|
کدخبر: 324214

اقتصاد خارجی

خطر نرخ بهره برای اقتصاد / بزرگترین بانک آمریکا هشدار داد

بانک فدرال رزرو نیویورک اعلام کرد که چشم‌انداز تورم متفاوت است.

اقتصاد خطر نرخ بهره برای اقتصاد / بزرگترین بانک آمریکا هشدار داد

جیمی دیمون، مدیرعامل جی پی مورگان چیس، در نامه سالانه به سهامداران، هشدار داد که به دلیل تورم چسبنده، نرخ بهره ممکن است در نهایت به سطوح بالاتر از انتظار افزایش یابد.

دیمون خاطرنشان کرد: اگرچه اقتصاد ایالات‌متحده همچنان انعطاف‌پذیر است اما عموم مردم باید محتاط باشند زیرا خطرات نزولی وجود دارد.

وی افزود: انقباضات کمی سالانه، بیش از ۹۰۰ میلیارد دلار نقدینگی را از سیستم خارج می‌کند، به علاوه جنگ‌های جاری در اوکراین و خاورمیانه همچنان پتانسیل ایجاد اختلال در بازارهای انرژی و مواد غذایی، مهاجرت و روابط نظامی و اقتصادی، علاوه بر هزینه انسانی وحشتناک آنها را دارد.

به نقل از اکونومی، در همین حال، او در مورد هوش مصنوعی (AI) گفت: اگرچه نمی‌توان تاثیرات کامل این فناوری را بر جامعه شناخت، اما می‌تواند به اندازه برخی از اختراعات مهم فناوری چند صد سال گذشته مانند ماشین چاپ، ماشین بخار، برق، محاسبات و اینترنت تحول آفرین باشد.

انک فدرال رزرو نیویورک اعلام کرد که چشم‌انداز تورم متفاوت است.

اقتصاد-آمریکا

بانک فدرال رزرو نیویورک گزارش کرد که میانگین انتظارات تورمی آمریکا یک ساله بدون تغییر در ۳.۰ درصد طی ماه مارس باقی مانده است.

علاوه بر این، در همین گزارش، فدرال رزرو افزود که میانگین انتظارات تورمی در سه سال آینده از ۲.۷ درصد به ۲.۹ درصد افزایش یافت، در حالی که میانگین پنج سال آینده از ۲.۹ درصد به ۲.۶ درصد کاهش یافت.

همچنین چشم‌انداز بازار کار، با افزایش بدبینی نسبت به حفظ شغل و چشم‌انداز یافتن شغل، با وجود انتظارات رشد درآمد پایدار و پیش‌بینی نرخ بیکاری، متفاوت بود.

چشم‌انداز مالی خانوارها با بهبود جزئی در دسترسی به اعتبار و افزایش نگرانی‌ها در مورد معوقات پرداخت بدهی بالقوه بدون تغییر باقی ماند.

علاوه بر این، انتظارات رشد درآمد و مخارج خانوار، نشان دهنده احساسات محتاطانه مصرف‌کننده نسبت به مدیریت مالی شخصی و شرایط اقتصادی است.

کاترین تای، نماینده تجاری آمریکا، اعلام کرد واشنگتن و بروکسل باید با سیاست‌های غیرتجاری چین در کمک به افزایش رشد اقتصادی این کشور، مقابله کنند.

وی هشدار داد: سیاست‌های اقتصادی بسیار مؤثر چین اقتصادهای آمریکا و اروپا را با مشکل و چالش جدی مواجه کرده است.

تای در سخنرانی خود در یک نشست در بروکسل گفت: سیاست‌های غیر تجاری چین در توسعه رشد اقتصادی این کشور در صورتی که از سوی اروپا و آمریکا مورد مقاله قرار نگیرند خسارت‌های سنگینی به اقتصاد کشورهای غربی وارد خواهد کرد.

وی یکی از اصلی چالش‌های اروپا و آمریکا در تقابل با چین را عدم توانایی شرکت‌های غربی در رقابت با نظام بسیار کارآمد چین عنوان کرد و ادامه داد: اگر آمریکا و اتحادیه اروپا یک راه خوب برای دفاع اقتصادی از خود پیدا نکنند، همه میدانیم چه اتفاقی رخ خواهد داد.

تای ادامه داد: روند کنونی تبعات و خسارت‌های اقتصادی و سیاسی بسیار جدی برای ما به همراه دارد.

نماینده تجاری آمریکا در سخنان خود خواستار اجرای برخی سیاست‌های اقتصادی دفاعی از جمله اعمال تعرفه گمرکی به همراه برخی سیاست‌های تهاجمی نظیر ارائه مشوق‌ها برای اصلاح روند اقتصادی کنونی که به ضرر غرب پیش می‌رود، شد.

منبع: ایسنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها