|
کدخبر: 323495

پرسپولیس/بانک مرکزی/بانک ملت

خرید سهام پرسپولیس به کجا رسید؟

با وجود انتظار میلیون‌ها هوادار باشگاه پرسپولیس برای واگذاری رسمی سهام باشگاه به زیرمجموعه بانک ملت، این اتفاق بار دیگر رخ نداد. این عرضه سهام پرسپولیس، که چهارمین بار در چند ماه اخیر بود، هنوز بدون مشتری باقی مانده است. در اینبار، به نظر می‌رسد یک مانع جدید نیز به وجود آمده است.

اقتصاد خرید سهام پرسپولیس به کجا رسید؟

در روز یازدهم فروردین، برنامه برای فروش بلوک ۵۱درصدی سهام باشگاه پرسپولیس در فرابورس با قیمت ۲ هزار و صد میلیارد تومان و خرید آن توسط یکی از هلدینگ‌های بانک ملت برای حل مشکل مالکیت مشترک قرمزها و استقلال و رفع مانعی که در صدور مجوز حرفه‌ای وجود داشت، قرار بود انجام شود.

اما در حالیکه میلیون‌ها هوادار باشگاه پرسپولیس منتظر واگذاری رسمی سهام باشگاه به زیرمجموعه بانک ملت بودند، این اتفاق بار دیگر رخ نداد.

این چهارمین عرضه سهام پرسپولیس در چندماه اخیر است که بدون مشتری می‌ماند! هر بار هم در اخبار مطرح می‌شود که اینبار با فلان ارگان مثل تامین اجتماعی یا وزارت رفاه توافق شده و انتقال سهام قطعی است اما در عمل اتفاقی رخ نمی‌دهد. 

حالا هواداران پرسپولیس باز هم در فضای مجازی در پی پاسخ دلیل ناکامی وزارت ورزش و جوانان در واگذاری مالکیت تیم محبوب خود هستند. آنها نگران حذف از لیگ قهرمانان آسیا در فصل آتی شده‌اند، اتفاقی که یکی دوبار برای سرخابی‌ها رخ داده و خطر تکرارش خیلی جدی است.

 

و اما در مورد دلیل عرضه بدون متقاضی سهام پرسپولیس در روز شنبه یازدهم فروردین ماه، تنها یک مرجع رسمی آنهم در صفحه اجتماعی شخصی خود واکنش نشان داده است.

از این استوری ، این طور برداشت می‌شود که گویا حالا بانک مرکزی، مهم‌ترین مانع فروخته شدن پرسپولیس است!

پیمان حدادی عضو هیات مدیره باشگاه پرسپولیس امروز با انتشار یک استوری در صفحه شخصی خود اعلام کرد که بانک ملت درخواست خود برای خرید سهام پرسپولیس را به سازمان فرابورس ارسال کرده اما فرم های ضمیمه هنوز تکمیل نشده و عدم ارائه مجوز از سوی بانک مرکزی، مهم‌ترین مانع خرید سهام پرسپولیس توسط هلدینگ متعلق بانک ملت بوده است.

بانک مرکزی هم تا این لحظه هیچ واکنشی به ادعای عضو هیات مدیره پرسپولیس نشان نداده و مشخص نیست عدم صدور مجوز لازم از سوی این مرجع رسمی برای انتقال سهام، صرفا یک مشکل اداری است که با رفع موانع ، حل و فصل خواهد شد یا اینکه مخالفت فرزین و همکارانش جدی و ریشه‌ای است.

پیش از این تابناک هشدار داده بود که بانک‌ها طبق بند ۱۶ قانون رفع موانع تولید، اجازه بنگاه‌داری ندارند و معلوم نیست دولت این مشکل را چگونه از پیش پای روند واگذاری سهام مالکیتی سرخابی‌ها برمی‌دارد.

باشگاه پرسپولیس برای دریافت مجوز حرفه‌ای، باید مالکیت دولتی خود را از استقلال جدا کند و برای تفکیک مالکیت خود تا روز پنجم اردیبهشت فرصت دارد. کاری که طی یکسال گذشته انجام نشده و وزارت ورزش می‌خواهد در فرصت اندک باقیمانده انجامش بدهد.

همچنین در فضای مجازی هلدینگ " بهساز مشارکت‌های ملت " به عنوان مالک جدید باشگاه پرسپولیس معرفی شده و منابع ناشناخته، این نام را در سکوت منابع رسمی و بی‌خبری رسانه‌های اصلی به عنوان خریدار قرمزها معرفی کرده‌اند. 

منبع: تابناک

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها