|
کدخبر: 322695

گران قیمت/هتل لاکچری/تعطیلات نوروزی

صف طولانی مسافرین برای هتل های لاکچری/۹۳ میلیون تومان هزینه اقامت در این اتاق

قیمت هتل‌ها در تعطیلات عید نوروز به شدت افزایش می‌یابد، به گونه‌ای که بسیاری از مسافران به دنبال اقامتگاه‌های ارزان قیمت می‌گردند تا بتوانند هزینه سفر خود را کاهش دهند.

اقتصاد صف طولانی مسافرین برای هتل های لاکچری/۹۳ میلیون تومان هزینه اقامت در این اتاق

 با این حال، برخی افراد علاقه‌مند هستند که در این روزهای تعطیل در هتل‌های لوکس اقامت کنند و لذت ببرند. البته بررسی‌ها نشان می‌دهد که اتاق‌های لوکس با قیمت‌های بالا ظرفیت زیادی ندارند و بسیاری از آنها برای ایام عید رزرو شده‌اند. بنابراین، افرادی که می‌خواهند در هتل‌های لوکس اقامت کنند، باید منتظر کنسلی‌ها بمانند تا امکان رزرو در این اتاق‌ها وجود داشته باشد.

دردسرتان ندهیم، اگر یک زوج بخواهند در تعطیلات عید در یکی از شهرهای بزرگ هتل انتخاب کنند و اتفاقا دست روی گرانترین سوییت تا اتاق بگذارند باید حداقل ۱۵ میلیون تومان و حداکثر ۱۹۰ میلیون تومان برای سه شب و چهار روز اقامت هزینه کنند. درست خواندید،‌۱۹۰ میلیون تومان برای سه شب اقامت در یک هتل لوکس در ایام عید. یعنی چیزی حدود قیمت یک ماشین پراید سال ۸۳ تا ۸۵ یا هزینه پول پیش یک آپارتمان ۶۰ متری در غرب تهران و ...

‌اسپیناس پالاس؛ گران‌‌ترین هتل پایتخت

هتل اسپیناس پالاس را دیگر همه می‌شناسند. از وقتی که رونالدو به ایران آمد و سیل جمعیت راهی این هتل شد، ‌دیگر کسی نیست که اسم این هتل شیک و گران قیمت در سعادت آباد را نشنیده باشد. آن زمان اتاقی که به رونالدو دادند کلی سرو صدا به پا کرد و همه از قیمت بالای سوییت رویایی رونالدو حرف می‌زدند. حالا هم همان سوییت لاکچری که به سوییت اسکای معروف است،‌ بالاترین هزینه را در بین هتل‌های پنج ستاره و لوکس در شهر تهران دارد.

یک زوج برای سه شب اقامت در این سوییت باید شبی ۵۴ میلیون تومان بپردازند که صورت حساب آنها برای سه شب و چهار روز به ۱۶۲ میلیون تومان می‌رسد.  این سوییت ۲۵۰ متر است و در مرتفع‌ترین طبقه هتل قرار دارد. بالکن این سوییت رو به کوه و آسمان است. این سوییت جکوزی با چشم‌اندازی از شهر تهران و کوه‌های بلند آن هم دارد. بخش‌های اصلی این سوئیت بزرگ شامل اتاق خواب، اتاق کار و اتاق نشیمن است. البته این هتل یک سوییت گران قیمت دیگر هم دارد که برای سه شب اقامت باید ۱۲۳ میلیون تومان هزینه کنید.

سوییت پرزیدنت پلاس این هتل هم از سوییت اسکای چیزی کم  ندارد. پنجره‌های این سوییت ۲۰۰ متری روبه کوه‌های بلند تهران باز می‌شود. این اتاق مجلل، دو اتاق خواب جداگانه دارد که هر کدام دارای تخت و وسایل مدرن هستند. این اتاق پر از زرق و برق است از لوسترهای بزرگ، آباژورهای رنگی و  فرش‌های نفیس گرفته تا سنگ‌های گرانبها. این هتل دو سوییت گران قیمت دیگر هم دارد.

رویال سوییت و سوئیت سیگنچر. رویال سوییت ۱۲۵ متر است و با تابلو فرش‌های نفیس ایرانی تزیین شده هزینه سه شب و چهار روز اقامت در این اتاق رویایی حدود ۹۳ میلیون تومان است.  سوئیت سیگنچر بالکن‌دار نیز ۱۲۰ متر است و با فرش‌های دستباف، پرده‌های لوکس، سنگ‌های قیمتی و وسایل مدرن و به‌روز دکور شده. هزینه اقامت سه شب و چهار روز در این سوییت حدود ۷۰ میلیون تومان برای سه شب است.

هتل پارسیان آزادی هم یکی دیگر از هتل‌های گران‌قیمت تهران است، گرانترین اتاق در این هتل سوییت پرزیدنتال نام دارد که برای هر شب اقامت ۳۴ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان باید بپردازید، یعنی یک زوج برای سه شب و چهار روز اقامت در این سوییت باید حداقل ۱۰۲ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان کنار بگذارند. اقامت در سوییت رویال هتل پنج ستاره استقلال تهران هم شبی ۲۰ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان خرج دارد به عبارتی می‌شود، ۶۲ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان برای سه شب و چهار روز. هتل پرشین پلازای پنج ستاره نیز جزو هتل‌های گران قیمتی است که اتاق‌های لوکسی دارد. هزینه اقامت سه شب و چهار روز در سوییت دو خوابه ویژه این هتل حدود ۴۹ میلیون تومان می‌شود.

 اصفهان و هتل عباسی 

اقامت در یک عمارت ۳۰۰ ساله که در و دیوارش بوی تاریخ می‌دهد، قطعا هزینه بالایی دارد. کهن‌ترین مهمانسرای جهان که از دوران صفوی باقی مانده و می‌توانید با پرداخت شبی ۱۷ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان در یکی از قدیمی ترین اتاق‌ها اقامت کنید. سوییت صفوی گران قیمت‌ترین اتاق این هتل موزه قدیمی است و اگر بخواهید سه شب و چهار روز از تماشای گچبری، تشعیر، تذهیب و مقرنس، و معماری دوران صفوی و پنجره‌ای که به باغ و استخر باز می‌شود، لذت ببرید باید حداقل ۵۲ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان کنار بگذارید.

هتل عباسی آپارتمان سه خوابه هم دارد. اگر دوست دارید سه شب در یک آپارتمان بزرگ و رویایی اقامت کنید باید ۵۲ میلیون تومان کنار بگذارید.  این هتل سوییت قاجار هم دارد که برای سه شب و چهار روز باید حداقل ۳۳ میلیون تومان بودجه داشته باشید. سوییت سبز هم هست. این سوییت به رنگ سبز طراحی شده و دکوراسیون قدیمی دارد. هزینه سه شب اقامت در این هتل نزدیک ۳۳ میلیون تومان است. 

هتل کوثر نیز یکی از هتل‌های لوکس و گرانقیمت این شهر است که هزینه سه شب اقامت در این هتل  پنج ستاره نزدیک ۲۱ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان خرج رو دستتان می‌گذارد. این هتل نزدیک سی و سه پل است و از پنجره‌های این هتل می‌توانید شکوه پل الله‌وردیخان را روی زاینده‌رود البته اگر آب داشته باشد، تماشا کنید.

 مشهد؛ الماس 2،‌ قصر و درویشی

این طور که شواهد نشان می‌دهد رقابت سر اینکه کدام هتل در مشهد گرانترین هتل را دارد، کمی پیچیده شده. مسئول رزوشن هتل قصر می‌گوید گرانترین و لوکس‌ترین اتاق این هتل برای هر شب ۳۰ میلیون تومان هزینه دارد که برای سه شب و چهار روز اقامت در اتاق پرزیدنت رویال باید ۹۰ میلیون تومان بپردازید. هتل الماس دو هم یکی از هتل‌های پنج ستاره این شهر است که اتاق‌های متفاوتی با معماری‌ها‌ی کشورهای مختلف مثل تایلند،‌ هند، روسیه، ‌ایتالیا، ‌کشورهای آفریقایی و عربی دارد.

سوییت پرزیدنت سبک ترکیه این هتل بالاترین قیمت را دارد و شبی ۳۰ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان باید بپردازید. اتاق سبک صفوی و اتاق سبک ایران باستان این هتل نیز برای هر شب حدود ۳۰ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان در دوران عید دریافت می‌کند. هتل لوکس و  پنج ستاره درویشی مشهد نیز یکی از هتل‌های این شهر است که اتاق‌های گران قیمت دارد. البته قیمت اتاق‌های این هتل از دو هتل قصر و الماس دو کمتر است.

مثلا با پرداخت هزینه ۱۹ میلیون و ۴۰۰ هزار تومانی برای هر شب می‌توانید در اتاق دوبلکس ملل که با معماری ایران باستان ساخته شده اقامت کنید. یعنی برای سه شب و چهار روز اقامت در این هتل حداقل باید ۵۸ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان بپردازید. هتل مدینه الرضا هم یکی دیگر از هتل‌های لوکس این شهر است. اگر اتاق پرزیدنتال این هتل را انتخاب کنید برای هر شب در ایام عید باید ۱۵ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان بپردازید. یعنی یک اقامت سه شب و چهار روزه در این هتل حدود ۴۶ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان خرج روی دستتان می‌گذارد.

کیش؛ امپراطوری داریوش و ترنج

سوییت امپریال هتل ترنج کیش گرانترین سوییت در ایران است که باید برای اقامت در آن شبی ۶۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان بپردازید. یعنی اگر بخواهید سه شب و چهار روز در تعطیلات نوروز خوش بگذرانید و خیلی لوکس سفر کنید،‌ فقط باید ۱۹۰ میلیون تومان برای اقامت در هتل داشته باشید. این سوییت روی خلیج فارس بنا شده و کف آن شیشه‌ای است و همه امکانات یک هتل لوکس پنج ستاره را هم دارد. سوییت امپریال با 120 مترمربع مساحت، شامل یک نشیمن، دو اتاق خواب مستر و دو بالکن است. وان‌جکوزی در یکی از بالکن‌های این سوییت چشم‌اندازی رو به دریا دارد.

دومین هتل گرانقیمت جزیره کیش،‌ هتل داریوش است. البته در حال حاضر همه اتاق‌های هتل داریوش برای اقامت در نوروز رزرو شده و رزوشن تایید می‌کند،‌ اگر کنسلی داشته باشند می‌توانند اتاق را به افراد دیگری بدهند. پس اگر شانس بیاورید و بتوانید در این هتل اتاق رزرو کنید بهتر است بدانید هزینه یک شب اقامت در اتاق رو به دریای رویال لوکس شبی ۵۰ میلیون تومان است که برای سه شب و چهار روز باید ۱۵۰ میلیون تومان فقط پول اقامت در هتل بدهید. یعنی اندازه پول یک پراید سال ۸۵. البته این هتل اتاق‌های ارزانتری هم دارد مثلا سوییت رو به باغ شبی ۴۷ میلیون تومان ناقابل است و برای سه شب اقامت باید نزدیک ۱۴۱ میلیون تومان بپردازید. هزینه اقامت سه شب و چهار روز در سوییت آتوسا رو به دریای این هتل حدود ۹۳ میلیون و هزینه سوییت رو به باغ آتوسا نزدیک ۸۷ میلیون تومان است.

خوشا شیراز و هتل‌های بی‌مثالش

آب و هوای عید به خصوص بوی بهار نارنجی که در شهر می‌پیچد، خیلی از مسافران عید را به این شهر می‌کشد که همه چیز دارد. از مکان‌های باستانی تا مکان‌های فرهنگی و آرامگاه حافظ و سعدی و بازاری که آوازه‌اش تا آن طرف دنیا هم رفته. هتل چمران شیراز برای روزهای عید در حال حاضر آپارتمان‌های ویژه‌ای با نام جواهرهای گران قیمت الماس، زمرد و یاقوت دارد که برای اقامت در یکی از این جواهرات باید شبی ۱۹ تا ۲۲ میلیون تومان بپردازید.

آپارتمان الماس، دارای یک خواب و پذیرایی، سونا و جکوزی، با ویو شهر است که برای سه شب اقامت باید حداقل ۶۶ میلیون تومان کنار بگذارید. اتاق‌های زمرد و یاقوت هم برای هر شب اقامت ۱۹ میلیون تومان دریافت می‌کنند. هتل زندیه شیراز هم از هتل‌های گران قیمت این شهر باستانی است که البته قیمت اتاق‌های این هتل تفاوت زیادی با قیمت اتاق‌های هتل چمران دارد. مثلا با شبی هشت میلیون تومان می‌توانید در این هتل اقامت کنید و با ۲۴ میلیون تومان سر و ته یک سفر سه شب و چهار روزه را ببندید و تازه در سوییت زندیه هم سه شب بخوابید.

هتل همای شیراز هم یکی از هتل‌های پنج ستاره این شهر است که اگر بخواهید در این هتل اقامت کنید، به جیبتان رحم می‌کنید. چون هزینه اقامت در این هتل پنج ستاره از آن دو هتل دیگر پایین‌تر است و قیمت‌ها از شبی هفت میلیون تومان شروع می‌شود. یعنی با ۲۱ میلیون تومان می‌توانید سه شب در یکی از هتل‌های لوکس این شهر اقامت کنید. هتل بزرگ شیراز هم جزو هتل‌های پنج ستاره این شهر است و با شبی پنج میلیون تومان می‌توانید در یکی از اتا‌ق‌های این هتل بمانید و برای سه شب اقامت ۱۵ میلیون تومان بپردازید.

 تبریز؛ درباره لاله و پتروشیمی و ائل‌گلی

هتل لاله پارک تبریز یکی از هتل‌های گران قیمت این شهر است که برای یک شب اقامت در سوییت رویال این هتل باید شبی ۲۴ میلیون تومان هزینه کنید.  سوئیت رویال این هتل ۱۶۳ متر است و در طبقه سیزدهم هتل واقع شده و با چشم اندازی از کوه‌های آذربایجان احاطه شده است. اگر بخواهید سه شب و چهار روز هوای کوه‌های آذریابجان را تنفس کنید و در این اتمسفر زندگی کنید باید حداقل ۷۲ میلیون تومان کنار بگذارید. این هتل اتاق کانکت هم دارد که هزینه سه شب و چهار روز اقامت در آن حدود ۳۴ میلیون تومان است. اتاق‌های کانکت دارای امکانات سیستم اعلام حریق پیشرفته، سرویس اینترنت بی سیم رایگان ووسایل ورزشی است.

هتل پنج ستاره پتروشیمی تبریز نیز یکی دیگر از هتل‌های گران قیمت این شهر است که اگر نخواهید به هتل لاله بروید می‌توانید این هتل را امتحان کنید. هزینه هر شب اقامت در بهترین سوییت این هتل شبی ۱۶ میلیون تومان است،‌ یعنی اگر بخواهید سه شب در تبریز بمانید  و چهار روز در این شهر زیبا و خوش آب و هوا بچرخید باید برای این مدت حداقل ۴۸ میلیون تومان فقط برای هزینه اقامت و جای خواب کنار بگذارید.

هتل پنج ستاره پارس ائل گلی برجی با  نمای شیشه‌ای در ۱۷ طبقه است. این مجموعه دور از شهر و نزدیک باغ وحش ائل گلی، سورتمه و پارک آبی هلیا واقع شده است.  برای یک شب اقامت در هتل ائل گلی تبریز در ایام عید حداقل باید شبی بین هشت تا ۹ میلیون تومان هزینه کنید، یعنی برای یک سفر سه شب و چهار روزه باید بین ۲۴ تا ۲۷ میلیون تومان پول هتل بدهید.

منبع: هفت صبح

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها