|
کدخبر: 323935

حقوق کارگران / افزایش حقوق / واریز حقوق

آمار غم انگیز از حقوق کارگران / این اعداد باورنکردنی است

حقوق کارگران ۴ دلار نسبت به پارسال کاهش یافت!

اقتصاد

با مقایسه آماری از نرخ حقوق کارگران در سال ۱۴۰۲ و ۱۴۰۳ می توان به این نتیجه رسید که حقوق کارگران ۴ دلار هم نسبت به پارسال کاهش یافته است.

حداقل دستمزد کارگران در سال ۱۴۰۳ نسبت به سال ۱۴۰۲ به میزان ۳۵.۳ درصد افزایش یافت. میزان افزایش دستمزد سایر سطوح هم ۲۲ درصد به اضافه رقم ثابت ماهانه ۶ میلیون و ۹۰۰ هزار و ۷۸۰ ریال تعیین شد. با توجه به سایر آیتم‌های مزدی، حداقل دریافتی کارگران در سال آینده بیش از ۱۱ میلیون و ۱۰۷ هزار تومان خواهد بود.

بدین ترتیب در ۳ سال دولت سیزدهم متوسط سالانه افزایش دستمزد کارگران به بیش از ۳۹ درصد رسید در حالی که در دولت گذشته کمتر از ۲۴ درصد بود.

همچنین وجود دلار با قیمت ۶۵ هزار تومان در بازار نشان می‌دهد که در ماه فروردین ۱۴۰۳، هر ایرانی با در نظر گرفتن ماندگاری قیمت دلار در حدود ۶۵ هزار تومان، کمتر از ۵ دلار یارانه دریافت می‌کند. این بدان معنی است که ارزش یارانه‌ها به میانگین ۵ دلار رسیده و روز به روز ارزش خود را از دست می‌دهد.

دهک‌های اول تا سوم، مبلغ ۴۰۰ هزار تومان به‌ازای هر نفر و در صورتی که جز دهک‌های چهارم تا نهم قرار داشته باشید، مبلغ ۳۰۰ هزار تومان به‌ازای هر نفر به حساب افراد واریز خواهد شد.

در بسیاری از کشورها، دولت‌ها از برنامه‌های  یارانه نقدی  برای کمک به افراد با درآمد کم استفاده می‌کنند. یارانه نقدی یک پرداخت مستقیم از دولت به گیرنده است که به صورت پول نقد یا از طریق کارت های بانکی انجام می‌شود. این برنامه‌ها برای کاهش فقر و تشویق بهترین استفاده از منابع جامعه، به کار می‌روند.

بسیاری از این برنامه‌ها از محدودیت دریافت تمایل دارند و تحت شرایط و دستورالعمل‌های خاصی تعیین می‌شوند تا به هدف موردنظر دست یابند. این برنامه‌های یارانه نقدی غالباً به عنوان یک پشتوانه مالی برای کسانی که به دلیل شرایط اقتصادی نیاز به کمک دارند، عمل می‌کنند.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها