|
کدخبر: 323188

بلیط مترو/ایستگاه مترو/حمل و نقل

توسعه خطوط مترو / زاکانی خبر جدید داد

آنطور که شهردار تهران گفته است، پیشرفت و توسعه خطوط مترو همچنان ادامه دارد.

اقتصاد توسعه خطوط مترو / زاکانی خبر جدید داد

توسعه خطوط مترو و به طور کلی توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی، از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و مدیریت شهری باید در تلاش باشد تا این ناوگان را نوسازی و تحول بخشد.

شهردار تهران گفت: پیشرفت و توسعه مترو ادامه دارد؛ ۲ خط مترو هشت و ۱۰ را امسال شروع کردیم و تکمیل خطوط چهار، ۶ و هفت و در نهایت خط ۹ و ۱۱ را فروردین شروع خواهیم کرد.

علیرضا زاکانی شهردار تهران شامگاه پنجشنبه در گفت وگویی اظهار کرد: توجه به افرادی که کسی را ندارند مرا خوشحال می‌کند و نمونه بارز آن معتادان متجاهر هستند.

وی افزود: در ابتدای دوره جدید مدیریت شهری یعنی ۳۰ ماه پیش، ظرفیت نگهداری هشت هزار معتاد متجاهر از ۱۱ هزار معتاد تهران را در مراکز ترک اعتیاد داشتیم ولی امروز ۲۴ هزار نفر ظرفیت در کمپ‌ها داریم.

زاکانی ادامه داد: هفته پیش ۱۷ هزار نفر از اینها داخل کمپ برای بازپروری و بازسازی شخصیتی بودند و خود شهرداری از هفت هزار و ۵۰۰ نفر از این افراد پذیرایی می‌کند.

به گفته وی، شنیدن خبر اینکه معتاد متجاهری پس از گذراندن مراحل درمانی و ترک اعتیاد به چرخه و حیات عادی خود باز می‌گردد، شیرین ترین چیز برایم است.

توسعه خطوط مترو

وی در مورد توسعه خطوط مترو هم گفت: ابعاد مختلفی را در پروژه‌های حمل و نقل عمومی دنبال می‌کنیم بطوریکه هفته آخر سال گذشته ۹ و نیم کیلومتر مترو در خط ۶ همراه با چهار ایستگاه مترو را افتتاح کردیم.

به گفته زاکانی، هر افتتاح ایستگاه مترو به قیمت امروز ۸۰۰ میلیارد تومان هزینه دارد و این را بگویم‌ که ۲ ورودی مترو هم اخیرا بهره برداری شد.

وی یادآور شد: ما در ابتدای دوره ۲۵۴ کیلومتر مترو تحویل گرفتیم و الان ۳۰۳ کیلومتر داریم، ۱۴۲ ایستگاه تحویل گرفتیم و امروز ۱۵۹ ایستگاه داریم.

شهردار تهران تاکید کرد: پیشرفت و توسعه مترو ادامه دارد؛ ۲ خط مترو هشت و ۱۰ را امسال شروع کردیم و تکمیل خطوط چهار، ۶ و هفت و در نهایت خط ۹ و ۱۱ را فروردین شروع خواهیم کرد.

وی ادامه داد: احداث هر کیلومتر مترو در تهران به قیمت امروز سه هزار میلیارد تومان هزینه دارد.

چندی پیش معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در آیین افتتاح سه ایستگاه جدید مترو پایتخت، گفت: عملیات اجرایی احداث خط و ایستگاه‌های خط ۶ مترو تهران، از اواخر دهه ۸۰ خورشیدی آغاز شد؛ خطی که درصورت تکمیل، با ۴۲ کیلومتر طول و ۳۲ ایستگاه، پهنه وسیعی از شمال غرب پایتخت تا جنوب شرق آن را در برگرفته و به یکی از پرمسافرترین خطوط شبکه فعلی مترو تهران تبدیل خواهد شد.

محسن هرمزی افزود: از اسفند ماه سال ۱۴۰۱ که چهار ایستگاه میدان شهدای هفتم تیر، میدان حضرت ولیعصر (عج)، بوستان لاله و کارگر در خط ۶ به بهره‌برداری رسید، تا اسفند ماه ۱۴۰۲ که روزهای پایانی آن را سپری می‌کنیی و تاکنون تعداد ۱۰ ایستگاه در این خط افتتاح شده که آمار قابل تاملی به شمار می‌آید.

به گفته وی، مهر ماه امسال نیز سه ایستگاه شهر زیبا، شهران و شهید آرمان علی‌وردی (کوهسار) بهره برداری و در اختیار مردم قرار گرفت و با افتتاح این ۱۰ ایستگاه در مدت زمان یک سال اخیر، تعداد ایستگاه‌های تکمیل شده خط ۶ به عدد ۲۳ ایستگاه می‌رسد تا بتوان امیدوار بود پرونده کل ایستگاه‌های خط مذکور (غیر از بخش توسعه جنوبی) در سال ۱۴۰۳ بسته شود.

منبع: حیات

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها