|
کدخبر: 323790

قیمت طلا / قیمت روز طلا / بازار طلا و سکه

پیش بینی مهم از قیمت طلا و سکه / الان وقت خرید است؟

رئیس اتحادیه طلا و جواهر با ذکر این نکته که احتمال ریزش قیمت طلا و سکه بالا است، ادعا کرد: منصفانه است که افراد خرید خود را در زمانی که قیمت ها استوار شده انجام دهند.

اقتصاد پیش بینی مهم از قیمت طلا و سکه / الان وقت خرید است؟

نادر بذرافشان، رئیس اتحادیه طلا و جواهر، توصیه می‌کند که مردم در شرایط فعلی به بازارها رفت و آمد نکنند. او اظهار داشت: زمانی که قیمت طلا و سکه به استحکامی نسبی رسیده و بازار به آرامش رسیده باشد، می‌توانند خرید و فروش خود را انجام دهند.

قیمت سکه و طلا در حالی روز به روز در حال صعود است که با رکوردزنی های پی در پی اونس جهانی طلا، طلای داخلی رکوردهای جدیدی را به ثبت می رساند؛ اما آیا این افزایش قیمت ادامه دار است؟ آیا الان زمان مناسبی برای خرید سکه و طلاست؟

التهاب در بازار طلا

رئیس اتحادیه طلا و جواهر در پاسخ به این سوال مبنی بر اینکه رشد قیمت طلا و سکه تا کجا ادامه دارد؟ گفت: ما شاهد افزایش مجدد قیمت دلار بودیم. در عین حال، قیمت جهانی طلا هم رشد داشت. بر همین اساس، نوسانات و افزایش قیمت ارز و اونس طلا و همچنین خبرها و بحران‌های سیاسی خاورمیانه، روی بازار اثر گذاشته و باعث افزایش قیمت‌ها در بازار طلا و سکه شده است.

بذرافشان با بیان اینکه میزان افزایش قیمت‌ سکه و طلا دور از انتظار بوده است، ادامه داد: امکان دارد این افزایش قیمت ها به صورت حباب و تخلیه باشد. در حال حاضر بازار در تکاپو افزایش قیمت‌ها نیست و بازار خیلی ملتهب است.

تقاضای هیجانی در بازار سکه؟

رئیس اتحادیه طلا و جواهر با بیان این‌که خرید و فروش تغییر نکرده است، گفت: من اعتقاد دارم قیمت‌هایی که امروز درباره طلا و سکه دیده می‌شود، کاذب است و توصیه می‌کنیم که مردم خرید را برای زمانی بگذارند که قیمت‌ها، ثبات نسبی داشته باشند.

بذرافشان با اشاره به اینکه بازار در حال حاضر التهاب و افزایش قیمت دارد، افزود: ممکن است با یک خبر سیاسی اقتصادی یا با کاهش قیمت ارز و کاهش اونس جهانی طلا، ریزش قیمت‌ها اتفاق بیفتد.

وی در ادامه می‌گوید: بالاخره افزایش شدید قیمت اونس جهانی طلا و در عین حال، نوسان قیمت ارز و نیز خبرهای سیاسی و اقتصادی در سطح دنیا در روزهای گذشته، باعث شده که میزان افزایش قیمت طلا و سکه در بازار ایران یک مقدار بیشتر از اونس جهانی طلا باشد.

رییس اتحادیه طلا و جواهر می‌افزاید: بر همین اساس من اعتقاد دارم که این رشد قیمت‌ها ممکن است موقت باشد و التهاب، با یک خبر تخلیه شود و قیمت‌ها بریزد.

بهتر است برای خرید دست نگه دارید

بذرافشان در پاسخ به این پرسش که شما اعتقاد دارید که در شرایط فعلی بهتر است که مردم خرید نکنند و دست نگه دارند، گفت: توصیه من این است که مردم در بازارهای التهابی ورود نکنند و سعی کنند زمانی که بازار، ثبات نسبی دارد، نسبت به خرید اقدام کنند.

بذرافشان با بیان اینکه بازار طلا و سکه هنوز نیمه‌تعطیل است، ادامه داد: بازار به صورت رسمی فعالیت خود را آغاز نکرده است، اما با این حال از ابتدای سال شاهد هستیم که حدود ۷ میلیون تومان قیمت سکه بالا رفته است. هر گرم طلای ۱۸عیار هم حدود ۲۵۰ تا ۳۰۰ هزار تومان گران شده است.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر ادامه می‌دهد: این افزایش قیمت‌ها در مقابل رشد قیمت اونس جهانی، خیلی مطابقت ندارد و افزایش قیمت‌ها بیشتر از اونس طلا بوده است.

بذرافشان متذکر شد: این می‌شود یک التهاب و حاشیه که ممکن است با یک خبر، قیمت‌ها کاهشی شود.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر در پاسخ به این سوال که آیا در حال حاضر خرید و فروشی در بازار وجود دارد؟ می‌گوید: بازار به دلیل این‌که تازه شروع به فعالیت کرده است، یک تعدادی از اصناف فعالیت دارند، ولی خب تعدادی هم هنوز در مسافرت هستند و بازار به طور رسمی فعالیت ندارد.

بذرافشان با بیان این‌که ۸۰ درصد اصناف در حوزه صنعت طلا باز هستند و بقیه هنوز در کش و قوس مسافرت‌ها هستند، می‌افزاید: در کل قیمت‌هایی که در حال حاضر در بازار دیده می‌شود، ناشی از التهاب است و توصیه من این است که مردم سعی کنند در این شرایط بازارها ورود نکنند و وقتی که قیمت‌ها به ثبات نسبی رسید و بازار آرامش پیدا کرد، خرید و فروش را انجام دهند.

منبع: حیات

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها