|
کدخبر: 324113

عید فطر / مبلغ فطریه / میزان فطریه

مبلغ فطریه سال ۱۴۰۳ اعلام شد

میزان فطریه امسال مشخص شد.

اقتصاد

فلاح زاده، عضو بخش استفتائات دفتر رهبر انقلاب، اعلام کرده است که میزان فطریه بر اساس قیمت گندم برای هر فرد ۶۵ هزار تومان و بر اساس قیمت برنج برای هر فرد ۱۸۰ هزار تومان و کفاره یک روز روزه عمد ۹۶۰ هزار تومان و کفاره یک روز روزه عذر ۱۶ هزار تومان است.

همچنین یک پژوهشگر هلال ماه و عضو ستاد استهلال دفتر رهبر معظم انقلاب، چهارشنبه روز عید سعید فطر است.

پژوهشگر هلال ماه و عضو ستاد استهلال دفتر رهبر معظم انقلاب اعلام کرد: چهارشنبه روز عید سعید فطر است و در غروب سه‌شنبه هلال ماه در آمریکا شمالی، جنوبی و مرکزی، تمام قاره آفریقا، تمام قاره اروپا به استثناء منتهی الیه شمال و آسیا، هلال ماه با چشم غیرمسلح قابل رویت است؛ بنابراین چهارشنبه ۲۳فروردین‌ماه مصادف با اول شوال خواهد بود.

سیدمحسن قاضی میرسعید- پژوهشگر هلال ماه و عضو ستاد استهلال دفتر رهبر معظم انقلاب درباره زمان رویت ماه شوال و اعلام عیدفطر گفت: در روز شامگاه دوشنبه (۲۸ رمضان) در ساعت ۲۱:۵۲ مقارنه انجام می‌شود، در آن روز هلال ماه در هیچ جای دنیا قابل رویت نیست.

وی ادامه داد: در غروب سه‌شنبه هلال ماه در آمریکا شمالی، جنوبی و مرکزی، تمام قاره آفریقا، تمام قاره اروپا به استثناء منتهی الیه شمال و آسیا، هلال ماه با چشم غیرمسلح قابل رویت است.

قاضی میرسعید در پایان گفت: این ماه در استرالیا و زلاندنو تحت هیچ شرایطی در غروب سه‌شنبه قابل رویت نیست، ضمنا در همین روز سه‌شنبه در غرب کره زمین یک خورشیدگرفتگی کامل را خواهیم داشت. بنابراین چهارشنبه(۲۳ فروردین‌ماه)‌ اول ماه شوال و عیدفطر است.

مراجع اعظام تقلید در حالی که ماه رمضان به روز‌های پایانی خود نزدیک می‌شود و در آستانه عید سعید فطر قرار داریم، مبلغ فطریه سال ۱۴۰۳ را برای مقلدین خود اعلام کرده اند.
منبع: تسنیم

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها