|
کدخبر: 323129

وام مسکن / ساخت مسکن / نهضت ملی مسکن

وعده مسکنی آقای وزیر / سال که نکوست از بهارش پیداست؟

وزیر راه و شهرسازی اذعان کرد: رشد در حوزه مسکن به واسطه واگذاری ساخت به متقاضیان، سرعت، کیفیت، میزان و نحوه سرمایه گذاری ها افزایش خواهد یافت.

اقتصاد وعده مسکنی آقای وزیر / سال که نکوست از بهارش پیداست؟

مهرداد بذرپاش طی یک پیام نوروزی اعلام کرد: در سال جدید، طبق دستور مقام معظم رهبری که به عنوان "جهش تولید با مشارکت مردم" نامگذاری شده است، به دو بخش مسکن و حمل و نقل اهمیت ویژه‌ای داده می‌شود. ما باور داریم که با واگذاری ساخت و ساز به متقاضیان در حوزه مسکن، سرعت، کیفیت و میزان سرمایه‌گذاری‌ها رشد خواهد کرد. همچنین، با برنامه‌ریزی برای واگذاری زمین‌های شهری و روستایی و تسهیل ساخت و ساز توسط مردم، اقداماتی را در این زمینه انجام خواهیم داد.

 

وی افزود: در سال ۱۴۰۲ رکوردهای قابل توجهی در افتتاح آزادراه ها و خطوط ریلی کشور ثبت شد و حدود نیمی از تعداد مسکن مهرهای نیمه تمام کشور که بیش از ۱۰ سال باقی مانده بودند با تأمین حدود ۲ هزار میلیارد تومان از منابع داخلی وزارتخانه به بهره برداری رسید و به متقاضیان واگذار شد و تعداد مسکن های در حال ساخت از دو میلیون و ۴۰۰ هزار واحد مسکونی در اسفند ۱۴۰۲ عبور کرد.

بذرپاش افزود: در ۹ ماهه ۱۴۰۲ در بخش تولید مسکن طبق اعلام بانک مرکزی رشد این بخش به مثبت ۴.۸ رسید که لازم است برای تأمین مالی طرح ها در سال جدید شاهد همکاری همه جانبه نهادهای پولی و بانکی باشیم. رشد بیش از ۵۰ درصدی ترانزیت در سالی که گذشت، نشان از توجه به دیپلماسی حمل و نقل و استفاده از ظرفیت های نرم افزاری و سخت افزاری است.

وی، یکی از مهمترین اولویت‌های سال جدید را توجه به بخش حمل ونقل و نوسازی این ناوگان در حوزه‌های مختلف دانست و افزود: این مهم توسط سرمایه گذاران و مشارکت سرمایه های خرد با تسهیلگری دولت همراه خواهد بود. با ابتکار ایران راه توجه به ترانزیت، لجستیک و اقتصاد دریا در سال ۱۴۰۳ ادامه خواهد یافت و در راستای اجرای «جهش تولید با مشارکت مردم» همزمان با ایجاد ۲۷ شهر ساحلی، شاهد مشارکت مردمی و امکان سرمایه گذاری مردم در این بخش ها خواهیم بود.

می‌توانیم یک میلیون خانه بسازیمم

عضو هیات مدیره انجمن انبوه‌سازان تهران گفت: در خصوص شعار امسال، موضوع کلیدی مشارکت مردم است که می‌توانند در گام اول، تولید مسکن را به ۶۵۰ هزار واحد برسانند و در قدم بعدی به هدف ساخت یک میلیون خانه کمک کنند اما مردم یا همان بخش خصوصی با چالشهایی مثل طولانی بودن صدور پروانه، بیمه، مالیات و عدم تعیین نرخ واقعی ساخت در طرح نهضت ملی مسکن مواجهند.

حسن محتشم اظهار کرد: با توجه به اهمیت موضوع تولید که همواره در سالهای اخیر از محورهای اصلی شعارها بوده، امسال نیز شعار سال تحت عنوان «جهش تولید با مشارت مردم» از سوی رهبری انتخاب شد. عنوان مشارکت مردم در شعار امسال بسیار اهمیت دارد.

وی افزود: اگر بخواهیم اقتصاد کشور را فعال کنیم و به رونق برسانیم باید تولید در همه زمینه‌های اصلی و فرعی شامل نفت و پتروشیمی، خدمات، کشاورزی، صنعت و ساختمان با جهش مواجه شود. این هدف نیز جز با مشارکت و پار کار آمدن مردم محقق نخواهد شد. مردمی یعنی بخش خصوصی، یعنی انبوه‌ساز، کشاورز، کارخانه‌دار و ... که دولت باید موانع تولید را از پیش پای آنها بردارد.

منبع: ایرنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها