|
کدخبر: 322645

فولاد/تولید فولاد/تجارت جهانی

کشورهای برتر تولید فولاد / جایگاه ایران مشخص شد

آمارها نشان می دهد که تولید فولاد صعود یک پله ای داشته است و در جایگاه نهم دنیا قرار گرفته است.

اقتصاد کشورهای برتر تولید فولاد / جایگاه ایران مشخص شد

تولید فولاد یکی از مهم ترین فعالیت های صنعتی است که ایران توانسته تا کنون موفقیت های بسیاری را در این حوزه کسب کند.

انجمن جهانی فولاد در آخرین گزارش خود اعلام کرد: تولید فولاد خام ایران در ژانویه (۱۱ دی تا ۱۱ بهمن ۱۴۰۲) امسال با افزایش نقطه به نقطه ۳۹.۹ درصدی به ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار تُن رسید و جمهوری اسلامی با یک پله صعود، پس از آلمان در رتبه نهم رده‌بندی برترین تولیدکنندگان جهانی فولاد قرار گرفت.

انجمن جهانی فولاد در گزارش «میزان تولید جهانی فولاد خام» در ماه «ژانویه» ۲۰۲۴ میلادی (۱۱ دی تا ۱۱ بهمن ۱۴۰۲) اعلام کرد: تولید جهانی این محصول استراتژیک در این ماه به ۱۴۸ میلیون و یکصد هزار تُن رسید که ۱.۶ درصد نسبت به ماه سال پیش کاهش داشت.

این سند، که بر اساس اطلاعات گزارش شده ۷۱ کشور تولید کننده فولاد به این انجمن گردآوری شده است، نشان می‌دهد با وجود کاهش تولید بیشتر فولادسازان عمده جهانی، میزان تولید فولاد در کشورهای ایران، روسیه، هند، ترکیه، کره جنوبی و ژاپن افزایش داشته است.

آخرین گزارش انجمن جهانی فولاد نشان می دهد بیشترین افزایش مربوط به ۲ کشور ایران و ترکیه است که به ترتیب رُشد ۳۹.۹ و ۲۴.۷ درصدی را در اولین ماه سال ۲۰۲۴ تجربه کردند و در رتبه های بعدی هند با ۷.۳ درصد، کره جنوبی با ۱.۵ درصد، روسیه ۱.۲ درصد و ژاپن با ۰.۶ درصد افزایش تولید قرار دارند.

رُشد ۳۹.۹ درصدی میزان تولید فولاد خام در ژانویه امسال نسبت به سال پیش از آن، باعث شد ایران، رکورددار بیشترین افزایش نقطه به نقطه تولید فولاد خام در جهان شود و چنین رشدی در گزارشات سال های اخیر این انجمن بی سابقه است.

تولید کنندگان برتر فولاد خام در جهان

بر اساس آخرین گزارش انجمن جهانی فولاد، سه کشور برتر تولید کننده فولاد خام در جهان چین، هند و ژاپن هستند و چین «ژانویه» امسال ۷۷ میلیون و ۲۰۰ هزار تُن فولاد خام تولید کرد که ۶.۹ درصد نسبت به ماه مشابه سال پیش، کاهش داشت.

ماه «ژانویه» امسال هند با تولید ۱۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تُن فولاد خام، رُشد نقطه به نقطه ۷.۳ درصدی را تجربه کرد و ژاپن با تولید هفت میلیون و ۳۰۰ هزار تن فولاد خام رُشد ۰.۶ درصدی نسبت به ژانویه سال گذشته را ثبت کرد.

بر اساس این گزارش، تولید فولاد خام در ایالات متحده آمریکا برای «ژانویه» امسال، ۶ میلیون و ۸۰۰ هزار تُن تخمین زده می‌شود که ۰.۳ درصد کاهش نسبت به ماه «ژانویه» سال ۲۰۲۳ را نشان می‌دهد ولی این کشور، کماکان چهارمین فولادساز برتر جهان است.

در گزارش انجمن جهانی فولاد آمده است: در «ژانویه» ۲۰۲۴، روسیه ۶ میلیون و ۲۰۰ هزار تُن فولاد خام تولید کرد، که ۱.۲ درصد افزایش تولید را نشان می‌دهد و این کشور با این میزان تولید جایگاه خود به عنوان پنجمین کشور تولید کننده فولاد جهان را تثبیت کرد.

طبق این گزارش، اولین ماه سال میلادی جاری، کره جنوبی با تولید پنج میلیون و ۷۰۰ هزار تُن فولاد خام و با ۱.۵ درصد افزایش در رُتبه ششم تولید کنندگان فولاد در جهان قرار گرفت.

براساس این گزارش، ترکیه با تولید سه میلیون و ۲۰۰ هزار تُن و رشد ۲۴.۷ درصدی و آلمان با تولید ۲ میلیون و ۹۰۰ هزار تُنی و کاهش ۰.۹ درصدی به ترتیب رتبه های هفتم و هشتم تولید کنندگان برتر فولاد را به خود اختصاص دادند.

بر اساس اطلاعات گزارش شده ۷۱ کشور به این انجمن، ایران ماه «ژانویه» امسال با تولید ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار تُن فولاد خام، رُشد ۳۹.۳ درصدی را تجربه کرد و برای نخستین بار در سال جاری در جایگاه نهم در بین فولادسازان جهان قرار گرفت.

برزیل که پیش از این در رتبه نهم فولادسازان جهان قرار داشت با یک پله سقوط جایگاهش را به ایران داد، این کشور با تولید ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تُنی، کاهش ۷.۲ درصدی را در «ژانویه» امسال نسبت به سال قبل تجربه کرد.

تولید-فولاد

بر اساس گزارش انجمن جهانی فولاد، در ماه «ژانویه» امسال، کشورهای تولید کنند فولاد در آفریقا که شامل کشورهای مصر، لیبی، آفریقای جنوبی و تونس هستند، در مجموع ۲ میلیون تُن فولاد خام تولید کردند که ۱۶.۳ درصد نسبت به مدت مشابه سال پیش افزایش داشته است.

منبع: ایرنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها