|
کدخبر: 323130

حداقل دستمزد کارگران / حقوق کارگران / دستمزد کارگران

مبلغ واقعی حقوق کارگران اعلام شد

نماینده مجلس شورای اسلامی مدعی شد: بر اساس تحقیقات و برآوردهای انجام شده در مرکز پژوهش‌ها، تخمین زده شده است که سبد معیشتی کارگران حدود ۲۱ میلیون تومان است. بنابراین، حداقل مزد در سال ۱۴۰۳ باید حداقل ۴۵ درصد افزایش داشته باشد.

اقتصاد مبلغ واقعی حقوق کارگران اعلام شد

نتایج یک تحقیق نشان می‌دهد که اگر حداقل دستمزد مطابق ماده ۴۱ قانون کار با تورم بانک مرکزی از سال ۱۳۹۰ رشد کرده بود، باید امروز ۸ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان تعیین می‌شد که ۲۵ درصد بیشتر از ۷ میلیون و ۱۸۲ هزار تومان تعیین شده توسط دولت است.

در حالی بررسی‌ها از عقب‌ماندگی دستمزد نسبت به تورم حکایت دارد که بر اساس مصوبه شورای عالی کار، حداقل دستمزد کارگران در سال ۱۴۰۳ نسبت به سال ۱۴۰۲ به میزان ۳۵.۳ درصد افزایش یافت. بر این اساس، حداقل دستمزد کارگران از ۵ میلیون و ۳۰۸ هزار تومان به ۷ میلیون و ۱۸۲ هزار و ۱۰۶ تومان افزایش یافت.

در همین خصوص، علی بابایی‌کارنامی، رئیس فراکسیون کارگری مجلس گفت: بر اساس برآوردها و پژوهش های صورت گرفته در مرکز پژوهش‌ها، سبد معیشتی کارگران حدود ۲۱ میلیون تومان تخمین زده شده بنابراین حداقل مزد در سال ۱۴۰۳ باید ۴۵ درصد افزایش داشته باشد.

داود کشوری، عضو هیات اجرایی خانه کارگر استان قم نیز با انتقاد از رویه غلط تعیین دستمزد کارگران گفت: برخی افراد با شعار، برقراری عدالت در تعیین دستمزد بر طبل تو خالی می‌کوبند، آخر چطور می‌شود بدون توجه به میزان تورم با افزایش حداقلی حقوق و دستمزد کارگران به عدالت اجتماعی رسید!

وی با بیان اینکه برخورد خوبی با نمایندگان کارگری در جلسات شورای عالی کار نشد و حاکمیت مطلق در تعیین حداقل حقوق و دستمزد با دولت است، در ادامه گفت: بهتر است دولت بجای سرکوب مزد و مقاومت در مقابل افزایش عادلانه و معقول حقوق و دستمزد کارگران کمی حد انصاف داشت و نیم نگاهی هم به وضعیت بغرنج کارگران می‌کرد.

او با طرح این سوال از مسئولان که چگونه و با چه معادله‌ای یک کارگر با دریافت حداقل حقوق زیر ۱۵ میلیون تومان می‌تواند حداقل‌های یک زندگی در تامین معاش، خوراک و پوشاک و مسکن و غیرو… را در یک خانواده ۴ نفره مدیریت کند، گفت: تا چه زمانی جامعه کارگری و بازنشسته باید تاوان تصمیمات نابخردانه و غلط برخی مسئولانی را بدهند که درکی از وضعیت بغرنج کارگران ندارند.

میزان افزایش حقوق کارگران در ۷ سال گذشته

حداقل حقوق کارگران بدون امضای نمایندگان کارگری در جلسه شورای عالی کار تصویب شد. افزایش حداقل دستمزد کارگران برای سال آینده ۳۵ درصد تعیین شد.

مزد-کارگر

منبع: خبرآنلاین
  • صبا ارسالی در

    کسانی که نان سفره ضعیفان را می‌دزدند بدا نند بزودی تاوان خواهند داد وزیر رفاه بدا ن که خودت و خانواده است تاوان سختی خواهی داد

  • ناشناس ارسالی در

    لعنت بر وزیر کار

  • کارمندبازنشسته ارسالی در

    به خدا با این پول ۷ میلیون فقط ۵میلیون پ ول اجاره میدهیم مابقی برای کل هزینه ی زن دگی بااین گرانی به داد بازنشسته ها برسید تورو خدا بذارید دعای خیر پشت سر شما باش دما داریم عذاب میکشیم

  • حسین ارسالی در

    وزیر بی کفایت،وقانون گریز باید استضا شود

  • Reza ارسالی در

    خدا لعنتشون کند با این افزایش حقوق ،تورم خودشون اعلام می‌کنند ۴۵ درصد که خیلی بیشتر از اینهاست،افزایش ۲۲ درصد،مالیات هم کم می‌کنند تف به شما

  • ناشناس ارسالی در

    اقای نماینده با این مملکت داری اگر صد در صد هم اضافه میشد تازه میشد چهار ده میلی ون تومان خدا لعنتان کند که جامعه کارگری را به خاک سیاه نشاندید

  • ناشناس ارسالی در

    با سلام
    در حقوق 1403 کارفرماهای کارگری بایستی شناسنامه کارگران را بررسی کنند. برخی کارگران مرد جدا شده اند و مهریه پرداخت کردند که هزینه زندگی آنها را چند برابر متاهل ها کرده است. عائله مندی به مردان مطلقه باید تعلق بگیرد تا بتوانند مهریه نفر قبلی را پرداخت و بتوانند دوباره ازدواج کنند. ضمنا آبروی این کارگران شاید جلوی کارفرما برود. برای زنان هم شاید دوست ندارند کارفرما بداند آنها طلاق گرفته اند. لطفا این بند حق عائله مندی را که آقای وزیر مصوب کرده اند زا اصلاح کنید و بردارید. ضمنا کارگران متخصص مجرد هم به دلیل تفاوت حقوقی احتمال مهاجرتشان وجود دارد. سه نکته منفی در مصوبه عائله مندی آقای وزیر رفاه. به قول منابع از هر 5 ازدواج سه تا به طلاق منجر شده. آبروی نصف جامعه کارگری در خطر می باشد

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها