|
کدخبر: 322333

اموال تملیکی/ حراج/ خرده فروشی

جزئیات مهم درباره حراج خرده فروشی لوازم خانگی اموال تملیکی

مدیر سامانه حراج خرده‌فروشی الکترونیکی سازمان فروش اموال تملیکی درباره برگزاری حراج‌های خرده‌فروشی اعلام کرد که تا پایان سال جاری ۱۵ مرحله از این حراج‌ها برگزار خواهد شد. این حراج‌ها به صورت همزمان در هشت استان مختلف برگزار خواهند شد.

اقتصاد جزئیات مهم درباره حراج خرده فروشی لوازم خانگی اموال تملیکی

حسن خالقی، امروز در روز شنبه، اعلام کرد که حراج‌ها در استان‌های تهران، قم، فارس، کرمان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، خراسان رضوی و گیلان برگزار خواهند شد.

وی افزود: کالاهایی از قبیل لوازم خانگی، اثاثیه منزل، تجهیزات سرمایشی گرمایشی، تجهیزات کامپیوتری، وسایل تنظیف و سایر موارد عرضه می‌شود.

مدیر سامانه حراج خرده‌فروشی الکترونیکی سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی ادامه داد: علاقه‌مندان برای شرکت در این دوره از حراج‌های می‌توانند از امروز به مدت ۲ روز به سامانه‌های اعلامی مراجعه کنند و بعد از مشاهده کالا اقدام به ارائه پیشنهاد کنند.

وی با اشاره به اینکه شرکت در این حراج‌ها برای عموم مردم حتی کارمندان دولت آزاد است گفت: ۲۵۰ کالای لوازم خانگی در این ۱۵ حراج خرده‌فروشی عرضه می‌شود.

خالقی تاکید کرد: اسامی برندگان از طریق سامانه سازمان اموال تملیکی ارائه می‌شود از این رو برندگان باید به انبارهای استان‌های برگزار کننده برای دریافت کالا مراجعه کنند.

مدیر سامانه حراج خرده‌فروشی الکترونیکی سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی خاطر نشان کرد: سامانه ستاد الکترونیک دولت، پنجره هوشمند و سازمان اموال تملیکی برای عرضه کالاها فعال است.

توزیع کالاهای اموال تملیکی برای فقرزدایی

سیدعبدالمجید اجتهادی، مدیرعامل سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: سازمان اموال تملیکی در دولت سیزدهم برای مردم و برخی از مسئولین اصلا شناخته شده نبود و اصولا عامه مردم به این سازمان توجه خاصی نداشتند و در جریان مسئولیت و وظایف این سازمان نبودند اما با ورود مسئولین قوا اتفاقات خوبی در این سازمان افتاد و حضور رییس جمهوری و رییس قوه قضاییه نشان دهنده این است که این سازمان نیازمند تعامل هر دو قوه است و البته سه قوه است.

این مقام مسئول در وزارت اقتصاد بیان کرد: در جلسه ای که در سفر دو هفته قبل دولت به استان هرمزگان و در حضور رییس جمهوری برگزار شد، بر اساس گزارش استاندار این استان و گزارشاتی که همکاران ما در گمرک و بنادر دادند که البته در دیگر استان ها نیز این اتفاق افتاده، اکنون به صورت مستند می توانیم اعلام کنیم که کالای رسوبی قبل از ۱۴۰۰ در بنادر و انبارهای گمرک و عمومی واین سازمان نداریم.

وی در ادامه بیان کرد: در همان گزارش استاندار اعلام شد کالاهایی که مربوط به دهه ۶۰ و ۸۰ از دولت‌های گذشته مانده بود، که متاسفانه چاره ای جز انهدام این کالاها نبوده و یک فقره در سال گذشته در همان بندر شهید رجایی کالا از انبارها خارج و مجبور به انهدام آنها شدیم که مربوط به دهه ۸۰ و برخی نیز مربوط به دهه ۶۰ بوده اما با توجه به تعامل خوبی که بین قوا شکل گرفته همه این کالاها در دولت سیزدهم تعیین تکلیف که نشانگر همکاری دستگاه‌هاست.

اجتهادی با اشاره به برگزاری مزایده‌های الکترونیکی سازمان اموال تملیکی، گفت: بیش از ۹۷ درصد تعیین تکلیف کالاها از طریق مزایده‌ها و حراج الکترونیکی است از سال ۱۴۰۲ هیچ حراج حضوری برگزار نشده و همه حراج‌ها از طریق بستر الکترونیک دولت و حراج خرده‌فروشی برخط است.

وی اضافه کرد: ۳۰ هزار نفر با سامانه حراج خرده‌فروشی در تعامل هستند و بیش از ۱۸۰ مرحله حراج خرده‌فروشی برگزار شد که در دهه فجر، ۲۲ استان حراج خرده‌فروشی را برگزار کردند، ضمن اینکه امکان حضور و شرکت همه آحاد جامعه و حتی کارکنان دولت وجود دارد و هیچ واسطه ای بین سازمان و مصرف کننده در این خصوص وجود دارد و اکنون شرایط حضور با رقابت و شفافیت در این حراج‌ها برای همه وجود دارد و حاشیه سودی برای هیچ کس این کالاها ندارد.

مدیرعامل سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی با بیان دستاورد دولت سیزدهم در شفافیت مزایده‌ها و حراج‌ها، بیان کرد: وزیر امور اقتصادی و دارایی بر دو مساله در خصوص اموال تملیکی تاکید داشتند؛ ایجاد شفافیت و تعیین تکلیف و فروش کالاها به طور طریق برگزاری مزایده ها و حراج های برخط الکترونیکی و رفع انحصار که اکنون این امر محقق شده است.

اجتهادی تصریح کرد: در سال ۱۴۰۲ سازمان اموال تملیکی برای نخستین بار رتبه نخست را در اقدامات برجسته به خود اختصاص داد و برای اولین بار مجمع عمومی سازمان در موعد مقرر و بدون بند مشروط صورت های حساب های مالی این سازمان به تایید دستگاه‌های حسابرسی نظارتی رسید؛ ضمن اینکه در رتبه نهم شرکت‌های سودده قرار گرفته و این موضوع ابلاغ شد.

منبع: بازار

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها