|
کدخبر: 324117

قیمت نفت/بازار انرژی/اوپک پلاس

ارزشمند ترین غول نفتی جهان / بازار انرژی در تسخیر این کشور است

آمار نشان می دهد که آرامکو عربستان ارزشمند ترین غول نفتی جهان است.

اقتصاد ارزشمند ترین غول نفتی جهان / بازار انرژی در تسخیر این کشور است

آرامکو عربستان توانسته است از ۱۵ غول برتر جهان پیشی بگیرد و نام خود را به عنوان ارزشمند ترین غول نفتی جهان ثبت کند.

آرامکوی عربستان با ۱.۸۸ تریلیون دلار ارزش دارایی، بالاتر از غول‌های نفتی آمریکا، اروپا، چین و .... قرار گرفته است.

تحلیلگر انرژی خاورمیانه نفت هنوز هم سوخت تقریباً ۹۵ درصد حمل و نقل است و بدون سعودی‌ها نمی‌توانید به جایی برسیم.آرامکوی عربستان، این غول نفتی عربی گواه روشنی بر این گفته است.

شواهد حاکی از آن است که آرامکوی عربستان با ۱.۸۸ تریلیون دلار ارزش، بالاتر از غول‌های نفتی آمریکا، اروپا، چین و …. قرار گرفته است.

آرامکو-جدول

براساس فهرست ۵۰۰ شرکت برتر جهان فورچون گلوبال، آرامکوی عربستان در رتبه دوم قرار گرفته است. این غول نفتی موفق شد در سال گذشته بیش از ۶۰۴ میلیارد دلار درآمد کسب کند. پیش‌بینی شده با روند رشد فعلی، آرامکوی عربستان به سودآورترین شرکت جهان تبدیل شود.

میدان‌های نفتی عربستان سعودی با دارا بودن ۴۲ میلیارد متر مکعب(۲۶۴,۱۷۲,۰۴۳,۹۳۰ بشکه نفت)، دومین دارنده ذخایر نفتی جهان را شامل می‌شود که با سرمایه‌گذاری گسترده توانسته بزرگترین صادرکننده نفت جهان باشد. میدان نفتی غوار بزرگ‌ترین میدان نفتی جهان در خاور عربستان و مناطق شیعه‌نشین آن قرار دارد.

منابع آگاه به بلومبرگ اعلام کردند عربستان سعودی از جاه‌طلبی‌های میان‌مدت خود برای توسعه نئوم، بزرگترین پروژه در چارچوب برنامه‌های محمد بن سلمان برای تنوع بخشیدن به اقتصاد نفتی این کشور کاسته است.

دولت عربستان سعودی در مقطعی امیدوار بود تا سال ۲۰۳۰ میلادی ۱.۵ میلیون نفر را در شهر آینده‌نگر لاین (The Line) سکونت دهد، اما یک منبع آگاه به بلومبرگ گفته است که اکنون مقامات این کشور انتظار دارند این شهر تا آن زمان، کمتر از ۳۰۰ هزار نفر ساکن را در خود جای دهد.

سعودی‌ها از پیش اعلام کرده‌اند پروژه «لاین» به صورت مرحله‌ای ساخته می‌شود و انتظار دارند که در نهایت این شهر به طول ۱۷۰ کیلومتر در امتداد ساحل را پوشش دهد. با این حال، با آخرین عقب‌نشینی، مقامات این کشور انتظار دارند تا سال ۲۰۳۰ تنها ۲.۴ کیلومتر از این پروژه تکمیل شود.

بر اساس سندی که بلومبرگ مشاهده کرده، حداقل یک پیمانکار شروع به اخراج بخشی از کارگران در این پروژه بزرگ کرده است.

منبع: انرژی پرس
  • اﻳﺮاﻥ ارسالی در

    ﺑﺴﻴﺎﺭ ﺗﺎﺳﻒ ﺑﺎﺭ ﻫﺴﺖ ﻧﺎﺭاﺣﺖ ﻛﻨﻨﺪﻩ اﻳﻦ ﺟﺎﻳﮕﺎﻩ ﻭاﻗﻌﺎ ﺑﺎﻳﺪ ﺑﺮاﻱ اﻳﺮاﻥ ﺑﺎﺷﻪ ﻣﺘﺎﺳﻔﺎﻧﻪ اﺻﻼ ﻧﺎﻡ اﻳﺮاﻥ ﺗﻮ اﻳﻦ ﻟﻴﺴﺖ ﻧﻴﺴﺖ

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها