|
کدخبر: 322345 سهیل مافی

اختصاصی گسترش نیوز؛

گوشی خراب هم میلیونی شد / بازار موبایل در شوک!

در آگهی های اینترنتی به موارد عجیبی در خصوص فروش گوشی های خراب و اسقاطی مواجه شدیم که در این گزارش به بررسی قیمت این نوع موبایل ها پرداختیم.

اقتصاد گوشی خراب هم میلیونی شد / بازار موبایل در شوک!

پس از نوسانات بازار ارز و تاثیرپذیری بازارهای مختلف از این موضوع، بازار موبایل نیز دستخوش تغییراتی شد. قیمت برندهای معروف نظیر آیفون و سامسونگ رشد شدید و قابل ملاحظه ای را تجربه کرد و خریداران برای تهیه تلفن همراه موردنظر خود با مشکلات زیادی مواجه شدند.

محمدرضا عالیان، دبیر کنگره زیست بوم موبایل ایران در خصوص افزایش قیمت برند آیفون پس از نوسانات ارزی اخیر به گسترش نیوز گفت: «برند آیفون در مقایسه با سایر برندهای مطرح، حکایت متفاوتی دارد. پس از عرضه آیفون ۱۳ و طبق تصمیم گیری مسئولان مربوطه، محدودیت هایی برای واردات مدل های ۱۴ و ۱۵ اعمال شد. از سمت دیگر مدل ۱۳ پرومکس تولید نمی شود و این کالا غالباً به صورت ریپک وارد بازار می شود. امیدوارم هرچه سریع‌تر درخصوص رفع ممنوعیت این برند پرطرفدار تصمیم گیری شود.»

او در مورد مهم‌ترین اتفاقات جاری بازار موبایل کشور بیان کرد: «در حال حاضر بازار تلفن همراه، تحت تأثیر چند اتفاق قرار گرفته است. نخستین و مهم‌ترین رخداد اخیر به افزایش نرخ دلار مربوط می شود که البته اثرگذاری این اتفاق بر سایر برندها بسیار کمرنگ بوده است. در حدود ۸۰ درصد از موبایل مصرفی کشور از طریق ارز نیمایی و ارز تالار دوم وارد کشور می شود. ارز تالار دوم پس از نوسانات ارزی اخیر، کم‌ترین تغییرات ممکن را تجربه کرد و طبیعتاً تأثیر قابل‌توجهی نیز روی قیمت تمام شده کالای مذکور نداشته است.»

عالیان در رابطه با پیش بینی قیمت گوشی در روزهای پایانی سال عنوان کرد: «در این وضعیت، کسبه از بازار نفعی نمی‌برند و مردم نیز نارضایتی‌های گسترده‌ای خواهند داشت. این شرایط بدون تردید سیگنال افزایش قیمت چشمگیری را به بازار موبایل می دهد و این رشد قیمت جدی می‌تواند عواقب بدی را در پی داشته باشد. با این تفاسیر شب عیدِ موبایل، بیشتر حال و هوای زمستانی خواهد داشت تا یک اتمسفری خوشایند و بهاری. امیدوارم تا یک هفته آتی، وزارت صمت و بانک مرکزی تمهیدات لازم را در راستای بهبود شرایط بازار موبایل بیندیشند.»

قیمت-گوشی-شکسته

یک خبر عجیب در شهر پیچید!

به تازگی خبرهایی مبنی بر خرید و فروش گوشی های خراب در بازار شنیده شده که تعجب همگان را دربرداشته است. در آگهی تبلیغاتی و در فضای مجازی، موبایل های معیوب، شکسته و اسقاطی با ارقام عجیب برای فروش گذاشته شده‌اند.

برای کسب درآمد و یا در جهت ارتقای گوشی خود، می توانید اقدام به فروش موبایل خراب و یا آسیب دیده خود کنید. البته پیش از فروش گوشی معیوب خود، بایستی نسبت به نکات مهمی در راستای ایمن سازی داده ها حساسیت به خرج دهید. ابتدا باید از اطلاعات گوشی خود نظیر مخاطبان، حساب‌های ایمیل، تصاویر، ویدیوها و فایل‌های دیگر بکاپ بگیرد تا داده ها با نهایت سرعت به گوشی جدید منتقل شود.

در صورت استفاده از دستگاه Android، Google Sync به صورت خودکار نسخه پشتیبان از اکثر اطلاعات شما را تهیه می‌کند. با این حال، برای اطمینان حاصل کردن از این موضوع، باید در بخش تنظیمات، گزینه همگام‌سازی را فعال کنید. برای کاربران iOS، پشتیبان‌گیری از طریق iCloud صورت می گیرد. همچنین، شما می‌توانید از اتصال داده یا کارت حافظه برای بکاپ‌گیری از داده‌های خود در یک مکان مطمئن تر نظیر رایانه، تبلت و موارد مشابه بهره ببرید.

فروش-موبایل

پاک سازی موبایل قبل از فروش، یک راهکار جذاب در حیطه بازاریابی محسوب م شود. کیبرد، نمایشگر و پلاستیک تلفن همراه خود را به کمک پارچه مناسب و مخصوص به خوبی پاک کنید. در زمان تمیز کردن موبایل با هر نوع وسیله ای، محتاطانه برخورد کنید و از ورود هرگوه مایعی به درون هدفون یا درگاه شارژ جلوگیری کنید. در مرحله پایانی نیز شما بایستی تمامی حساب های خود را پیش از ریست فکتوری پاک کنید.

در نهایت باید تمام حساب‌هایی را که در حال حاضر وارد آن‌ها شده‌اید، قبل از ریست فکتوری حذف کنید. حتما این موضوع را لحاظ کنید که موبایل شما پس از راه‌اندازی دوباره، درخواست جدیدی را ارائه می دهد، تنها در این وضعیت است که شما آماده قادر به فروش تلفن همراه خود هستید و تمام مراحل و چالش های ممکن را پشت سر گذاشتید.

با نگاهی به آگهی های تبلیغاتی در فضای مجازی به مورد عجیبی برخورد کردیم. برخی از این آگهی ها از فروش گوشی های خراب و یا شکسته حکایت دارد. قیمت هایی از ۵۰۰ هزار تومان یا ۵ میلیون تومان برای فروش این نوع موبایل ها درج شده است که در می توانید این آگهی ها در تصاویر زیر مشاهده کنید.

قیمت-گوشی

قیمت-گوشی-1

قیمت-گوشی-2

قیمت-گوشی-3

قیمت-گوشی-4

قیمت-گوشی-5

  • غلام حسین ارسالی در

    چهار نفر کارشناس حرفه ای در ساخت وبمب و موشک ندارید هر چه دارید با پول تهیه می‌ک ند و شماها برای یک قرص نان باید همدیگر ر ا بخورید بیسواد نادان خر

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها