|
کدخبر: 322649

قیمت برق/قیمت گاز/بازار انرژی

ضرر اقتصادی قطع گاز و برق / میلیون‌ها دلار از درآمدزایی از بین می رود!

رئیس انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران گفته است که قطع گاز و برق ضرر اقتصادی زیادی دارد.

اقتصاد ضرر اقتصادی قطع گاز و برق / میلیون‌ها دلار از درآمدزایی از بین می رود!

قطع گاز و برق می تواند ضررهای اقتصادی بسیاری را برای کشور داشته باشد و هر بار که این ۲ قطع می شوند میلیون ها دلار ضرر اقتصادی به همراه دارد.

رئیس انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران گفت: قطعی برق و گاز برای اقتصاد کشور مطلوب نیست و هر روز که تولید انجام نمی‌شود، می‌تواند میلیون‌ها دلار از درآمدزایی تولیدکنندگان فولاد بکاهد. امیدوار هستیم تصمیم‌گیران حوزه انرژی کشور به اهمیت صنعت فولاد توجه کنند.

بهرام سبحانی در حاشیه بازدید اعضای هیأت مدیره انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران از طرح‌های توسعه‌ای فولاد هرمزگان اظهار کرد: امسال در یک فصل ۲ بار توفیق بازدید از فولاد هرمزگان نصیب ما شد. آخرین بازدیدی که ۲ ماه قبل از فولاد هرمزگان داشتم، طرح‌های توسعه‌ای بسیاری در این شرکت در حال احداث بود. معنی توسعه را در این شرکت می‌توان دید و توسعه به صورت واقعی در آن جریان دارد. رشد و توسعه در آن به وضوح قابل مشاهده است. این اتفاق جای خوشحالی دارد که هم موجب ایجاد اشتغال می‌شود و هم موجبات توسعه اقتصادی را فراهم می‌کند.

وی افزود: فولاد هرمزگان در حوزه توسعه بسیار خوب پیش می‌رود. این شرکت در حال حاضر یک مگامدول احیا مستقیم ۱.۷ میلیون تنی را در داخل مجموعه در دست اجرا دارد و طبق برنامه پیش می‌رود. انتظار داریم این پروژه تا پایان سال آینده به بهره‌برداری برسد و شاهد پایان نصب و شروع تست‌های سرد باشیم. پروژه مهم دیگر این شرکت که خارج از آن قرار دارد، احیا مستقیم ۱.۷ میلیون تنی ستاره سیمین است که این پروژه نیز مطابق با برنامه پیش می‌رود. امیدوار هستیم مانعی برای اجرای این پروژه‌ها ازجمله تأمین مالی و تأمین تجهیزات وارداتی وجود نداشته باشد و هر دو پروژه طبق برنامه خود به بهره‌برداری برسند.

رئیس انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران اضافه کرد: با بهره‌برداری از پروژه‌های در دست اقدام فولاد هرمزگان بیش از سه میلیون تن به ظرفیت تولید آهن اسفنجی این شرکت اضافه می‌شود. این موضوع باعث می‌شود با وجود پروژه‌های فولادسازی و نورد گرم که فولاد هرمزگان در پایین‌دست اجرا خواهد کرد، توازن تأمین مواد اولیه و تولید محصول در این مجموعه برقرار شود.

سبحانی با اشاره با چالش‌های تولیدکنندگان فولاد به ویژه فولاد هرمزگان، تاکید کرد: متأسفانه در حوزه بهره‌برداری شاهد قطعی گاز برای فولادسازان به ویژه فولاد هرمزگان هستیم و تولید در این شرکت‌ها مطابق با برنامه انجام نمی‌شود. در سال‌های اخیر مشکل تأمین انرژی صنعت فولاد نمود بیشتری داشته است.

وی ادامه داد: یک تولیدکننده باید همه روزهای سال را به تولید محصول مشغول باشد تا بتواند به بازدهی مطلوب اقتصادی از منظر سرمایه‌گذاری دست یابد. در حالی که تعطیلی دو ماهه و یا سه ماهه صنعت فولاد به سودآوری تولیدکنندگان لطمه می‌زند. ضمن اینکه این تولیدکنندگان دارای سهامدار بخش خصوصی نیز هستند و سهام آن‌ها در بورس عرضه می‌شود؛ بنابراین قطعی برق و گاز برای اقتصاد کشور مطلوب نیست و هر روز که تولید انجام نمی‌شود، می‌تواند میلیون‌ها دلار از درآمدزایی تولیدکنندگان فولاد بکاهد. امیدوار هستیم تصمیم‌گیران حوزه انرژی کشور به اهمیت صنعت فولاد توجه کنند.

به دنبال حل مشکلات تولیدکنندگان هستیم

رئیس انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران با اشاره به نقش و وظیفه ذاتی انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران در پیگیری مشکلات صنعت فولاد کشور، عنوان کرد: انجمن فولاد یک تشکل صنفی است و وظیفه دارد در جهت رفع مشکلات تولید واحدهای مختلف همچون مشکلات فنی، تأمین انرژی، بازرگانی و صادرات، قوانین و مقررات گام بردارد. وظیفه انجمن این است که از یک سو با اعضای خود و از سوی دیگر با حاکمیت و دستگاه‌های اجرایی و مقامات کشوری، تعامل نزدیک داشته باشد تا مشکلات تولیدکنندگان سریع‌تر حل شود یا به حداقل برسد.

منبع: ماین نیوز

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها