|
کدخبر: 322434

ارز دیجیتال/رمز ارز/سرمایه

حرکت عجیب نهنگ های بیت کوین / فروشنده ها با بازار ارزهای دیجیتال قهر کردند

این واقعیت که نهنگ‌ها بیت کوین‌های خود را در این سطوح نمی‌فروشند نشان می‌دهد که آنها انتظار دارند قیمت‌ بیشتر افزایش یابد.

اقتصاد حرکت عجیب نهنگ های بیت کوین / فروشنده ها با بازار ارزهای دیجیتال قهر کردند

با افزایش قیمت بیت کوین به بیش از ۷۰٬۰۰۰ دلار برای اولین بار، آدرس‌های بیت کوین که حداقل ۱٬۰۰۰ BTC را دارند، در حال افزایش هستند. بر اساس آخرین داده‌های آنچین، نهنگ‌های بیت کوین هیچ عجله‌ای برای فروش در روند صعودی فعلی ندارند.

 تعداد آدرس‌های منحصربه‌فردی که حداقل ۱٬۰۰۰ بیت‌کوین را در خود جای داده‌اند (معروف به نهنگ‌ها) تا ۷ مارس (۱۷ اسفند) به ۲٬۱۰۴ آدرس رسیده است. با این حال، این رقم هنوز کمتر از رکورد ۲٬۴۸۹ آدرس در فوریه ۲۰۲۱ است؛ زمانی که بیت کوین بالای ۴۶٬۰۰۰ دلار معامله می‌شد.

افزایش تعداد این کیف پول‌ها را می‌توان به ETFهای اسپات بیت کوین نیز نسبت داد که حجم معاملات آنها در ۴ مارس (۱۴ اسفند) از ۵۲.۵ میلیارد دلار فراتر رفت.

این واقعیت که نهنگ‌ها بیت کوین‌های خود را در این سطوح نمی‌فروشند نشان می‌دهد که آنها انتظار دارند قیمت‌ بیشتر افزایش یابد.

جولیو مورنو (Julio Moreno)، رییس بخش تحقیقات آنچین کریپتو کوانت (CryptoQuant) نیز در پستی در ۷ مارس در پلتفرم X به این رشد توجه نشان داد. مورنو در این باره نوشت:

رشد ذخایر بیت کوین نهنگ‌ها به صورت سهمی (پارابولیک) است.

تغییرات یک ساله در ذخایر نهنگ‌های بیت کوین با موجودی ۱٬۰۰۰-۱۰٬۰۰۰ BTC؛ منبع:

بیت کوین نهنگ‌ها با سرعتی بی‌سابقه در حال خروج از صرافی‌ها

شواهد بیشتر مبنی بر اینکه نهنگ‌های بیت‌کوین برای فروش دارایی‌های خود عجله ندارند، از چندین معیار ارزیابی حجم مبادلات بیت کوین توسط نهنگ‌ها در صرافی‌ها ناشی می‌شود.

داده‌های کوین گلس (Glassnode) نشان می‌دهد نقل و انتقالات از صرافی‌ها به کیف پول نهنگ‌ها در این ماه به رکوردهای جدیدی رسیده است.

تعداد انتقالات بیت کوین از صرافی‌ها به کیف پول نهنگ‌ها؛ منبع: گلس نود

در مقابل، حجم انتقال از کیف پول نهنگ‌ها به صرافی‌ها در مقایسه با دوره‌های قبلی بازارهای صعودی و نزولی، افزایش متوسطی داشته است.

حجم انتقالات بیت کوین از کیف پول نهنگ‌ها به صرافی‌ها؛ منبع: گلس نود

به طور کلی، این معیارها نشان‌دهنده هجوم گسترده سرمایه‌گذاران جدید به سمت بازار بیت کوین است. همچنین، با وجود رکوردشکنی قیمت بیت کوین، نشانه‌های اندکی از برداشت سود توسط سرمایه‌گذاران ثروتمند وجود دارد. این موضوع نشان می‌دهد، سرمایه‌گذاران به افزایش بیشتر قیمت امیدوارند.

خرید بیت کوین توسط ETFها ادامه دارد

از دیدگاه فاندامنتال نیز ETFهای اسپات بیت کوین در ایالات متحده همچنان به افزایش تقاضا برای BTC ادامه می‌دهند. به عنوان مثال، IBIT بلک راک، بالاترین ورودی روزانه خود را با ۷۸۸ میلیون دلار در ۵ مارس (۱۵ اسفند) به ثبت رساند.

همانطور که پیش از این گزارش دادیم، بر اساس ترکیبی از شاخص‌های تکنیکال، آنچین و فاندامنتال، هدف بعدی بیت کوین می‌تواند حدود ۹۲٬۵۰۰ دلار باشد. شایان ذکر است اخیرا در نمودار قیمت بیت کوین یک الگوی مثلث صعودی تشکیل شده است که عموما به عنوان یک الگوی ادامه‌دهنده در نظر گرفته می‌شود.

کاهش تعداد آدرس‌های منحصربه‌فردی که حداقل ۱٬۰۰۰ بیت کوین را در خود جای داده‌اند، می‌تواند به عوامل مختلفی برگردد. این عوامل شامل موارد زیر می‌شود:

1. تغییرات در رفتار سرمایه‌گذاران: با توجه به نوسانات بازار بیت کوین، سرمایه‌گذاران ممکن است تمایل کمتری به نگهداری بیت کوین به مقدار ۱٬۰۰۰ واحد یا بیشتر داشته باشند. این ممکن است به دلیل نگرانی‌های امنیتی، نوسانات قیمتی یا اهمیت کمتری که برای آن‌ها دارد.

2. تغییرات در رفتار نهنگ‌ها: نهنگ‌ها، یعنی آدرس‌هایی که مقادیر بیت کوین بسیار بالا را در خود نگهداری می‌کنند، ممکن است تصمیم بگیرند بخشی از دارایی خود را فروش دهند یا به دلایل دیگری مانند تنوع سرمایه‌گذاری، تغییرات قوانین مالی و غیره، بیت کوین را از آدرس فعال خود خارج کنند.

3. تغییرات در رفتار آدرس‌ها: برخی آدرس‌ها ممکن است به دلایلی مانند تغییر استراتژی سرمایه‌گذاری یا نیازهای مالی خاص، بیت کوین را از حساب خود برداشت کنند و احتمالاً به آدرس‌های دیگری منتقل کنند.

به طور کلی، تعداد آدرس‌های منحصربه‌فردی که حداقل ۱٬۰۰۰ بیت کوین را در خود جای داده‌اند، تحت تأثیر تغییرات بازار، نوسانات قیمتی و رفتار سرمایه‌گذاران و نهنگ‌ها قرار می‌گیرد.

منبع: بلاکچین

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها