|
کدخبر: 234189

تحقق یک بومی سازی در گروه ملی صنعتی فولاد ایران

شرکت گروه ملی صنعتی فولاد ایران برای نخستین بار در کشور توانست با بهره گیری از توان متخصصان واحد نسوز و همکاری یک شرکت دانش بنیان داخلی مکانیزم دریچه کشویی پاتیل از نوع LS50 که ساخت شرکت آلمانی RHI-interstop است را بومی سازی نموده و مورد بهره برداری قرار دهد.

ترتیف زاده گفت: مکانیزم دریچه کشویی پاتیل مذاب جزءِ قطعات استراتژیک در صنایع فولاد سازی محسوب می گردد و بدون این تجهیز امکان تولید فولاد وجود ندارد که به دلیل تحریم های ظالمانه تامین آن برای صنایع تولید فولاد در کشور با مشکلات زیادی روبرو گردید.

وی در ادامه اظهار کرد: این تجهیز ۲۵۰ کیلوگرمی که شامل ده ها قطعه می باشد، در کف پاتیل مذاب نصب می گردد و نازل ها و صفحات اسلاید گیت نسوز درون آن قرار داده می شود. وظیفه اصلی دریچه کشویی پاتیل قطع و وصل جریان مذاب در ریخته گری و همچنین کنترل دبی خروجی مذاب از پاتیل در ریخته گری فولاد می باشد.

تکنولوژی ساخت این مکانیزم به صورت ویژه می باشد و کیفیت متالورژیکی و ابعادی آن بسیار بالاست به طوری که اگر از کیفیت مطلوب برخوردار نباشد منجر به حوادث ناگوار انسانی و تجهیزات می گردد.

همچنین وی تصریح نمود با توجه به اهمیت و حساسیت مطالب ذکر شده از حدود ۱۰ ماه پیش با حمایت مدیر عامل محترم و همچنین معاون فنی و بهره برداری در جهت افزایش بهره وری، کاهش هزینه ها و استفاده از توان مهندسی داخلی عملیات مهندسی معکوس، تهیه نقشه، ساخت مدل و سایر اقدامات ضروری در خصوص بومی سازی این تجهیز آغاز گردید و پس از ساخت و دریافت آن در کف پاتیل مذاب نصب و در تاریخ ۱۴۰۰/۱۰/۲۱ مورد بهره برداری قرار گرفت.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها