|
کدخبر: 314421

قیمت گوشی / قیمت گوشی سامسونگ / قیمت موبایل

قیمت جدید انواع گوشی سامسونگ / مونتاژ کدام کشور بهتر است؟

سامسونگ تولید کننده بسیار بزرگی است که در حال حاضر تقریباً نیمی از بازار گوشی‌های هوشمند را به خود اختصاص داده و طبیعی است که نتوان این حجم زیاد محصول را در یک کشور مشخص تولید کرد. اما حالا چرا هند، چین و یا ویتنام؟

اقتصاد قیمت جدید انواع گوشی سامسونگ / مونتاژ کدام کشور بهتر است؟

در هر کشوری قوانین و مقررات خاصی برای حقوق و مزایای کارگران وجود دارد. همچنین، شرکت‌های بزرگ در تلاشند تا با کاهش هزینه‌ها، سودآوری خود را افزایش دهند. انتخاب مقصدهایی مانند ویتنام، هند و چین برای مونتاژ گوشی‌ها نیز به دلیل مزایایی مانند کمترین هزینه نیروی کار و ساختارهای صنعتی مناسب است.

این کشورها نیروی کار ارزان قیمت زیادی دارند و سازنده کره‌ای می‌تواند با صرف هزینه کمتر نیروی کار بگیرد و سود بیشتری کسب کند، پس طبیعی است که خط تولیدهای اصلی خود را به این کشورها منتقل کند. البته در نظر داشته باشید که بخشی از این موضوع نیز به بحث زیاد بودن حجم محصولات برمی‌گردد، اما دلیل اصلی آن، همان نیروی کار ارزان قیمت می‌باشد.

آیا این محصولات تفاوت کیفیت دارند؟

تصور کنید شما یکی از مدیران اصلی شرکتی بزرگ مانند سامسونگ هستید، آیا بین محصولات مختلف خود که در کشورهای مختلف مونتاژ می‌شوند، فرق می‌گذارید؟ خوب مشخص است که نه!

همه‌ی قطعات مورد استفاده در گوشی‌های سامسونگ کیفیت کاملا یکسانی دارند و زمانی هم که محصول نهایی تولید شد، حتما آن محصول توسط تیم کنترل کیفیت سامسونگ بررسی می‌شود تا مشکلی در آن وجود نداشته باشد. پس در حقیقت این باور که مونتاژ ویتنام بهتر از هند است از کجا می‌آید؟

تفاوت مونتاژ هند و ویتنام چیست؟

پاسخ ساده است، فروشندگان با القا کردن این ذهنیت که گوشی‌های سامسونگ مونتاژ ویتنام کیفیت بهتر و بالاتری دارند، آن‌ها را به قیمت بیشتر به شما می‌فروشند، در صورتی که در عمل هیچ‌گونه تفاوتی در کیفیت گوشی مونتاژ شده در چین، هند و یا ویتنام وجود ندارد و همه‌ی این‌ها باور ذهنی غلط و فرصت طلبی فروشندگان این محصولات است.

توجه داشته باشید که دفترچه راهنما و هم‌چنین آداپتور گوشی‌های سامسونگ بنا به این که این محصول سفارش کدام کشور است می‌تواند متفاوت باشد و مثلا شما برای استفاده از آداپتور به مبدل نیاز پیدا کنید، اما بار دیگر تاکید می‌کنیم که هیچ‌گونه تفاوتی در کیفیت این محصولات وجود ندارد.

در نهایت پس کدام را بخریم؟

در بالا به نوعی پاسخ به این سوال داده شد که این مونتاژها هیچگونه تفاوت کیفیتی با یکدیگر ندارند و شما با خیال راحت می‌توانید گوشی سامسونگ مورد نظر را خریداری کرده و از آن استفاده کنید. دلیل این موضوع هم کاملا مشخص است، چرا که سامسونگ قطعا اگر بین کیفیت مونتاژهای مختلف خود تفاوت بگذارد، کم کم از درخواست مونتاژ ضعیف‌تر کاسته شده و به درخواست مونتاژ بهتر افزوده می‌شود و به این شکل کل شرکت زیر سوال خواهد رفت.

قیمت انواع گوشی سامسونگ

مدل ظرفیت دوربین / مگاپیکسل قیمت/تومان
 Galaxy A۱۴ دو سیم کارت  - ویتنام ۶۴ گیگابایت و رم ۴ گیگابایت ۵۰
۴,۷۳۰,۰۰۰
Galaxy A۲۴ ۴G دو سیم کارت ۱۲۸ گیگابایت و رم ۸ گیگابایت ۵۰ ۸,۱۰۰,۰۰۰
Galaxy A۳۴ ۵G دو سیم کارت + شارژر سامسونگ - ویتنام ۱۲۸ گیگابایت و رم ۶ گیگابایت ۴۸ ۱۰,۳۰۰,۰۰۰
 Galaxy M۱۳ دو سیم کارت  - هند اکتیو ۱۲۸ گیگابایت و رم ۶ گیگابایت ۵۰
۶,۷۵۰,۰۰۰
 Galaxy Z Fold۴ تک سیم کارت  - پک چین ۲۵۶ گیگابایت و رم ۱۲ گیگابایت ۵۰ ۶۲,۴۷۵,۰۰۰
 Galaxy S۲۱ FE ۵G دو سیم‌ کارت - پک هند ۱۲۸ گیگابایت و رم ۸ گیگابایت ۱۲ ۱۸,۷۰۰,۰۰۰
 
منبع: اقتصاد آنلاین

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها