|
کدخبر: 322293

ایران خودرو / بازار خودرو / خودروسازی

کلافگی متقاضیان این خودرو / تلاش ایران خودرو برای منصرف کردن ثبت نام کنندگان

حضور پژو پارس در اولین دور فروش محصولات خودروسازان با مکانیزم نوبت دهی، چالش‌برانگیز برای خودروسازان ایرانی شده است که نمی‌دانند چگونه باید ثبت نام کنندگان را متقاعد به انصراف کنند.

اقتصاد کلافگی متقاضیان این خودرو / تلاش ایران خودرو برای منصرف کردن ثبت نام کنندگان

ایران خودرو در تلاش است تا بخشی از ثبت نام کنندگان برای پژو پارس در اولین دور فروش محصولات خودروسازان با مکانیزم نوبت دهی را متقاعد کند تا خودروی جایگزین را دریافت کنند. این خودروها موعد تحویل آنها پس از زمستان ۱۴۰۲ است. با این حال، ثبت نام کنندگان به یک دلیل، تمایلی به تعویض خودروی ثبت نامی خود ندارند و از آن صرف نظر می‌کنند.

بررسس خودروهای جایگزینی که توسط ایران خودرویی ها به متقاضیان پژو پارس پیشنهاد شده نشان می دهد محصولات یاد شده نه تنها چیزی کمتر از پژو پارس ندارند که امکانات بیشتری هم دارند اما به رغم امکانات و رایط بروز تر باز هم متقاضیان بر تحویل گرفتن پژو پارس اصرار دارند.

به نظر می رسد ریشه این مساله را باید در فاصله قیمت کارخانه و بازار پژو پارس جست و جو کرد.

بررسی سد محصولاتی ایران خودرو نشان می دهد این خودروساز در حال حاضر سه مدل پژو پارس را در سبد محصولاتی خود دارد.

پژو پارس با موتور XU7P (پژو پارس سال)، پژو پارس با موتور XU7P با امکانات بیشتر(پژو پارس سال سفارشی) و پژو پارس مدل ELX با موتور XU7P.

مدل های پژو پارس یاد شده به ترتیب در کارخانه با قیمت های حدود ۲۹۴ میلیون تومان، ۳۰۹ میلیون تومان و ۳۳۴ میلیون تومان در دسترس متقاضیان قرار دارند.

حال سری به بازار خودرو بزنیم و قیمت این خودروها را در بازار خودرو بررسی کنیم. پژو پارس سال با قیمت حول و  حوش ۶۵۵ میلیون تومان در بازار داد و ستد می شوند. پژو پارس سال سفارشی با قیمت نزدیک به ۶۹۰ میلیون تومان از سوی فروشندگان عرضه می شود و پژو پارس مدل ELX با موتور XU7P نیز قیمتش در بازار حوالی ۷۱۵ میلیون تومان است.

بنابراین شاهد هستیم که پژو پارس سال از فاصله قیمتی حدود ۳۶۰ میلیون تومانی میان کارخانه و بازار برخوردار است. پژو پارس سال سفارشی و پژو پارس مدل ELX با موتور XU7P نیز فاصله قیمتی کارخانه و بازار حول و حوش ۳۸۰ میلیون تومان است.

این فاصله قیمتی کارخانه و بازار همان نکته ای است که سبب شده تا ثبت نام کنندگان برای تحویل گرفتن پژو پارس از ایران خودرو، اصرار داشته باشند.

محصولات جایگزین پیشنهاد شده توسط ایران خودرو به رغم داشتن امکانات بیشتر اما از این فاصله قیمتی میان کارخانه و بازار محروم هستند همین اتفاق باعث شده تا تلاش های ایران خودرویی ها برای راضی کردن متقاضیان پژو پارس آن طور که باید و شاید به نتیجه نرسد.

البته متقاضیان پژو پارس فراموش نکنند چنانچه در نهایت پژو پارس به آنها تحویل داده شود بعید است ایران خودرویی ها با قیمت های پیشین این خودرو را برای آنها فاکتور کنند.

آبی های جاده مخصوص تاکید می کنند ثبت نام برای محصولاتشان تعهدی برای آنها ایجاد نکرده و تا زمانی که قرارداد امضا نشود، آنها هیچ تعهدی به مشتری خود ندارند، قانون هم این استدلال را می پذیرد.

بنابراین اگر ایران خودرویی ها حاضر به واگذاری پژو پارس به علاقمندان این خودرو شوند پیش از فاکتور کردن مجوز افزایش قیمت را از نهادهای مرتبط اخذ کرده و این محصول پُرتقاضای خود را با قیمت های جدید می فروشند.

باید منتظر ماند و دید چنانچه این سناریو پیش برود واکنش ثبت نام کنندگان پژو پارس چه خواهد بود.

 

منبع: اکو ایران
  • اسماعیل ارسالی در

    چرا از متقاضیان ثبت نام شده دفاع نمی کنید ؟؟؟ آیا موقع ثبت نام این قیمت بوده؟؟؟ مردم نسبت به توانایی مالی این خودرو را ثبت نام کرده اند و حالا با بی ارزش شدن پولشان چه خاکی به سر خود بریزند

  • ناشناس ارسالی در

    سلام عزیزم چون پول ندارن

  • علی ارسالی در

    چون پول ندارن

  • ناشناس ارسالی در

    پس چرا ماشین شما این همه ارزش داره از ۱۶۰ میلیون رسیده به ۳۰۰ ملیون اون موقع ۱۰۰ میلیون ما بی ارزش شده یک ساله مردم گرفتار کردین بازم بهانه می یارین جواب این همه را کی میخواد پس بده ایران خودرو

  • رضا ارسالی در

    سلام
    من دوست داشتم عوض کنم ولی وا قعاً پولم نمیرسید.

  • رحمان بخش دهواری ارسالی در

    اسفند پارسال همون ۱۴۰۱ پژو پارس کارخانه ۱۶۵ تومن بازار آزاد ۳۰۰ تومن بود ؟ اینو هم درج کنید که مردم گناهی ندارند این همه مدت صبر کردن
    بعدش چرا ایرانخودر و فراخوان نداد مثل سایپا تا پایان ۱۴۰۳ ر و

  • چهارمحال .... ارسالی در

    لعنت به خودتون وماشین دادنتون خدا لعنتتو ن کنه یک سال منتظریم

  • هادی انتظامی ارسالی در

    خجالت داره

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها