|
کدخبر: 322963

بورس امروز / بازار سهام / سرمایه گذاری

روز های پایانی بورس در سفره هفت سین / بورس سبز می شود !

به گفته سازمان بورس اوراق بهادار تهران، تعداد سهامداران فعال در بازار (با در نظر گرفتن سهامداران حقیقی و حقوقی و بدون شمارش کدهای معاملات در عرضه‌های اولیه) در طی هفته گذشته به بیش از ۳۵۵ هزار نفر افزایش یافته است.

اقتصاد روز های پایانی  بورس در سفره هفت سین / بورس سبز می شود !

همچنین، مدیرعامل سازمان سپرده‌گذاری مرکزی و تسویه وجوه اوراق بهادار اطلاع داد که سود به بیش از ۴۳ میلیون سهامدار سهام عدالت پرداخت خواهد شد. علاوه بر این، صندوق تامین خسارت‌های بدنی اعلام کرد که نرخ دیه کامل برای سال ۱۴۰۳ به مبلغ ۱ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان تعیین شده است.

پتروشیمی غدیر اعلام کرده است که نرخ‌های سرویس‌های جانبی اعلام شده را نمی‌پذیرد و شرکت پتروشیمی کرماشا (کرمانشاه) نیز از اتمام تعمیرات دوره‌ای واحدی‌های تولیدی خود خبر داده است.به ناکامی دیگری در دولت در حوزه خودرو پرداخته است و نوشته که با وجود دو سالی که از وعده واردات خودرو میگذرد، از ۲۰۰ هزار خودروی وعده داده شده، کمتر از ۱۰ هزار خودرو وارد کشور شده است.

همچنین دیروز در بورس اتفاقاتی افتاد که  شاخص کل بورس در ابتدای معاملات با رشد ۴۱۸۸ واحدی مواجه شده اما نکته معاملات دیروز منفی بودن بیشتر سهم‌های بازار و مثبت بودن چند نماد شاخص ساز بود.

ارزش معاملات خرد عدد ۱,۸۷۷ میلیارد تومان را به ثبت رسانده که نسبت به مدت زمان مشابه در میانگین هفتگی، کاهش قابل توجهی نداشت. اما نسبت به مدت زمان مشابه در میانگین ماهانه، ۱۵% کاهش داشته است.

 

اسنپ پی           

«تجارت‌نیوز» گزارش می‌دهد؛

پیش بینی بورس یکشنبه ۲۷ اسفند ۱۴۰۲ / سیگنال مثبت دلار نیما به بازار سهام

پیش بینی بورس یکشنبه 27 اسفند 1402 / سیگنال مثبت دلار نیما به بازار سهام

 

بورس تهران در واپسین روزهای معاملاتی سال 1402 باز هم شاهد سرخی بخش عمده‌ای از نمادهای بازار بود. تثبیت دلار نیما در کانال 40 هزار تومانی اما، نوید روزهای خوش بازار را با کاهش فاصله میان دلار آزاد و نیما می‌دهد.

 

به گزارش تجارت‌نیوز، در پایان معاملات روز ابتدایی هفته، دماسنج اصلی تالار شیشه‌ای با افت 0.07 درصدی، معادل هزار و 550 واحد از ارتفاع این شاخص، در ارتفاع دو میلیون و 148 هزار و 485 واحدی قرار گرفت.

 

افت ارتفاع نماگر اصلی تالار شیشه‌ای در حالی اتفاق افتاد که شاخص هم‌وزن، به‌عنوان نشان‌دهنده روند عمومی قیمت شرکت‌های کوچک و متوسط، عملکردی هم‌جهت را به ثبت رساند. شاخص هم‌وزن نیز با افت 0.25 درصدی (معادل هزار و 816 واحد)، در پله 730 هزار و 214 واحدی قرار گرفت.

معاملات بورس تهران در آیینه آمار و ارقام

مقدار معاملات خرد (شامل سهام، حق تقدم و صندوق‌های سهامی) در روز شنبه، بر اساس تابلو بورس اوراق بهادار تهران، به مبلغ 4,224 میلیارد تومان بود. همچنین، حجم معاملات روز شنبه در بازار سهام به تعداد 7.8 میلیارد برگه سهم ارزیابی شده است.

به نظر کارشناسان، هرچه حجم معاملات در محدوده‌های کنونی شاخص کل بورس، سطوح بالاتری را تحقق دهد، چشم‌انداز روشن‌تری از روند جدید شاخص کل در ذهن سهامداران شکل می‌گیرد. این به این دلیل است که ورود سهامداران تازه و پرشور، مسیر صعودی را آسان‌تر می‌سازد.

همچنین بررسی آمار مالکیت افراد حقیقی در این روز از خروج سرمایه آن‌ها از بازار سهام حکایت دارد. شاخص ورود و خروج سرمایه در پایان معاملات روز شنبه بورس از خروج 154 میلیارد و 100 میلیون تومانی پول حقیقی از سهام، حق تقدم و صندوق‌های سهامی خبر می‌دهد.

پیش بینی بورس یکشنبه

قیمت جهانی مس به کانال 9 هزار دلاری ورود کرد. در همین راستا نماد «فملی» مورد اقبال سهامداران قرار گرفت و بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل داشت. با این تغییرات، نقشه بازار سهام، رخ سرخ به خود گرفت. کارشناسان معتقدند بخش عمده‌ای از فشار عرضه‌ها به دلیل آخرین فرصت اهالی تالار شیشه‌ای برای نقد کردن سهام در سال 1402 بود.

 

 

منبع: اکوایران

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها