|
کدخبر: 324198

هوش مصنوعی/ سرمایه گذاری

سرمایه گذاری ۷ میلیارد دلاری در حوزه هوش مصنوعی

کره جنوبی برنامه‌ریزی دارد تا تا سال ۲۰۲۷ به اندازه‌ای حدود ۷ میلیارد دلار در حوزه هوش مصنوعی سرمایه‌گذاری کند.

اقتصاد سرمایه گذاری ۷ میلیارد دلاری در حوزه هوش مصنوعی

«یون سوک یول»، رئیس جمهور کره جنوبی، اعلام کرده است که کشورش تا سال ۲۰۲۷ قصد دارد حدود ۷ میلیارد دلار در حوزه هوش مصنوعی سرمایه‌گذاری کند. هدف این سرمایه‌گذاری، تبدیل کره جنوبی به یکی از سه کشور برتر جهان در زمینه تراشه‌های پیشرفته است.

این سرمایه‌گذاری معادل ۹.۴ تریلیون وون (۹.۶۴ میلیارد دلار) است. همچنین کره جنوبی قصد دارد صندوق سرمایه‌گذاری ۱.۴ تریلیون وون (یک میلیارد و ۳۳ میلیون دلار) جداگانه برای تقویت شرکت‌های نیمه هادی هوش مصنوعی نیز در این حوزه ایجاد کند. این تصمیم در حالی مطرح می‌شود که کره جنوبی تلاش می‌کند با کشورهایی مانند ایالات متحده، چین و ژاپن که از سیاست‌های گسترده ای برای تقویت زنجیره تأمین نیمه هادی دارند، همگام باشد.

نیمه هادی‌ها پایه اصلی اقتصاد و صادرات کره جنوبی را به خود اختصاص می‌دهند. در ماه مارس، صادرات چیپ به بالاترین حد خود در ۲۱ ماه گذشته رسید که رقمی در حدود ۱۱.۷ میلیارد دلار را به خود اختصاص داد. این رقم تقریباً یک پنجم کل صادرات کره جنوبی به‌عنوان چهارمین اقتصاد بزرگ آسیا است.

رئیس جمهور کره جنوبی از برنامه‌های این کشور برای سرمایه‌گذاری در هوش مصنوعی خبر داد

یون سوک یول در نشستی با سیاست گذاران و مدیران صنعت تراشه اعلام کرد که رقابت فعلی در صنعت نیمه هادی‌ها در واقع یک جنگ صنعتی و یک جنگ همه جانبه بین کشورها است.

دولت کره جنوبی در بیانیه‌ای اعلام کرد که با اختصاص سرمایه گذاری و یک صندوق، قصد دارد به‌صورت قابل توجهی تحقیق و توسعه در تراشه‌های هوش مصنوعی مانند واحدهای پردازش عصبی مصنوعی (NPU) و تراشه‌های حافظه با پهنای باند بالا نسل بعدی را گسترش دهد.

مقامات کره جنوبی همچنین توسعه نسل بعدی هوش مصنوعی عمومی (AGI) و فناوری‌های ایمن را که فراتر از مدل‌های موجود است را توسعه خواهند داد. ریاست جهوری کره جنوبی اینطور هدفگذاری کرده که این کشور به یکی از سه کشور برتر در فناوری هوش مصنوعی از جمله حوزه تراشه‌ تبدیل شود و تا سال ۲۰۳۰ سهم ۱۰ درصدی یا بیشتر از بازار نیمه هادی را در جهان به خود اختصاص دهد.

هوش مصنوعی چیست؟

هوش مصنوعی به صورت عام، تلاش برای ساختن سیستم‌ها و برنامه‌های کامپیوتری است که به نحوی اطلاعات را دریافت، تحلیل کنند و بر اساس آن‌ها تصمیم‌های هوشمندانه بگیرند. این سیستم‌ها به طور مشابه با روش‌هایی که انسان‌ها برای حل مسائل و اتخاذ تصمیمات استفاده می‌کنند، عمل می‌کنند.

یکی از رویکردهای مهم در هوش مصنوعی، شبکه‌های عصبی مصنوعی است. شبکه‌های عصبی مصنوعی تقلید از ساختار و عملکرد مغز انسان هستند و قادر به یادگیری الگوها و تشخیص الگوهای پیچیده در داده‌ها هستند. این شبکه‌ها می‌توانند در تشخیص تصاویر، ترجمه زبان‌ها، پیش‌بینی وضعیت‌ها و بسیاری از وظایف دیگر استفاده شوند.

همچنین، الگوریتم‌های ژنتیک نیز در هوش مصنوعی استفاده می‌شوند. این الگوریتم‌ها بر اساس اصول تکاملی و بهره‌گیری از عملکرد بهترین افراد در هر نسل، جهت بهبود سیستم‌ها و بهینه‌سازی آن‌ها استفاده می‌شوند.

هوش مصنوعی در زمینه‌های مختلفی مانند رباتیک، پردازش زبان‌های طبیعی، تشخیص الگوها و تصاویر، خودران‌سازی، هوش تجاری و بهبود فرآیندهای صنعتی کاربردهای گسترده‌ای دارد. هدف نهایی هوش مصنوعی ایجاد سیستم‌هایی است که قادر به انجام وظایف هوشمندانه بدون وابستگی به انسان باشند و درک و تفسیر داده‌ها را بهبود بخشند.

منبع: دیجیاتو

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها