|
کدخبر: 322752

سفرهای نوروزی / حمل و نقل / بلیط اتوبوس

آماری از مسافران هوایی در نوروز ۱۴۰۳ / با رشد مواجه می شویم

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران بیان کرد: پیش‌بینی می‌شود درصد افزایش مسافران هوایی بین سه تا پنج درصد باشد.

اقتصاد آماری از مسافران هوایی در نوروز ۱۴۰۳ / با رشد مواجه می شویم

رضا نخجوانی در نشست خبری مراسم افتتاحیه عملیات نوروزی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران توضیح داد: در ۵۶ فرودگاه کشور، آمادگی پذیرش تمام پروازهای داخلی وجود دارد. تمام امکانات و زیرساخت‌های لازم برای پذیرش مسافران در فرودگاه‌ها فراهم شده است. جلسات هماهنگی با سازمان میراث فرهنگی، گردشگری، وزارت راه و سایر دستگاه‌ها برگزار شده و کمیته‌های تخصصی برای این منظور تشکیل شده است.

وی ادامه داد: امسال برنامه پایش کیفیت خدمات به مسافران را به مرحله اجرا می‌گذاریم؛ این پایش پیش از این هم وجود داشته اما اکنون بر اساس معیار بین‌المللی است و روز جمعه به‌عنوان اولین فرودگاه، در فرودگاه بین‌المللی مشهد، برنامه پایش آغاز می‌شود. البته در خصوص منشا تاخیرها، مسئولیت با شرکت هواپیمایی است که باید چارچوب ها را رعایت کند تا شاهد یک برنامه نوروزی در شأن مردم باشیم.

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران با بیان اینکه پیش‌بینی می‌کنیم سه تا پنج درصد افزایش مسافر هوایی داشته باشیم، گفت: امسال یک میلیون و ۱۸۱ هزار و ۱۲۱ نفر مسافر داشتیم و پیش‌بینی می‌کنیم که سال ۱۴۰۳، یک میلیون و ۲۹۹ هزار و ۲۵۱ نفر مسافر داشته باشیم و شرکت فرودگاه‌ها آمادگی پذیرش هر پروازی که مجوز کسب کرده باشد را دارد.

۸۰ درصد ایرلاین‌ها به شرکت فرودگاه‌ها بدهکار هستند

نخجوانی درباره میزان بدهی شرکت‌های هواپیمایی به شرکت فرودگاه‌ها توضیح داد: ۸۰ درصد ایرلاین‌ها به شرکت فرودگاه‌ها بدهکار هستند، اما در ایام نوروز هم خللی در فعالیت این شرکت‌ها ایجاد نخواهد شد، برای اینکه خدمت‌رسانی به مردم به بهترین  نحو انجام شود. البته شرایط ما خوب است و شرکت ها تلاش می‌کنند میزان بدهی خود را به تدریج و بر اساس تفاهم‌نامه‌ها کاهش دهند.

وی اظهار کرد: برخی از ساعات شبانه‌روز پیک پروازی است و ما با مشکل در برخی از فرودگاه‌ها برای تردد مواجه می‌شویم به خصوص در فرودگاه مهرآباد؛ اما همکاران ما در بخش فرودگاهی نهایت سعی خود را می‌کنند که کمترین ایستایی ایجاد شود. البته امنیت پرواز یکی از مهم‌ترین اهداف ما و بر عهده سپاه حفاظت هواپیمایی است. با وجود این در سال‌های گذشته به این جمع‌بندی رسیدیم که در فرودگاه مهرآباد باید یک ترمینال جدید ایجاد شود که در قالب یک ترمینال ‌۱۲۰ هزار مترمربعی در دستور کار داریم و امیدواریم در آینده نزدیک شاهد کلنگ‌زنی این ترمینال باشیم.  

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران درباره به نتیجه رسیدن آزادسازی تعرفه خدمات فرودگاهی بیان کرد: چند سال است که با وجود افزایش قیمت‌ها و هزینه‌هایی که به شرکت فرودگاه‌ها تحمیل می‌شود، به‌دلیل سیاست دولت برای کنترل قیمت‌ها تعرفه‌ها افزایش نداشته است. تا زمانی که مرجع قانونی این افزایش را تصویب نکند ما هم مجاز به افزایش تعرفه‌ها نیستیم.

نخجوانی درباره آخرین وضعیت فرودگاه کنارک در چابهار توضیح داد: موافقت‌نامه سه‌جانبه امضا شده که مراحل اخذ مجوز را از ستاد کل نیروهای مسلح طی می‌کند و کل این فرودگاه قرار است در اختیار بخش غیرنظامی قرار گیرد. بنابراین در حال حاضر ارتقای فرودگاه فعلی در دستور کار قرار دارد که با هدف توسعه اقتصاد دریامحور انجام می‌شود.

منبع: ايسنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها