ۱۴ پرو

۲۴ میلیون

آیفون ۱۴ پرومکس

۲۳ میلیون

آیفون ۱۳

۲۲ میلیون

آیفون ۱۱

۲۱ میلیون

گلکسی A14

۲۰ میلیون

آیفون ۱۳ پرو

۱۹ میلیون

گلکسی A14 5G

۱۴ میلیون

آیفون ۱۴ پرو

۱۸ میلیون

گلکسی A54 5G

۱۴ ملییون

گلکسی A03 Core

۱۸ میلیون

گلکسی S23 اولترا

۱۳ میلیون

آیفون ۱۴

۱۷ میلیون

گلکسی A04e

۱۱ میلیون

گلکسی A03

۱۶ میلیون

ردمی 12C

۱۱ میلیون

 

در مقابل، آمار فروش غول کره‌ای نیز دست‌کمی از اپل ندارد. به‌طور کلی، نوع تولیدات دو شرکت محبوب با یکدیگر متفاوت است؛ اما پرچمداران آن‌ها همیشه روبه‌روی هم قرار می‌گیرند. سامسونگ معمولاً در زمینه‌ی عمر باتری و میان‌رده‌ها حرف اول را می‌زند و اپل در زمینه‌ی بهینه‌سازی و امنیت، جایگاه ویژه‌ای دارد. هر دو برند تجربه‌ی عکاسی فوق‌العاده‌ای با پرچم‌داران خود ارائه می‌دهند.

درحال‌‌حاضر، اپل در ایالات متحده ۵۲ درصد از بازار فروش گوشی‌های هوشمند را در اختیار دارد و در مقابل آن، سامسونگ در جایگاه جهانی با ۲۲ درصد سهم بازار، اپل را با سهم بازار ۱۹ درصدی شکست می‌دهد.

منبع: زومیت

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها