|
کدخبر: 323633

بازار مسکن / نهضت ملی مسکن / ساخت مسکن

خبر خوش مسکنی برای این استان / قدم اول برداشته شد

استاندار اردبیل اظهار کرد: امسال ۱۵ هزار واحد از نهضت ملی مسکن در مناطق شهری و هشت هزار واحد نیز در مناطق روستایی استان به پایان می رسد و به متقاضیان تحویل داده می شود.

اقتصاد خبر خوش مسکنی برای این استان / قدم اول برداشته شد

سیدحامد عاملی روز سه‌شنبه در جریان بازدید از روند اجرای طرح نهضت ملی مسکن در شهرک شهید سلیمانی اردبیل به‌عنوان بزرگ‌ترین شهرک نهضت ملی مسکن کشور گفت: از سال گذشته، برنامه ریزی برای احداث واحدهای مسکن برای ۳۰ هزار نفر در استان اردبیل در قالب طرح نهضت ملی مسکن آغاز شده است.

وی افزود: مشکل اساسی این پروژه در استان اردبیل تامین زمین مورد نیاز بود که سال گذشته ۶۴۰ هکتار به شهرهای استان الحاق و زمین مورد نیاز برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن تامین شد.

استاندار اردبیل با بیان اینکه پروژه های نهضت ملی مسکن در استان اردبیل از پیشرفت خوبی برخوردار است، ادامه داد: تا پایان امسال ۱۵ هزار واحد در شهرها و هشت هزار واحد هم در روستاهای استان تکمیل و تحویل متقاضیان خواهد شد.

وی افزود: برخی پروژه ها هم که تامین زمین مورد نیاز آنها با تاخیر تامین شده بود به تدریج تکمیل و در اختیار متقاضیان قرار خواهد گرفت.

عاملی خاطر نشان کرد: بر اساس ارزیابی های کشوری استان اردبیل در اجرای طرح نهضت ملی مسکن رتبه سوم کشوری را به خود اختصاص داده است.

چه تأمین‌کنندگانی در طرح نهضت ملی مسکن مشارکت می‌کنند؟

در طرح نهضت ملی مسکن، مشارکت و همکاری انواع تأمین‌کنندگان مختلف از جمله زیر می‌تواند مشاهده شود:

بانک‌ها و مؤسسات مالی: بانک‌ها و مؤسسات مالی عمده‌ای در طرح نهضت ملی مسکن مشارکت دارند. آنها می‌توانند تسهیلات و وام‌های مسکن را به عنوان پشتوانه مالی برای افراد و خانوارها فراهم کنند و همچنین به تأمین منابع مالی برای ساخت و ساز مسکن جدید و بهبود مسکن‌های فرسوده کمک کنند.

سازمان مسکن و شهرسازی: سازمان مسکن و شهرسازی به‌عنوان سازمان مسئول برنامه‌ریزی و اجرای طرح نهضت ملی مسکن نقش مهمی دارد. این سازمان می‌تواند منابع مالی، خدمات مشاوره‌ای و فنی، نهادهای قانونی و مقررات مربوط به مسکن را فراهم کند.

سازندگان و مجریان ساخت و ساز: شرکت‌ها و کارگاه‌های ساخت و ساز نیز در طرح نهضت ملی مسکن نقش مهمی دارند. آنها می‌توانند به عنوان مجریان اصلی پروژه‌های ساختمانی، احداث و بهبود مسکن‌های مورد نیاز را برعهده بگیرند.

سازمان‌ها و نهادهای دولتی: سازمان‌ها و نهادهای دولتی مانند وزارت راه و شهرسازی، سازمان برنامه و بودجه، سازمان امور مالیاتی و سازمان منطقه‌ای برنامه‌ریزی نیز در طرح نهضت ملی مسکن نقش دارند. آنها می‌توانند از طریق تعیین سیاست‌ها، قوانین و مقررات، ارائه تسهیلات و هماهنگی با سایر تأمین‌کنندگان به تحقق اهداف طرح نهضت ملی مسکن کمک کنند.

سازمان‌ها و شرکت‌های دولتی مسکن: سازمان‌ها و شرکت‌های دولتی مسکن نیز می‌توانند در طرح نهضت ملی مسکن نقش داشته باشند. آنها می‌توانند به عنوان تأمین‌کنندگان مسکن، ساخت و توزیع واحدهای مسکونی را برعهده بگیرند.

سرمایه‌گذاران خصوصی: سرمایه‌گذاران خصوصی نیز در طرح نهضت ملی مسکن می‌توانند شرکت کنند. آنها می‌توانند به عنوان سرمایه‌گذاران در پروژه‌های ساخت و ساز مسکن، ساخت و توسعه مسکن‌های جدید، بهبود مسکن‌های فرسوده و ارائه خدمات مسکن نقش داشته باشند.

به طور کلی، طرح نهضت ملی مسکن به منظور تسهیل فرایند ساخت و تأمین مسکن مناسب و قابل قبول برای جامعه است و مشارکت تأمین‌کنندگان مختلف از جمله بانک‌ها، سازمان‌ها، شرکت‌ها و سرمایه‌گذاران خصوصی برای دستیابی به این هدف ضروری است.

منبع: ایرنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها