|
کدخبر: 322637

قیمت حلیم/ قیمت گوشت/ قیمت سبزی

قیمت اقلام ماه رمضان اعلام شد / حلیم چند؟

امسال نرخ مصوبی برای حلیم توسط اتحادیه در ماه مبارک رمضان در اختیار رسانه‌ها قرار نگرفته است، اما بر اساس مشاهدات میدانی، قیمت هر کیلوگرم این محصول در تهران بین ۱۳۵ هزار تومان تا ۱۷۰ هزار تومان متغیر است.

اقتصاد قیمت اقلام ماه رمضان اعلام شد / حلیم چند؟

هر ساله، چند روز قبل از آغاز ماه مبارک رمضان، نرخ مصوب برای حلیم توسط اتحادیه کباب و حلیم به عموم اطلاع رسانی می‌شد. اما در امسال، با وجود پیگیری‌های انجام شده توسط اتحادیه و اتاق اصناف، هنوز نرخی برای این محصول تا زمان تنظیم اخبار اعلام نشده است.

براساس مشاهدات میدانی این محصول با قیمت‌های مختلفی در بازار تهران به فروش می‌ رسد به طوری که هر کیلوگرم از این محصول ۱۳۵ هزار تومان، ۱۵۵ هزار تومان و ۱۷۰ هزار تومان قیمت گذاری  شده است.

حلیم از غذاهای پرتقاضا در ماه مبارک رمضان است که از خرید آن استقبال زیادی در این ایام می‌ شود.

قیمت میوه و سبزی در ماه مبارک رمضان

اسداله کارگر، رئیس اتحادیه میوه و سبزی تهران، بیان کرد: همچون سال‌های گذشته، در ماه مبارک رمضان تقاضا برای خرید میوه کاهش می‌یابد و این موضوع منجر به رکود در بازار می‌شود.

به گفته او، همه ساله از ۲۰ روز مانده به عید، تقاضا برای خرید میوه به سبب خانه تکانی و خرید دیگر مایحتاج خانوار کاهش می‌یابد که همین امر منجر به نیمه تعطیلی مغازه‌ها و تشدید رکود بازار می‌شود.

کارگر ادامه داد: با توجه به تقارن ماه مبارک رمضان با ایام نوروز برآورد می‌شود که تقاضا برای خرید میوه به رغم فراوانی تولید کاهش یابد.

رئیس اتحادیه میوه و سبزی تهران نرخ کنونی هرکیلو خیار رویال را ۱۰ تا ۳۰ هزار تومان، خیار گلخانه ۲۰ تا ۳۸ هزار تومان، گوجه فرنگی بوته رس ۶ تا ۱۶ هزار تومان، گوجه فرنگی گلخانه ۲۰ تا ۳۵ هزار تومان، هندوانه ۷ تا ۱۸ هزار تومان، سبزی جور (پلو، آش، قورمه) ۱۰ تا ۲۰ هزار تومان و سبزی خوردن ۱۵ تا ۳۵ هزار تومان اعلام کرد.

او با بیان اینکه کمبودی در عرضه میوه و سبزی ماه رمضان نداریم، گفت: با توجه به فراوانی تولید نه تنها در ماه رمضان افزایش قیمت نخواهیم داشت، بلکه کاهش قیمت انتظار می‌رود. اما از الان نمی‌توان درصدی اعلام کرد.

کالاهای مورد نیاز شب عید و ماه رمضان

علیرضا فخاری، استاندار تهران در پاسخ به اینکه آیا نرخ نان در تهران مانند برخی از استان‌های دیگر تغییر یا اصلاح شده است یا خیر، اظهار داشت که نرخ نان در استان تهران هیچ تغییری نداشته است.

وی در پاسخ به اینکه چه اقداماتی برای تنظیم بازار شب عید و ماه مبارک رمضان در استان تهران در دستور کار دارید گفت: برنامه‌های متعددی برای تنظیم بازار شب عید در نظر گرفته شده است و اقدامات انجام شده وزارت جهاد کشاورزی و وزارت صنعت، معدن و تجارت و نظارت اصناف قابل تقدیر است.

استاندار تهران ادامه داد: تمهیدات وزارتخانه‌های یاد شده باعث شده که برای کالا های مورد نیاز شب عید و ماه رمضان تثبیتی در بازار ایجاد شود و از طرفی از لحاظ کمیت و کیفیت نیاز این ایام تأمین شده است.

وی تصریح کرد: با این اقدامات امیدواریم که مردم مشکلی برای برنامه‌ ها و پذیرایی‌ های خود در ایام ماه مبارک رمضان و عید نوروز نداشته باشند.

طبق اعلام مرکز آمار، در ۱۰ ماهه امسال، ۴۰۰ هزار و ۷۰۰ تن گوشت از کشتارگاه‌ها خارج شده است.

 قیمت گوشت در آستانه ماه رمضان

صدردادرس قیمت کنونی هرکیلو دام زنده را ۲۳۰ تا ۲۵۰ هزارتومان اعلام کرد و افزود: با احتساب نرخ دام، قیمت منطقی هر کیلو گوشت ۴۵۰ تا ۴۷۰ هزار تومان است.

مدیرعامل اتحادیه دام سبک ادامه داد: با احتساب جمعیت ۸۵میلیون نفر، سرانه مصرف گوشت در ۱۰ ماهه گذشته ۷.۱ کیلو است، درحالیکه در مدت مشابه سال قبل سرانه مصرف ۸.۳ کیلوگرم است.

به گفته او، بنابر آمار واردات گوشت نسبت به مدت مشابه سال قبل بیش از ۲.۵ برابر افزایش و سرانه مصرف کاهش یافته است که اگر شاخص قیمت های تولیدکننده در سال گذشته و امسال را با هم مقایسه کنیم، نتیجه می‌گیریم که واردات هیچ کمکی به شاخص مصرف کننده و تولیدکننده نکرده است.

صدردادرس درباره وضعیت بازار گوشت در ماه رمضان گفت: با توجه به کاهش قدرت خرید و فراوانی عرضه گوشت پیش بینی می‌شود که قیمت در ماه رمضان تغییری نداشته باشد.

منبع: تسنیم

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها