|
کدخبر: 323186

بازار بورس/صعود بورس/سقوط بورس

پیش بینی بورس / منتظر سقوط شاخص ها باشیم؟

کارشناسان بازار سرمایه وضعیت بورس را در سال جدید پیش بینی کردند.

اقتصاد پیش بینی بورس / منتظر سقوط شاخص ها باشیم؟

بورس را می توان یک سرمایه گذاری دانست که اگر با سود همراه شود می تواند یک شخص را پولدار کند و اگر هم سقوط کند زندگی را خراب خواهد کرد.

مجید عبدالحمیدی با پیش‌بینی وضعیت بازار سرمایه در سال ۱۴۰۳ اظهار داشت: پیش‌بینی بازار سرمایه در سال ۱۴۰۳ در ایران ممکن است تحت‌تاثیر عوامل متعددی قرار بگیرد، از جمله وضعیت اقتصادی کلان کشور، شرایط بین‌المللی، سیاست‌های دولت، عملکرد شرکت‌ها و صنایع مختلف، و رویدادهای غیرمنتظره مانند شیوع بیماری‌های ویروسی. با توجه به این موارد، پیش‌بینی‌ها در مورد بازار سرمایه در سال ۱۴۰۳ می‌تواند این‌گونه باشد که برای شما می‌گویم.

وی با اشاره به رشد اقتصادی کشور، افزود: اگر اقتصاد کشور رشد خوبی داشته باشد، احتمالا بازار سهام نیز به خوبی عمل کند و شاهد افزایش قیمت‌ها و بازدهی مثبت باشیم. اما اگر رکودی رخ دهد، بازار سهام ممکن است کاهشی را تجربه کند.

این کارشناس بازار سرمایه در عین حال به شرایط بین‌المللی اشاره کرد و متذکر شد: تحریم‌ها، تغییرات در قیمت نفت، رویدادهای جهانی و موارد دیگر می‌توانند تأثیر زیادی بر بازار سهام داشته باشند.

عبدالحمیدی همچنین یادآور شد: سیاست‌های مالی و ذدولت نیز می‌تواند تاثیر زیادی بر بازار سرمایه داشته باشد. اقداماتی مانند اصلاحات ساختاری، تغییرات در بودجه، و موارد مشابه می‌توانند روند بازار را تغییر دهند.

وی گفت: عملکرد شرکت‌ها و صنایع مختلف نیز می‌تواند به عنوان یک عامل مهم در پیش‌بینی بازار سهام در نظر گرفته شود. به عنوان مثال، صنایعی که در برابر نوسانات اقتصادی مقاومت بیشتری دارند، ممکن است عملکرد بهتری داشته باشند.

این کارشناس بازار سرمایه افزود: با توجه به این عوامل، پیش‌بینی دقیقی از بازار سرمایه در سال ۱۴۰۳ ممکن است دشوار باشد، اما با تحلیل دقیق تر این عوامل و استفاده از تحلیل‌های مالی و اقتصادی، می‌توان به این نتیجه رسید که بازار سرمایه نسبت به سایر رقبای خود عقل افتاده و باید در سال جاری این عقب ماندگی رو جبران کند.

رنگ تابلوی بورس نشان دهنده چیست؟

اگر به تابلوی بورس نگاه کرده باشید، رنگ‌های سبز کم رنگ، سبز پررنگ، قرمز جگری، قرمز و خاکستری را مشاهده می‌کنید. زمانی که یک نماد در آن روز معاملاتی از مثبت یک تا منفی یک باشد، نماد به رنگ خاکستری نمایش داده می‌شود.

سبز کم رنگ تا پررنگ نشان دهنده مثبت بودن و رنگ قرمز کم رنگ تا قرمز جگری نشان دهنده منفی بودن نماد در آن روز معاملاتی است. بنابراین با یک نگاه کلی به تابلوی بورس می‌توانید وضعیت نمادها را به تفکیک صنایع مشاهده کنید. اما در این نقشه اندازه نمادها نیز جلب توجه می‌کند. چرا هر کدام اندازه متفاوتی دارند؟

تفسیر نقشه بازار

اندازه متفاوت نمادها در تابلوی بورس به دلیل حجم معاملات است. به عنوان مثال در تابلوی بورس امروز، نماد خودرو جزو نمادهای پرتراکنش و در قیمت مثبت معامله شده است. جالب است بدانید که امکان تغییر فیلتر نقشه بازار وجود دارد. در ادامه به معرفی انواع نقشه بازار می‌پردازیم.

نقشه بورس تنها می‌تواند نمای کلی بازار و همچنین رشد یک صنعت را نشان دهد. زمانی که اخبار مثبت برای یک صنعت منتشر می‌شود، تمام نمادهای یک صنعت رشد می‌کند. این امر می‌تواند یک نشانه برای بررسی وضعیت یک سهم باشد.

منبع: خبر آنلاین
  • جواد ارسالی در

    به نظر و با این دولت که ظاهراً هیچ برنام ه ای برای اقتصاد کشور ندارد به غیر اضافه کردن یارانه برای افراد خاص به جای سرمای ه گذاری برای آینده گاه ، امید به هیچ چیز ی نیست چه رسد به بورس!

  • ناشناس ارسالی در

    بورس سال خوبی نخواهد داشت ، چون کلا کشور در حال رکود خواهد بود . فقط دلار و طلا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها