|
کدخبر: 323520

تصادفات جاده ای / دستگاه دولتی / شهرسازی

عوامل تصادفات جاده ای مشخص شد / کدام مقصر است خودرو یا انسان ؟

مهرداد بذرپاش اظهار داشت که اصلی‌ترین عامل مرتبط با فوتی‌های ناشی از تصادفات جاده‌ای، خطاهای انسانی و خواب آلودگی رانندگان است. به همین دلیل، برنامه‌های انضباطی و تنبیهی قوی را با همکاری نیروهای پلیس در نظر گرفته‌ایم تا از وقوع تصادفات جلوگیری شود.

اقتصاد عوامل تصادفات جاده ای مشخص شد / کدام مقصر است خودرو یا انسان ؟

در جلسه بررسی عملکرد دستگاه‌های خدمات‌رسانی در حوزه سفرهای نوروزی در منطقه قزوین-رشت، مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی، درباره شناسایی نقاط پرخطر در کشور برای وقوع حوادث، اظهاراتی داشت. وی با اشاره به اینکه حتی یک کشته نیز برای کشور بسیار مهم است، اعلام کرد که در سال جدید ۷۲۵ نقطه پرخطر در سراسر کشور با همکاری پلیس و دستگاه‌های دولتی مورد رسیدگی قرار گرفته و این روند به دستور رییس‌جمهور در سال جدید نیز ادامه خواهد داشت.

وی با بیان اینکه مسیر برگشت آزادراه منجیل_ رودبار به منظور رفاه حال کسبه‌های رودبار افتتاح نشده است، گفت: افتتاح آزادراه منجیل_ رودبار یکی از اقدامات دولت سیزدهم بوده است، ولی به منظور رفاه حال کسبه‌های رودباری تصمیم بر این شد تا مسیر بازگشت از داخل شهر رودبار عبور کند، ولی اگر به نتیجه برسیم که مسیر بازگشت این آزادراه افتتاح شود، قطعا آن را انجام خواهیم داد. اصلاحات هندسی پل ورودی رودبار و احداث پل جدید به زودی آغاز می‌شود

وزیر راه و شهرسازی با تأکید بر اصلاحات هندسی در محور مواصلاتی منجیل_ رودبار به منظور کاهش بار ترافیکی در مسیر بازگشت افزود: در جلسه امروز مقرر شد تا اصلاحات هندسی در پل ورودی شهر رودبار انجام شود. احداث پل جدید توسط سازمان راهداری در حال بررسی بوده و به زودی آغاز می‌شود.

بذرپاش با بیان اینکه آسایش و رفاه مردم و مسافرین مهم‌ترین هدف دولت در کشور است، افزود: در شهر رودبار باید اصلاحاتی انجام و تصمیمات سریعا اجرا شود، زیرا رفاه و امنیت مسافران یکی از اهداف دولت در کشور است، در همه مقاطع سال تردد در جاده‌ها زیاد نیست، بنابراین با اتخاذ تصمیماتی می‌توان ترافیک را کنترل کرد.

 

وی با بیان اینکه از طریق طرح مولدسازی گامی مهم در راستای رفع نقاط حادثه‌خیز در جاده‌های کشور انجام خواهد شد، تصریح کرد: مسوولیت شورای ترافیک در استان بر عهده استانداران بوده و در سال جدید نیز تمامی استانداران در استان‌های کشور از طریق مولدسازی نقاط حادثه‌خیز را برطرف می‌کنند.

علل تصادفات جاده‌ای خطای انسانی است

وزیر راه و شهرسازی یکی از علت‌های تصادفات را خطا‌های انسانی دانست و گفت: در این مدت بیشترین دلیل فوتی‌های ناشی از سانحه رانندگی مربوط به خطا‌های انسانی و خواب آلودگی رانندگان بوده است لذا برنامه‌های انضباطی و تنبیهی خوبی را با مجموعه پلیس در نظر گرفتیم تا از سوانح رانندگی جلوگیری شود.

رشد ۸۵ درصدی ترانزیت جاده‌ای در ۱۴۰۲

بذرپاش یکی دیگر از اهداف دولت را تکمیل پروژه‌های مهم استانی برشمرد و بیان کرد: راه‌آهن رشت_کاسپین در حال تکمیل بوده و نقش مهمی در افزایش ترانزیت کالا در کشور دارد. یکی از اهداف دولت رشد ترانزیت کالا بوده و در سال ۱۴۰۲ در حوزه ترانزیت جاده‌ای رشد ۵۸ درصدی داشتیم که یک اتفاق ویژه در اقتصاد کشور است چرا که ترانزیت به اندازه نفت برای کشور اهمیت دارد.

منبع: دانشجو

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها