|
کدخبر: 322686

قیمت خودرو / بازار خودرو / خودروی داخلی / خرید خودرو

عقب نشینی ایران خودرو / این محصول وارد سامانه یکپارچه شد

فروش فوری خودروی پژو پارس برای اعضای برگزیده سامانه یکپارچه آغاز شده است.

اقتصاد عقب نشینی ایران خودرو / این محصول وارد سامانه یکپارچه شد

در زمستان سال گذشته، خودروها به صورت نوبت‌ دهی از طریق سامانه یکپارچه به فروش می‌رسیدند. یکی از خودروهایی که در این سامانه عرضه شد، خودروی پژوپارس بود. این خودرو به دلیل تفاوت قیمت آن با قیمت بازار، برای بسیاری از خریداران جذابیت زیادی داشت و می‌توان گفت که یکی از خودروهای محبوب در بازار ایران بود. در زمان ثبت‌نام، حدود ۱۰۰ هزار نفر برای خرید این خودرو علاقه‌مند شدند.

با ورود به فصل زمستان که نوبت تحویل خودروهای پژوپارس به متقاضیان بود به دلیل عدم ارسال پیامک و فراخوان مبنی بر زمان تحویل، کم‌کم سروصداها در مورد تأخیر در تحویل این خودرو بلند شد؛ تا جایی که طی تقریباً دو ماه گذشته شاهد تجمعات زیادی مقابل نهادهای دولتی از جمله وزارت صمت بودیم.

در این بحبوحه بود که مشخص شد به دلیل عدم انطباق این خودرو با استانداردهای ۸۵ گانه در تداوم تولید پژوپارس شک و شبهه ایجاد شده و باید خط تولید این خودرو متوقف شود.

با این حال گروه صنعتی ایران خودرو امروز با صدور اطلاعیه ای از تحویل این خودروها به متقاضیان خبر داد.

در متن این اطلاعیه آمده است:

به استحضار مشتریان شرکت ایران خودرو میرساند، با توجه به تولید امکان تولید تعداد محدودی خودرو پارس XU۷P با کد کلاس ۳۵۱۰۶ شرایط انتخاب و واریز وجه برای بخشی از متقاضیان گروه پارس با اولویت زمستان ۱۴۰۲ (بخشنامه ۴۷۰۵) براساس اولویت ثبت نام به شرح جدول پیوست ایجاد شده است، مشتریان فوق میتوانند طی مدت ۴ روز نسبت به واریز وجه اقدام نمایند.

مراتب از طریق ارسال پیامک نیز به واجدین شرایط اولویت های فوق اطلاع رسانی شده است.

پیش-فروش-پژو-پارس-۱

پیش-فروش-پژو-پارس-2

قیمت-پژوپارس

 

هفته گذشته عباس علی آبادی با اشاره به موضوع استانداردهای خودروی گفت : تولید محصولات در خطوط تولید خودروسازان را براساس استاندارد انجام می‌دهیم. استانداردها هم شناور هستند

وزیر صمت دولت سیزدهم تلاش کرد با وسط کشیدن پای استانداردهای خودرویی در دنیا به نوعی ثبت نام کنندگان را قانع کند. علی آبادی گفت افزایش استادارد خودروها و تغییر در برنامه تولید طبیعی است.

علی آبادی تاکید کرد نه نتها در  ایران بلکه در سرتاسر دنیا استانداردها ارتقا می‌یابند بنابراین در صنعت خودرو با توجه به توقعاتی که وجود دارد، انتظار می‌رود که متناسب با رشد استانداردها در سطح بین‌المللی ما هم استانداردها را ارتقا دهیم.

سکاندار هدایت صمت در ادامه با اشاره به پژو پارس حرف های امیدوار کننده ای زد، علی آبادی گفت برخی از خودروها ممکن است در تطبیق استانداردها هنوز نمره مطلوب را دریافت نکرده باشند به همین دلیل مشکلاتی در تولید وجود دارد و تلاش می‌کنیم این مسائل را حل کنیم تا کسانی که برای پژو پارس ثبت‌نام کرده‌اند به خودروی موردنظرشان برسند.

به نظر می رسد این گونه اظهارنظرها بیشتر زمینه چینی برای آماده کردن ثبت نام کنندگان برای توقف تولید پژو پارس باشد با این حال همچنان یک روزنه امید برای ثبت نام کنندگان این محصول محبوب ایران خودرو وجود دارد و آن اینکه با توجه به تعداد ثبت نام کنندگان، ایران خودرو به نوعی مجبور شود تا پژو پارس را تولید و برای متقاضیان فاکتور کند.

اما متقاضیان این خودرو فراموش نکنند تحویل گرفتن پژو پارس به قیمت های پیشین به نوعی محال می رسد و ایران خودرویی اگر زیر بار تولید و تحویل دادن این خودرو به خاطر فشارهای سیاست گذار خودرویی بروند آن را با قیمت های جدید فاکتور می کنند.

پژو پارس، یکی از خودروهای محبوب و شناخته شده تولید شده توسط شرکت ایران خودرو است. این خودرو، به عنوان یک خودرو اقتصادی و سبک مورد توجه قرار گرفته و در بازار خودروسازی ایران نقش مهمی ایفا می‌کند.

پژو پارس در طی سال‌ها، تحت عنوان مدل‌های مختلفی مانند پژو پارس ELX، پژو پارس LX، پژو پارس TU5 و پژو پارس SD راه‌اندازی شده است. این خودروها با طراحی ساده و کاربردی، مصرف سوخت کم و هزینه نگهداری مناسب، جذابیت برای خریداران در دسته بندی خودروهای خانوادگی و شهری ایجاد کرده‌اند. پژو پارس از لحاظ طراحی، دارای شاسی سبک و بدنه‌ای کوچک و متناسب است. این خودرو با قابلیت جابجایی راحت در شهر، پارک آسان و مقرون به صرفه بودن، به عنوان یک انتخاب مناسب برای مصرف کنندگان در شرایط ترافیک شهری محسوب می‌شود.

 

منبع: ایران جیب
  • ناشناس ارسالی در

    عکس ماشین توی بازی جی تی ای چیکار میکنه؟ ؟

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها