|
کدخبر: 324195

بازار مسکن/قیمت مسکن/ساخت مسکن

کاهش صدور پروانه ساخت / شهرداری دست به کار شد

کاهش صدور پروانه ساخت، می تواند اتفاق مثبتی باشد که شهرداری تهران آن را پیگیری می کند.

اقتصاد کاهش صدور پروانه ساخت / شهرداری دست به کار شد

با کاهش صدور پروانه ساخت، این امکان به وجود می آید که ساکنان بافت های فرسوده بتوانند منزل مسک.نی خود را نو نوار کنند.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری منطقه ۲ تهران با اشاره به افزایش تعداد پروانه صادر شده بر اساس متراژ گفت: زمان صدور پروانه شهرسازی در سال گذشته نسبت به سال قبل ۱۵ درصد کاهش داشت.

 ابراهیم رضایی مقدم معاون شهرسازی و معماری شهرداری منطقه ۲ تهران با مقایسه آمار صدور پروانه ۱۲ ماهه سال گذشته با مدت مشابه در سال ۱۴۰۱ گفت: از ابتدای فروردین تا پایان اسفند ماه سال گذشته، تعداد پروانه‌های صادر شده نسبت به مدت مشابه سال ۱۴۰۱، حدود ۲۱ درصد افزایش داشت.

وی بیان داشت: در سال گذشته پروانه ۷۸۳۳ واحد مسکونی با متراژ یک میلیون ۷۹۰ هزار مترمربع صادر شده است.

رضایی مقدم افزود: بر همین اساس به لحاظ متراژ، پروانه‌های صادره در سال گذشته نسبت به سال ماقبل حدود ۷۵ درصد افزایش داشت که این آمار بالاترین متراژ در ۱۰ سال اخیر را نشان می‌دهد.

معاون شهردار منطقه ۲ تهران با اشاره به کاهش میانگین زمان صدور پروانه افزود: به منظور تکریم مراجعین و رضایت شهروندان، مدت زمان فرایند صدور پروانه در سال گذشته نسبت به سال قبل ۱۵ درصد کاهش داشت.

حسین جنتی مدیرکل راه وشهرسازی استان تهران گفت. مجموعه شهرداری‌ها و دولت در قالب بسته‌های تشویقی باید حمایت مؤثری از ساکنان محلات هدف بافت فرسوده داشته‌باشند. در قانون و در برنامه ششم این مسئله به وضوح آمده است. همچنین در قانون حمایت از احیا و بهسازی و نوسازی بافت‌های فرسوده شهری وزارت خانه‌های راه و شهرسازی و کشور همچنین شهرداری‌ها در سطوح مختلف مجری بازآفرینی شهری هستند.

وی ادامه داد: در سطوح محلی شهرداری‌ها مسئول نوسازی بافت فرسوده هستند. و در قالب سه سطح ستاد بازآفرینی شهری ملی، استانی و شهرستانی با یکدیگر کار می‌کنیم.

جنتی اظهار کرد: در سطح ملی شخص رئیس‌جمهور رئیس ستاد ملی بازآفرینی بوده و وزیر راه و شهردار نایب رئیس آن هستند. و سیاست‌گذار و دبیرخانه این ستاد به شرکت بازآفرینی شهری ایران محول شده. و در سطح استان، ریاست آن بر عهده استانداران و در سطح شهرستان بر عهده فرمانداران است.

بسته نوزده بندی شهرسازانه تشویقی

مدیر کل راه و شهرسازی استان تهران با بیان اینکه در سه حوزه بسته نوزده بندی شهرسازانه تشویقی تعریف شده‌است. گفت: حوزه اول مربوط به تسهیلات اداری کاری و در رابطه با مجوز صدور پروانه و تراکم ساخت توسط شهرداری‌ها هستند.

وی افزود: در حال حاضر شهرداری‌ها برای صدور پروانه ساختمانی مکلف هستند تا ۵۰ درصد تخفیف بدهند که می‌توانند ۱۰۰ درصد را هم تخفیف دهند و معادل آن جزو مطالبات شهرداری‌ها از دولت هست و دولت پرداخت خواهد کرد.

اوگفت: زمان صدور پروانه ساختمانی به‌طور متوسط بیش از ۶ ماه طول می‌کشد که طبق مصوبه شورای‌عالی اداری، شهرداری‌ها باید ظرف دو هفته برای متقاضیان در محدوده بافت‌های ناکارآمد شهری پروانه ساخت صادر کنند.

منبع: مهر
  • حسین ارسالی در

    درست گفته. پنج ساله واسه اخذ جواز ساخت در بافت فرسوده درکه تهران اقدام کردم ولی هنوز موفق نشدم چون قراره شهرداری عرض چهارتا کوچه و خیابان را مشخص کنند

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها