|
کدخبر: 323959

قیمت برق/بازار انرژی/برق خانگی

وضعیت تولید برق / تابستان خاموشی داریم؟

تولید برق و افزایش توان نیروگاه ها می تواند کمک بزرگی برای تابستان پیش رو باشد.

اقتصاد وضعیت تولید برق / تابستان خاموشی داریم؟

مصرف برق در فصل گرم سال به اوج خود می رسد و این نیاز احساس می شود که نیروگاه ها توان تولید خود را افزایش دهند تا در تابستان پیش رو با مشکلاتی مانند خاموشی مواجه نشویم. همانطور که می دانید، در بسیاری از روزهای تابستان، شاهد خاموشی هایی در سطح شهر بودیم که این اقدام برای جلوگیری از مصرف بالا و رسیدن برق به منازل صورت گرفت.

به منظور بررسی پیشرفت طرحهای اولویت دار تعریف شده صنعت برق در استانهای تهران، قم و البرز نشستی با حضور مدیرعامل شرکت توانیر و مدیران ارشد صنعت برق مناطق یاد شده در توانیر برگزار شد.

در این نشست که معاونان و مدیران ارشد توانیر نیز حضور داشتند، مصطفی رجبی مشهدی ضمن بیان اهمیت مدیریت بار در منطقه تهران و استان‌های قم و البرز، بر لزوم آمادگی نیروگاه‌های منطقه تاکید کرد.

وی همچنین ضمن بررسی آخرین وضعیت طرح‌های اولویت دار این مناطق که برای گذر از اوج مصرف برق ١٤٠٣ برنامه‌ریزی شده است، گفت: در مدار قرار گرفتن این طرح‌ها می‌تواند صنعت برق را در تابستان امسال کمک کند.

بر اساس این گزارش، در این نشست ضمن ارائه گزارشی از وضعیت شبکه برق کشور، گلوگاه‌های اصلی شبکه انتقال، فوق توزیع و توزیع در حیطه برق منطقه‌ای تهران و استان‌های البرز و قم مورد بررسی قرار گرفت و در خصوص تأمین تجهیزات مورد نیاز پست‌هایی در حال احداث نیز تصمیم‌گیری شد.

در بخش دیگری از این نشست وضعیت پیشرفت طرح‌های اولویت دار خط و پست انتقال مطابق ١٨٠ برنامه عملیاتی وزارت نیرو برای عبور بی دغدغه از اوج بار تابستان امسال با جزئیات فنی مورد بررسی قرار گرفت که با ارائه تدابیر لازم در جهت رفع چالش‌ها و پیشبرد هر چه سریع‌تر طرح‌ها از سوی مدیرعامل شرکت توانیر همراه بود.

بر اساس گزارش ارائه شده توسط شرکت مدیریت شبکه برق ایران در این نشست، اوج بار سال گذشته برق منطقه‌ای تهران ١٢٥٠٠ مگاوات بود که انتظار می‌رود امسال به بیش از ١٣٤٥٠ مگاوات افزایش یابد که مستلزم تقویت برنامه‌های مدیریت مصرف برق از ١٥٠٠ مگاوات سال قبل به حدود هزار و ٨٠٠ مگاوات در سال جاری در سطح ٣ استان است.

تاکید بر آمادگی اجرای ذخیره عملیاتی تا مهر ماه همچنین لزوم رعایت سلسله مراتب و فرامین عملیات مدیریت بار و انرژی از دیسپاچینگ ملی تا دیسپاچینگ های منطقه‌ای و توزیع از دیگر نکات مورد تاکید در این نشست بود و در ادامه مهندس شبیهی مدیرعامل برق منطقه‌ای تهران گزارشی از آمادگی ٤ واحد تحت تعمیر نیروگاه سیاه بیشه و اقدامات انجام شده در این خصوص ارائه داد.

بر اساس این گزارش اوج بار برق منطقه‌ای تهران طی سه هفته گذشته به ٤٤ هزار مگاوات رسید و روند افزایش به بیش از ٥٠ هزار مگاوات از هفته آینده مورد انتظار است و این سه استان ٢٥ هفته دشوار را پیش رو دارند که مستلزم اجرای دقیق و کامل دستورالعمل‌های ابلاغی وزارت نیرو در حوزه صنایع بزرگ کشور، بخش کشاورزی، ادارات، شهرک‌های صنعتی و صنایع متوسط است و اجرای دقیق برنامه‌های ابلاغی مدیریت مصرف برق از جایگاه ویژه ای در عبور بی دغدغه از تابستان برخوردار است.

منبع: مهر

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها