|
کدخبر: 322937

اختصاصی گسترش نیوز؛

قیمت ماورایی لنز دوربین عکاسی + جدول

در این گزارش قصد داریم بهای پرفروش ترین لنزهای دوربین عکاسی در بازار را مورد بررسی قرار دهیم.

اقتصاد قیمت ماورایی لنز دوربین عکاسی + جدول

عکاسی یک حرفه جذاب و دوست داشتنی است که اشخاص بسیاری به آن علاقه دارند. برای خلق تصاویر زیبا، تکیه بر خلاقیت و نوآوری کافی نیست و در این مسیر باید از تجهیزات مناسب، باکیفیت و مطمئنی بهره برد.

لنزها یکی از تجهیزات اصلی و مهم دوربین‌های عکاسی به شمار می روند و برای خرید آنها باید به چند نکته مهم توجه کرد تا بهترین لنز را در اختیار داشته باشید.

خریداران باید پیش از تهیه لنزهای دوربین نهایت دقت و حساسیت را به خرج دهند تا پس از خرید با پشیمانی و حسرت مواجه نشوند. در ادامه این گزارش نگاهی به این نکات مهم و ضروری می کنیم.

در اولین قدم، مطمئن شوید که لنزی که قصد خرید آن را دارید، با دوربین شما سازگار است. برخی از لنز‌ها فقط برای دوربین‌های خاصی قابل استفاده هستند. قبل از خرید، مشخص کنید که لنز با دوربین شما سازگار است یا خیر.

در گام بعدی تعیین کنید که نوع لنزی که نیاز دارید چیست و آیا به لنز گسترده با زاویه دید بزرگ (wide-angle)، لنز تله‌فوتو (telephoto) یا لنز معمولی (standard) نیاز دارید؟ این نکات را درنظر بگیرید و به دقت مورد نیاز خود را تعیین کنید. از کیفیت تصویر لنز اطمینان حاصل کنید. می‌توانید نمونه‌های تصاویری که با استفاده از آن لنز گرفته شده است را بررسی کرده و نمونه‌های مختلفی را با هم مقایسه کنید.

دیافراگم لنز نشان می‌دهد که چقدر نور روی سنسور دوربین وارد می‌شود. عدد کوچک تر دیافراگم، یعنی باز شدن بیشتر دیافراگم و ورود نور بیشتر. این امر برای عکاسی در شرایط نور کم بسیار مهم است.

در صورتی که علاقه‌مند به عکاسی از دست‌های سربازان (handheld) هستید، لنزی با سیستم پایداری تصویر (image stabilization) می‌تواند به شما کمک کند تا تصاویر پرتوان و بدون لرزش بگیرید. قبل از خرید، نظرات کاربران و بررسی‌های فنی را در مورد لنز مورد نظرتان بررسی کنید. همچنین، برند معتبری را انتخاب کنید که در زمینه تولید لنز‌های با کیفیت شناخته شده است.

بررسی کنید که لنز دارای سیستم فوکوس سریع و دقیق است؛ این امر از آن جهت ضروری و مهم است که فوکوس سریع می‌تواند در عکاسی از سوژه‌های متحرک و در شرایطی که لحظه‌ها حساس هستند، کمک کند. وزن و اندازه لنز نیز از اهمیت بالایی برخوردار است، به ویژه اگر شما علاقه‌مند به عکاسی سفری یا عکاسی در حالت handheld هستید. لنزی که سبک و جمع و جور است، راحت‌تر قابل حمل است.

قبل از خرید لنز، اطمینان حاصل کنید که آیا شرکت تولید کننده گارانتی مناسبی ارائه می‌دهد و در صورت نیاز به خدمات پس از فروش چگونه پاسخگو است. مهم است که قبل از خرید لنز، تحقیقات و مطالعه کافی انجام دهید و با نیازها و توانایی‌های خود آشنا شوید. همچنین، می‌توانید از نظرات و تجربیات عکاسان حرفه‌ای و افرادی که از قبل از همان لنز استفاده کرده‌اند، بهره ببرید.

پیش از هرگونه اقدام برای خرید، مقدار بودجه خود را مشخص کنید و با توجه به آن، در خصوص انتخاب لنز بهترین انتخاب را ترتیب دهید. ممکن است لنز‌های با کیفیت بالا هزینه بالاتری داشته باشند، بنابراین این نکته را در نظر داشته باشید.

در جدول زیر می توانید آخرین قیمت لنزهای دوربین عکاسی را مشاهده کنید.

قیمت(تومان)

کالا

۹۳,۵۰۰,۰۰۰

لنز دوربین کانن مدل EF 24-70mm f/2.8L II USM

۷۵,۰۰۰,۰۰۰

لنز دوربین نیکون مدل 80-400mm f/4.5-5.6G ED VR

۶۷,۹۰۰,۰۰۰

لنز کانن مدل EF 16-35mm f/2.8L III USM مناسب برای دوربین کانن

۵۴,۵۰۰,۰۰۰

 

لنز دوربین سیگما مدل HSM 24-12 F4 ART

 

۲۱,۴۵۰,۰۰۰

لنز دوربین کانن مدل 18-135 میلی متر IS USM

۷,۹۰۰,۰۰۰

لنز کانن مدل EF 50mm f/1.8 STM

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها